Усі ці сайти будуть враховані в загальному вузлі Internet дерева сайтів, але аналізувати їхню аудиторію окремо можливості більше не буде. Це буде зроблено в рамках спільних зусиль учасників екосистеми з боротьби з порушниками права інтелектуальної власності, оскільки дослідницька компанія Gemius є членом громадської спілки «Ініціатива Чисте небо». Про це йдеться в повідомленні «Чистого неба».
Дослідження gemiusAudience використовується рекламодавцями для медіапланування кампаній в інтернеті. Відсутність цифр щодо певного сайту знижує його привабливість для розміщення реклами.
«Сподіваємося, це позбавить піратів рекламних бюджетів і допоможе активізувати боротьбу з порушенням права інтелектуальної власності. Gemius – міжнародна компанія, і ми дбаємо про середовище, в якому працюємо. Ми розуміємо, що цивілізований бізнес повинен об’єднатися і чинити постійний тиск на нелегальних гравців», – каже Леся Прус, регіональний менеджер Gemius.
Також дослідницька компанія уточнила, що власники агрегаторів сайтів (наприклад, рекламні холдинги, мережі) будуть повідомлені про зміни з посиланням на співпрацю.
Катерина Федорова, керівник ОС «Ініціатива Чисте небо» повідомила, що «Чисте небо» планує провести переговори з усіма дослідницькими компаніями, що працюють в Україні, про такі ж зміни в їхніх звітах. «Ми знаємо з власного досвіду, що шлях follow the money – один із найефективніших у боротьбі з крадіями контенту. Позбавляючи їх визначення їхньої аудиторії, ми знижуємо бажання рекламодавців розміщувати на них рекламу. Оскільки піратство – це бізнес, без доходів їм не буде сенсу займатися тим, чим вони займаються», – повідомила вона.
Минулого року Gemius запропонували рекламодавцям окремий звіт BlacklistsAlarm за списком сайтів blacklists.org.ua, щоб рекламодавець міг оперативно реагувати, якщо реклама якимось чином усе ж потрапила на сайти зі списку. Цього року для більшої інформативності до звіту додано поле Hitdate (інформація про дату і час перегляду реклами панелістами дослідження AdReal на сайтах зі списку), а також інформація щодо кожного креативу зі звіту з utm-мітками.
Нагадаємо, сервіс blacklists.org.ua був створений Ініціативою «Чисте небо» спільно з Українською антипіратською асоціацією (УАПА) в 2017 році для інформування рекламодавців. На ньому розміщено список URL-адрес сайтів, до яких є претензії від правовласників, він оновлюється щомісяця. У 2018 році Ініціатива «Чисте небо» розширила сервіс blacklists.org.ua і почала публікувати на ньому ще один чорний список: осіб і компаній, що надають послугу телебачення. Списки публікуються з метою інформування учасників ринку про наявність претензій у правовласників до порушників їхніх прав інтелектуальної власності.
Як нещодавно повідомлялося, у 2018 році «Чисте небо» запровадило «партнерський принцип»: якщо у одного з членів ГР є претензії до певного сайту або провайдера платного телебачення, інші учасники Ініціативи розривають з ним стосунки.
Офіційними членами Ініціативи є такі компанії: Gemius, фотосервіс Getty Images, Smartsolutions Law Group, «1+1 Інтернет», супутникова платформа Viasat і компанія з виробництва ТВ-тюнерів «Инфомир».
Фото: pixabay