На банерну рекламу рекламодавці в 2018-му витратили 2,4 млрд гривень, що становить 45% загального бюджету. Відеореклама In-Stream – 1,8 млрд гривень (34%), відеореклама In-Page – 377 млн гривень (7%), решта – інтегрований контент (186 млн гривень) і нестандартна реклама (487 млн гривень). Про це повідомляє IAB Ukraine.
Стратегічне завдання полягало в залученні всіх сегментів ринку, відповідно до класифікації IAB. Оцінювався повний бюджет ринку, який складається з грошей, витрачених на покупку інвентарю та комісію за послуги з купівлі. До вартості придюання інвентарю входять технологічні націнки, таргетинги, покупка даних. Не входять вартість продакшена, креативу, стратегії.
Опубліковані результати відрізняються від прогнозів Всеукраїнської рекламної коаліції (ВРК), які були опубліковані в кінці 2018 року. За їхніми даними, розмір ринку медійної інтернет-реклами становить 2,5 млрд грн. Примітно, що в ВРК, публікуючи дані, дотримувалися класифікації IAB. Зокрема, банерну рекламу оцінили в 951 млн гривень.
У IAB Ukraine зазначають, що оцінювали обсяги ринку медійної реклами: банерна реклама, спонсорство, rich media, In-Page video, In-Stream video. Процедура відбвалася в березні – квітні 2019 року у два етапи. На першому рекламні агентства і покупці реклами дали свої дані щодо обсягів і форматів закупівель. На другому етапі оцінювали частину ринку, яка припадає на учасників першого етапу. Інтернет-ринок оцінювали такі учасники: Dentsu Aegis Network Ukraine, razom communications, Publicis Groupe Ukraine, Sigma Digital, GroupM, Resolution (Optimum Media Ukraine), TMGU, DIEVO, MediaHead, Netpeak, NEOS, BlackBox, MixDigital by Admixer, Автоцентр, «1+1», Admixer, Adpartner, Edipresse, FISH, Go2Net, Liga, Programmatic Media Group, SLDS, «Люкс» («24 канал»).
Ігор Даценко, Analytics & Technology Leading Expert, Publicis Groupe Ukraine коментує оприлюднені дані так: «Для нас необхідність альтернативної оцінки ринку назрівала давно. По-перше, ринок інтернету дуже стрімко розвивається, і якщо 5–6 років тому можна було, оцінивши бюджет десятки локальних гравців, припускати, що це і є практично весь ринок, то зараз тільки дві корпорації (Google і Facebook) перетягують на себе понад половину медійного бюджету, і з цим не можна не рахуватися. Другий важливий момент для нас – відсутність третьої сторони, такої як індустріальний моніторинг, не дає можливості навіть приблизно оцінити розбіжності оцінок із реальністю. Тому в нашому підході ми постаралися врахувати обидва чинники – оцінювати обсяг усього ринку і там, де це можливо, використовувати дані незалежного моніторингу. Якщо говорити, яким цифрам вірити, то не можна просто вірити або не вірити цифрі без вказівки, що вона відображає. Цифри, які озвучувалися раніше, чудово відображали розмір того ринку, який покривала методологія. Також і наші цифри чудово відображають розмір ринку, який покриває наша методологія, де особлива увага приділялася обліку обсягів Google і Facebook».
Сергій Ткаченко, Business Director, CEO, Kantar TNS акцентує на методології вимірювання: «Була використана принципово нова методологія вимірювання. Вперше замість експертної оцінки обсягів рекламних бюджетів у так званих сірих зонах були використані дані моніторингу від незалежного вимірювача. У майбутньому ми плануємо залучити всіх незалежних вимірювачів. Також був істотно підвищений рівень конфіденційності – анкети рекламних агентств були анонімними і навіть аудитор не знав кому належать представлені в них бюджети, що, безумовно, викликає більшу довіру до даних».
Нагадаємо, IAB Ukraine було створено в лютому 2018 року кількома великими гравцями українського інтернет-ринку – Google, Admixer, Kantar TNS, GroupM, Publicis One. Україна стала 44 країною, яка приєдналася до мережі IAB (Interactive Advertising Bureau) – міжнародного об’єднання учасників ринку реклами, в нього входять близько 650 медіа- та інтернет-компаній (серед них – представники Google, Microsoft, Amazon, Disney, Bloomberg Media та інші).
Фото: pixabay