Антипіратська ініціатива «Чисте небо» зробила заяву щодо досудового розслідування дій MGID.
Наводимо повний текст заяви.
«Ми, як об‘єднання аудіо-візуальної індустрії, яке допомагає правовласникам боротися за свої права інтелектуальної власності, вже кілька років йдемо шляхом follow-the-money. Ця світова практика показала себе важливою і дієвою. Однією зі складових цього підходу є співпраця з рекламодавцями.
З 2017 року стаття 176 «Порушення авторського права і суміжних прав» Кримінального кодексу України містить окремим складом злочину не тільки «незаконне відтворення» захищених авторським і суміжними правами творів, а й «фінансування цієї діяльності». Відповідаючи на питання «кому це вигідно?», ми розуміємо, що це порушення закону вигідно не тільки самому інтернет-пірату, а й рекламодавцю, який дешево скуповує крадену аудиторію.
Інтернет-піратство – явище технологічне, має досить багато простору для маневрів, і боротьба із ним повинна бути комплексною. Тому ми працюємо і з інтернет-провайдерами, і з операторами платежів, і з рекламодавцями й агенціями. В більшості випадків рекламодавці хочуть співпрацювати, бо для них важлива безпека для брендів, і вони не хочуть асоціюватись із нелегальним бізнесом. Ми бачимо це через інтерес до нашого сервісу blacklists.org.ua. Подібні проєкти є або плануються у різних країнах, наприклад, Британії, Нідерландах, Польщі, Латвії, а також, на міжнародному рівні, його адмініструє WIPO, World Intellectual Property Organization. Індустріальні об‘єднання на місцях моніторять ситуацію, повідомляють про факти розміщення реклами, проводять просвітницьку та роз‘яснювальну роботу. Правовласники ж мають змогу захищати свої законні права у судах.
Ініціатива «Чисте небо» постійно слідкує за ситуацією, використовуючи інформацію від Української антипіратської асоціації (моніторинг брендів) та автоматичний моніторинг Gemius. «Минулого роки ми помітили значну активність із розміщення реклами на сайтах зі списку blacklists зі сторони MGID. Я особисто зверталась до їх представника, пояснювала ситуацію та наслідки, просила проаналізувати ситуацію, надавала необхідну інформацію – навіть отримала відповідь, що наші списки взято в роботу. Але у січні 2020 аналіз показав, що кількість реклами на сайтах зі списку blacklists.org.ua, розміщеної MGID, збільшилась більше, ніж у 1,5 раза. Ця компанія стала #1 у нашому «антирейтингу». Про що ми знову ж таки повідомили компанію з проханням звернути увагу. Цього разу, на жаль, взагалі не отримали жодної реакції», – коментує директор Громадської спілки Ініціатива «Чисте небо» Катерина Федорова.
Тому ми вважаємо, що проведені обшуки мали під собою серйозне підґрунтя. Більше офіційної інформації сподіваємось отримати після закінчення слідства. І маємо надію, що ситуація не буде сприйнята як свавілля правовласників, а стане сигналом для цієї компанії та інших. Важливо, щоб усі стейкхолдери усвідомили серйозність проблеми і допомогли Україні вийти з перших місць списків – і ЄС, і США – країн з найгіршою ситуацією з порушенням прав інтелектуальної власності».
Нагадаємо, 27 лютого 1+1 media спільно з юристами групи медіахолдингу, адвокатами Smartsolutions Law Group, співробітниками Департаменту кіберполіції Національної поліції України та працівниками слідства та прокуратури викрили два рекламних агентства, які займалися розміщенням реклами на веб-майданчику, нелегально транслювали широкій аудиторії фільми, серіали, телевізійні передачі й інший аудіовізуальний контент.
Підписуйтесь на «Телекритику» у Telegram та Facebook!