Соціальне підприємництво допомагає підтримувати здоровий клімат у суспільстві. Адже намагаючись вирішити власні проблеми, підприємці запускають соціально значущі стартапи. І тим самим допомагають тисячам людей.
Найчастіше ініціюють розвиток соціально значущих ідей жінки. Вони не перетворюють їх на бізнес і успішніше за чоловіків збирають кошти на нові проекти через краудфандінг. Такими є результати дослідження 1500 проектів на Kickstarter.
Українська підприємниця Світлана Манукян вважає: головне – не робити зі стартапу агрегат для заробляння грошей. Адже за кожною соціальною ідеєю стоїть прагнення допомогти людині і вирішити його проблему. І для неї це не просто слова.
За кожною соціальною ідеєю стоїть прагнення допомогти людині і вирішити його проблему
У сина Світлани з народження відсутній слух. Незабаром дитині зробили операцію з його часткового відновлення. Після цього він відвідував реабілітаційні центри, але все ж Світлана розуміла – її синові буде важко інтегруватися в суспільство.
За даними ВООЗ, частковими і повними порушеннями слуху в світі страждає 650 мільйонів людей. Це проблема, яка ускладнює спілкування з однолітками в дитинстві. Дитина не може ходити до звичайної школи, отримувати освіту нарівні з усіма, а у дорослому житті – займати високі посади.
Щоб допомогти своїй дитині, Світлана вирішила дослідити питання й знайшла додаток Connect Pro від стартапу BeWarned. Суть програми полягала в тому, щоб люди з вадами слуху могли без перешкод спілкуватися з іншими людьми.
Світлана Манукян запропонувала програмістам з BeWarned поліпшити концепцію платформи і додати в неї функції:
– онлайн-перекладача;
– дзвінків до швидкої і в поліцію;
– перетворювача музики.
Перевага програми також полягає в тому, що її може встановити будь-який підприємець у своїй торговій точці. І коли людина з вадами слуху прийде, наприклад, до вашого кафе або до банку, Connect Pro допоможе йому з комунікаціями.
Тепер Світлана аналізує запити користувачів, які використовували додаток, щоб розробники розуміли, наскільки він ефективний і корисний. А мотивують Світлану відомі жінки-підприємниці, які ініціювали розвиток соціальних проектів, не шукаючи ніякої вигоди.
Наприклад, дружина засновника Microsoft Білла Гейтса Мелінда Гейтс – співзасновник найбільшого в світі фонду, заснованого на приватних інвестиціях. Фонд допомагає жителям країн Африки, надаючи їм безкоштовні вакцини і медикаменти.
Ще один приклад – засновниця магазину ремісничих товарів Ten Thousand Villages Рут Байлер. Одного разу вона побувала в пуерторіканському селищі і була вражена бідністю тамтешніх людей. Спочатку Рут продавала вироби майстрів з Пуерто-Ріко в США, щоб допомогти їм поліпшити матеріальне становище. Зараз же роботи тисяч жінок з 38 країн світу представлені у 390 магазинах США і Канади.
Схожий стартап існує і в нашій країні. Українка Марина Полтавець-Медведєва заснувала магазин товарів ручної роботи, деталей інтер’єру, іграшок і навіть солодощів – Light Home. Відсоток від доходу магазин віддає в Центр допомоги жінкам з дітьми, які опинилися в скрутних життєвих обставинах.
І таких прикладів тисячі. Жінки більш схильні безкорисливо надавати підтримку там, де бізнес бачить тільки прибуток. Дослідження CNBC стверджує, що стартапи з хоча б однією жінкою-співзасновником на 63% успішніше, ніж компанії під виключно чоловічим управлінням.
Світлана Манукян власним прикладом показує, що бути соціальним підприємцем в нашій країні – означає говорити про актуальну проблему, вирішувати пріоритетні завдання і допомагати тим, хто потребує підтримки. А соціальні проблеми є додатковою мотивацією, щоб змінити світ на краще.
Фото: Персональний архів Світлани Манукян
Підписуйтесь на «Телекритику» в Telegram та Facebook!