Директор з розвитку бізнесу WePlay! Esports Дмитро Карпенко відвідав виставку і поділився з “Телекритикою” професійними й особистими враженнями від панельних дискусій та ділових зустрічей.
Що таке MIPCOM?
MIPCOM – це найбільша виставка і обов’язковий захід для всіх, хто виробляє, поширює або показує фільми, серіали, мультфільми, шоу та інший відеоконтент.
Цього року виставку відвідали приблизно 14 000 учасників, які представляють індустрію у різних кінцях планети. Організатор MIPCOM – компанія Reed Midem (проводить кіберспортивні конференції Esports BAR, в яких WePlay! Esports регулярно бере участь і партнером яких є). Цього разу в рамках MIPCOM була організована секція Esports BAR і три панельних дискусії. Я був запрошений у ролі спікера на дві з них.
Кожна з панельних дискусій будувалася навколо однієї з найбільш цікавих для традиційних ЗМІ тем: «Чому бренди все більше і більше інвестують у кіберспорт?», «Як бути частиною спорту цифрового покоління?» і «Чому медіа варто долучитись до кіберспорту?». Я брав участь у перших двох, оскільки маю досвід роботи з різних боків «барикад» і розумію, як на багато питань може дивитися бренд, турнірний оператор (виробник контенту) і рекламне агентство.
Між собою учасники найчастіше обговорювали специфічні питання щодо конкретного бродкастера або дистриб’ютора з його індивідуальної специфікою. Категорія для традиційних каналів дистрибуції ще настільки нова, що більшість лише тільки шукає способи і розуміння, як з цим типом контенту працювати.
Про масштаби заходу
Напевно, найбільше мене вразила площа для проведення заходу. Зустрічі відбувалися не тільки в основній будівлі конференції, а ще і в готелях довкола, і ходити протягом дня доводилося не просто багато, а неймовірно багато.
У перший же день я натер собі ноги взуттям, який ношу вже рік. Старожили MIPCOM зараз, напевне, сміються.
Досвідчені учасники вже потім поділилися лайфхаком – зустрічі потрібно планувати так само, як і на Е3 (найбільша у світі щорічна виставка-шоу індустрії відеоігор, – ред), по локаціях. Тобто першого дня перебувати в одному крилі або на поверсі, другого дня переміщатися в інше місце і так далі. Інакше більшу частину часу витрачаєш на перебіжки, а це неймовірно вимотує.
Масштаб заходу мене вразив. Для мене, як і для деяких моїх колег по ринку, це був перший MIPCOM, і ми ніяк не очікували побачити п’ять поверхів стендів щільної забудови і кілька з нуля побудованих павільйонів по периметру Palais des Festivals. Потік з вхідних і вихідних 14 000 учасників не припинявся протягом дня. Каталог такої товщини, що якщо його впустити, запросто віддавиш ногу …
Все інше цілком очікувано: агентства, що спеціалізуються на продажу медіаправ, передові студії з окремими павільйонами, стенди медіахолдингів, незалежні продюсери в пошуках угод, скринінги фільмів, презентації форматів, загальні павільйони від різних країн.
н.
Кіберспорт очима представників світової телеіндустрії
Думки про кіберспорте різняться. В цілому, неможливо ігнорувати явище, яке стабільно зростає на 30-40% щороку. Хтось налаштований до кіберспорту скептично, хтось – оптимістично і з ентузіазмом, але більшість так чи інакше – з інтересом.
Ті, хто ризикнули і почали експерименти з використанням цього контенту рік-два тому, вже пожинають перші плоди, бачать віддачу у вигляді оновлення аудиторії і отримали розуміння, як з цим контентом працювати.
Один із слухачів панельної дискусії запитав, як ми (спікери) сприймаємо кіберспорт у порівнянні з традиційним спортом. Я відповів, що для мене кіберспорт – це велика категорія (як ті ж Олімпійські ігри), всередині якої дуже багато різних видів спорту. Історія розвитку та проникнення кіберспорту у світ повторює історію традиційного спорту, за винятком того, що це відбувається у час розвинених цифрових технологій. Те, на що спорту знадобилося сотні років, кіберспорт пройде за десятки. Просто тому що для дистрибуції цього контенту вже є інфраструктура, а ігри стали нормою і невід’ємною частиною життя поколінь, які зараз народжуються.
Через років десять перше з цих поколінь стане основою світової економіки, оскільки увійде в найбільш активний етап економічної поведінки. Тож дивитися зараз на кіберспорт можна по-різному, але якщо це явище пережило 1990-ті, то воно вже навряд чи зникне з екранів.
Про можливість існування кіберспорту в телевізійному форматі і його важливості для індустрії ТВ
На сьогоднішній день esportainment – це практично єдиний формат, у якому кіберспорт може бути сприйнятий телевізійної аудиторією, і про це говорять уже приблизно рік.
Мені радісно, що ми першими стали працювати у форматі esportainment, і сьогодні цей термін вже можна почути від представників деяких медіа-гігантів. Формат є додаванням елементів розважального шоу в кіберспортивний контент, збагачення традиційного спорту додатковими даними (статистика, неочевидні факти), візуальними ефектами, шарами або додатковими екранами.
Я впевнений, що партнерство між кіберспортивним контентом і традиційним ТВ життєво необхідне. Для телебачення – щоб стати більш інтерактивним, демократичним і омолодитися. Для кіберспорту – щоб стати більш масовим, доступним для розуміння, і подорослішати.
Процес непростий, але незворотний.
Про користь заходу
Фактично вийшла дуже корисна розвідка. Підтвердилася гіпотеза, що багато традиційних медіа з величезною казуальною аудиторією тільки краєм вуха щось чули про кіберспорт.
Було приємно зустрітися з деякими українськими колегами. Також познайомився з тими, хто напевно стане нашими партнерами.
Текст і фото: Дмитро Карпенко
Підписуйтесь на «Телекритику» в Telegram та Facebook!