Українське ТБ активно впроваджує AR/VR-технології. І хоча вітчизняні експерти впевнені, що до голографічного телебачення нам, та й усьому світові, ще далеко, використання доповненої та віртуальної реальності – хороший тренд. Про те, наскільки успішно сьогодні впроваджені AR і VR «Телекритиці» розповідає Олексій Гутянтов, керівник комплексу по роботі з доповненою реальністю телеканалу «Україна».
Навіщо доповнювати реальність
Сьогодні ми готові розглядати телеконтент для чогось більш захопливого, чогось такого, що змусить нас повірити, що ми є частиною того, що відбувається на екрані або спробувати щось, що неможливо відчути у реальному житті. Наш мозок прагне сюрпризів. Ну, а завдання телевізійників – створювати ці сюрпризи і розповідати захопливі історії. У цьому допомагають об’єкти доповненої реальності – урізноманітнюють, роблять цікавими і/або менш нудними сюжети, ілюструють слова ведучого за допомогою об’ємної інфографіки та роблять зрозумілим будь-який контекст. А коли людина помічає щось незвичайне на екрані – її мозок реагує. Таким чином глядач занурюється глибше. А ще AR-об’єкти дозволяють не тільки привернути увагу, а й позитивно впливають на запам’ятовування і сприйняття – інформація, отримана візуально, запам’ятається набагато швидше почутого тексту.
На початку 2018 року команда телеканалу «Україна» побудувала комплекс реалтайм-рендера доповненої реальності AR/VR (Augmented Reality/Virtual Reality – доповнена реальність/віртуальна реальність – ред.) на базі технологій VizRT/UE4 і оптичних систем трекінгу Stype RedSPY. У результаті, при точному плануванні, ми отримали можливість забезпечити об’єктами доповненої реальності різні проекти каналу. Конфігурація модулів комплексу дозволила працювати у стаціонарних студіях та на зовнішніх локаціях, створюючи автономну віртуальну студію, наприклад, в умовах концертів або виїзних новинних ефірів. Ще однією фішкою комплексу стали оптичні системи трекінгу, які дозволяють використовувати координати руху реальної камери у віртуальному просторі незалежно від світлового оточення на локації. Точність зчитування повороту камерних головок дуже висока – 0,02º, а похибка позиціонування об’єктів AR зведена до мінімуму і становить 1-3 см на 100 кв. м.
Основне завдання подібного комплексу – створення інфографіки для новин та спортивних програм, яскравого візуального ряду за умови трансляції різноманітних шоу. І тут дуже важливою складовою є прорахунок зовнішніх даних у реальному часі – можливість «посунути» або змінити колір об’єкта, змінити який-небудь графічний елемент, перебуваючи безпосередньо у прямому ефірі.
Наші кейси
До Дня Незалежності України ми побудували виїзну студію з елементами доповненої реальності просто неба у парку Слави та провели спецвипуски новин «Сьогодні» звідти. Невеликій команді вдалося створити віртуальний куб менш ніж за 4 години. Цей ефір забезпечили три камери, кілька світлових приладів і дві стійки ведучих. Основний контент у вигляді лайвфіда заводився в AR-об’єкти – віртуальні вікна, – за допомогою комплексу VizRT, що модерувався режисером з апаратно-студійного блоку в іншому кінці міста.
Цікавий кейс ми отримали під час трансляції церемонії Оскар-2019. Журналісти телеканалу «Україна» були акредитовані на цей захід і працювали у зоні червоної доріжки. Ми готували велику кількість включень за допомогою віртуальних вікон. Реальні декорації монтувалися у студії за ніч до ефіру, готовність до першої репетиції – за кілька годин до ефіру … і в цей момент ми усвідомили, що не вистачає двох метрів ковроліну для покриття підлоги. Отже ми закрили частину студії віртуальною стіною. Елементи для подібної віртуальної латки підготували досить швидко, і завдяки цій конструкції простір студії істотно розширився при прольотах камери крана.
Ще один кейс, яким хочу поділитися. На майданчику концерту «Ліга Зірок» за участю Джона Ньюмена вперше на території України була використана технологія доповненої реальності для шоу. Ми повинні були накласти об’ємні титри і 3D-графіку на відеосигнал з камери довгого телескопічного крана, розташованого у центрі Троїцької площі прямо серед глядачів у реальному часі. І ми впоралися, незважаючи на сильний дощ у день концерту. Такий самий подвиг ми повторили на зйомках концерту до Дня Незалежності, реалізувавши тематичні 3D-титри в умовах відкритого майданчика та складних погодних умов.
Підсумки
Завдяки ергономіці роботи програмних продуктів VizRT і стабільності роботи модулів, менш ніж за 2 роки ми виростили свою команду фахівців, яких в Україні просто не було. Багато хто з моїх хлопців має технічний бекграунд минулих проектів, це дуже допомагає у вивченні ними нової технології. Адже тут не тільки фотошоп використовується, але й скриптування подій і процедурна оптимізація 3D-моделей.
Також ми створюємо власну базу AR-об’єктів для повторного використання, адже багато сюжетів повторюються або мають, наприклад, сезонність, дотичність до якої-небудь конкретної тематики. Згодом це дозволить нам швидко приєднувати такі елементи до нових сцен за умови повторення подій.
Фото: телеканал «Україна», Unsplash
Підписуйтесь на «Телекритику» у Telegram и Facebook!