«Телекритика» писала, що Facebook з 2010 року зливає дані користувачів великим технологічним компаніям, що сьогодні призвело до криміналльного розслідування з укладених договорів.
Велике журі в Нью-Йорку вимагає пред’явлення в суді документів принаймні від двох відомих виробників смартфонів і інших пристроїв, повідомляє видання The New York Times, не називаючи їх, і посилаючись на двох осіб, знайомих із запитами.
Обидві компанії вступили в партнерські стоснки з Facebook Inc, отримавши широкий доступ до інформації сотень мільйонів його користувачів. Крім цих двох компаній, угоди з Facebook Inc укладали ще близько 150 компаній, зокрема Amazon, Apple, Microsoft і Sony. Угоди дають змогу цим компаніям бачити друзів користувачів, контактну інформацію та інші дані, іноді без згоди користувачів. Повідомляється, що за останні два роки Facebook припинив більшість партнерських стосунків.
«Ми співпрацюємо зі слідчими і серйозно ставимося до цих розслідувань… Ми надали публічні свідчення, відповіли на запитання і пообіцяли, що будемо продовжувати робити це», – наголошується в заяві представника Facebook.
Коли почалося розслідування Великого журі під наглядом прокурорів із прокуратури США в східному окрузі Нью-Йорка – точно невідомо. Facebook уже перебував під пильною увагою Федеральної торгової комісії і Комісії з цінних паперів і бірж. Відділ з боротьби із шахрайством з цінними паперами Міністерства юстиції розпочав розслідування після повідомлень про те, що політична консалтингова фірма Cambridge Analytica незаконно отримала дані Facebook про 87 мільйонів людей і використовувала їх для створення інструментів, які допомогли в передвиборній кампанії президента США Дональда Трампа.
Нагадаємо, після скандалу з Cambridge Analytica в червні та грудні 2018 року з’явилася інформація про те, що Facebook надав бізнес-партнерам, зокрема й виробникам смартфонів, планшетів та інших пристроїв, широкий доступ до особистої інформації людей, що дало змогу деяким компаніям ефективно ігнорувати налаштування конфіденційності користувачів. Операції з обміну дали змогу пошуковій системі Microsoft Bing знайти друзів практично всіх користувачів Facebook без їхньої явної згоди і дали змогу Amazon отримувати імена користувачів і контактну інформацію через своїх друзів. Apple вдалося приховати від користувачів Facebook усі індикатори того, що «яблучні» пристрої запитують дані. Прихильники конфіденційності заявили, що партнерські стосунки, ймовірно, порушують Угоду 2011 року між Facebook і F.T.C. (Federal Trade Commission), коли Facebook поділилася даними, обдуривши споживачів.
Фото: The New York Times