Здавалося б, навіщо соціальній мережі власний журналістський проект. Ті, хто пильно стежив за скандалами навколо веб-капіталу Марка Цукерберга, знає, до чого вони привели, – робота з політичною рекламою, перевірка фото на фейки та інші кампанії із захисту прав користувачів, аби тільки ті, хто видалили Facebook, знову повернулися в «систему».
У такому контексті проект, який працюватиме з новинами, перевіряючи їх на справжність, а також навчати користувачів «новинної гігієни», виглядає цілком закономірно.
Давайте ж розберемося, що таке журналістський проект від Facebook. Як розповіла директор з продуктів Facebook Фіджі Сімо, проект під назвою Facebook Journalism Project створений для співпраці соціальної мережі з видавництвами і журналістами. За допомогою свого проекту компанія хоче забезпечити аудиторію якісними новинами, а журналістів – навчити користуватися новими інструментами для отримання і подачі інформації.
Журналістський проект Facebook складатиметься з трьох напрямків: співпраця з великими ЗМІ та розробка спільно з ними нових продуктів, навчання журналістів нових технологій та інструментів на спеціальних тренінгах, а також допомога користувачам соцмережі в пошуку якісної та достовірної інформації.
6 січня компанія найняла колишнього журналіста CNN Кемпбелла Брауна (Campbell Brown), який має очолити відділ співпраці із засобами масової інформації, щоб «допомогти новинним організаціям і журналістам тісніше взаємодіяти з Facebook».
Як пише The New York Times, вже найближчим часом проект почне співпрацю з такими виданнями, як Washington post і Vox. Надалі цей список планують значно розширити.
Засновник компанії Марк Цукерберг не раз заявляв, що зазвичай він не ділиться своїми планами з користувачами, але через важливість фейкових новин йому довелося зробити виняток. Глава Facebook розповів, що соцмережа починає поліпшувати алгоритми виявлення фейкових новин, а також планує укласти партнерські угоди з організаціями, які професійно здійснюють фактчекінг, для нейтралізації дезінформації.