Як відомо, суперечка в чаті триває доти, доки хтось не надішле скрін-підтвердження/спростування з авторитетного ресурсу. Однак що робити, коли помиляються навіть найперевіреніші джерела? Від фейковий репортажів, терактів у фотошопі та лже-ЗМІ не сховатися, тому програмісти компанії Meedan пропонують користуватися спеціальним ботом. Він називається Checkpoint.
Checkpoint – це автоматизований варіант популярного антифейк-сервісу Check. У Check достовірність інформації перевіряє не лише штучний інтелект, а й величезний штаб працівників. Вони аналізують відомості, звіряють дані та оцінюють достовірність інформації. У підсумку запит користувача отримує оцінку TRUE або FALSE. Фішка сервісу в тому, що він перевіряє статті, текстові файли, зображення, пости в Facebook і навіть твіти.
Як працює Checkpoint?
Усі запити користувачів, а отже й кожна перевірка, збережені в базі компанії. Бот у смартфоні Checkpoint прив’язаний до бази. Тож, якщо фрагмент контенту вже перевірений, користувач за лічені секунди отримає автоматичну відповідь.
Для перевірки інформації вам достатньо переслати повідомлення боту в WhatsApp, Facebook Messenger або WeChat – однаково, що поділитися чимось із друзями або родичами. Checkpoint безпосередньо пересилає його в Check, обробляє запит, а потім надсилає результат перевірки, пояснення, чому був зроблений відповідний висновок, і карту-звіт, якою можна поділитися з друзями.
Що, якщо інформація для перевірки нова і відсутня в базі даних?
Ед Байс, співзасновник і генеральний директор Meedan, розповів виданню poynter.org: «Якщо контент, який люди надсилають для перевірки фактів, є новим – його немає у базі даних – тоді він потрапляє в чергу для дослідників фактів, і коли вони доходять певного висновку, користувачам, які поділилися цим контентом, автоматично надсилається повідомлення з результатами перевірки».
Поки Checkpoint доступний англійською, іспанською, французькою, португальською, арабською, російською та румунською мовами. Засновники запевняють, що незабаром він зможе обробляти матеріали будь-якою мовою.
Meedan допомогли не лише користувачам, а й відділам з перевірки контенту в месенджерах. Останні перевантажені потоком окремих запитів і не здатні швидко обробляти запити.
Заголовне фото: pixabay