Анна Мачух розповіла «Телекритиці», як працює кіноакадемія під час карантину, які ініціативи на нас ще чекають і які успіхи у нових проєктів.
Як змінилася робота Української кіноакадемії під час карантину?
Обмежувальні заходи, ухвалені ще у березні, привели до того, що велика частина команди працювала віддалено. Але це ніяк не позначилося на обсязі та якості роботи. Її стало навіть більше, оскільки нові умови змусили інакше підходити до організації робочого процесу. Ми швидко перемикнутися на дистанційний формат, почали розробляти онлайн-ініціативи та саму церемонію також провели дистанційно.
Ви запустили вебінари у рамках «Сценарного пітчингу». Чи готуєте інші ініціативи в онлайні?
Зараз досить багато з’являється подібних ініціатив, де фахівці, що практикують діляться безпосередньо своїм досвідом, дають практичні поради. Звичайно, у наших планах не стоїть зупинятися на вже проведених вебінарах. Надалі це будуть серії прямих ефірів з провідними фахівцями з різних сфер кіноіндустрії, не тільки для сценаристів. Наприклад, ми вже встигли провести пряму трансляцію з однією з найвідоміших кастинг-директорів України Аллою Самойленко, а також з відомими українськими продюсерами Володимиром Яценком, Єгором Олесовим, Ольгою Пантелеймоновою та Олексієм Гладушевським. Також у нас був ефір з виконавчим продюсером Radioaktive Film і головою асоціації кіноіндустрії України Євгенією Яцутою. Надалі ми обов’язково продовжимо розвивати такі ефіри.
Які досягнення в Української кіноакадемії за останній час?
Кожен рік стає для нас вагомішим, оскільки масштабується Національна кінопремія «Золота Дзиґа». Це доводить, що українське кіно не просто існує, а розвивається, конкурує і завойовує все більшу аудиторію. Саме це ми спостерігали під час вручення Четвертої Кінопремії, коли у номінації потрапили дійсно сильні роботи, з яких виділити одну кіноакадемікам було досить важко. І це при тому, що загалом на премію подали 88 фільмів, які продивлялися понад 400 членів Кіноакадемії. Щороку ці цифри збільшуються, показуючи, що індустрія продовжує своє активне становлення і розвиток. Звичайно, ще є над чим працювати, враховуючи й сформований «застій» у галузі, пов’язаний з пандемією. Але, попри це, ми продовжуємо активно працювати над удосконаленням, роблячи свій внесок в українську кіноіндустрію. Так, ще минулої осені ми запустили онлайн-базу аудіовізуального сектору DzygaMDB, яка продовжує активно поповнюватися новими проєктами.
Нещодавно ресурс DzygaMDB запустив платну версію PRO. Які перші результати монетизації платформи?
Версія PRO була розроблена спеціально для кінопрофесіоналів і заради розвитку ресурсу в інтересах усієї індустрії. Передплатники можуть користуватися такими функціями сервісу, як оновлення фільмографії, участь у кастингах і пітчингах, пошук контактів кінематографістів. Ми дуже вдячні за підтримку всім, хто активно реєструється і підписується на DzygaMDB PRO. Кінематографісти бачать фідбек, який ми даємо у вигляді корисних функцій. Крім того, ресурс корисний і для тих, хто не підписаний на платну версію, оскільки містить найактуальнішу інформацію про аудіовізуальному секторі країни. Причому користувачі не PRO-версії, отримують 14-денний пробний період з можливістю продовження, і навіть без подальшої підписки їх анкети не зникають. Зараз DzygaMDB містить дані більш ніж трьох тисяч проєктів і налічує понад 2,3 тис. кінопрофесіоналів. Це понад 1,5 тис. акторів, 238 режисерів, 150 продюсерів, 55 кастинг-директорів і 120 представників продакшенів і кінокомпаній.
Що буде з ідеями, які презентували на «Сценарному пітчингу»? Чи буде кіноакадемія допомагати з реалізацією?
Проєкт «Сценарний пітчинг» планувався як можливість прямого спілкування сценаристів з продюсерами. Тобто навіть сценаристи-початківці могли отримати фідбек і зацікавити когось своєю ідеєю. Багатьма, хто пройшов технічний відбір з 564 поданих проєктів, зацікавилися продюсери, а далі вони вже за власною ініціативою особисто вступали в переговори. Також кращий проєкт анімаційного серіалу, яким став «Хай буде так» Микити Ратникова, буде представлений на форумі Warsaw Kids Forum.
Нашим завданням було забезпечити цей контакт, дати можливість прямій комунікації між сценаристами та продюсерами. Всі ідеї, які ми отримали, зберігаються у базі, і будь-який сценарист може опублікувати на платформі проєкт, щоб його міг знайти зацікавлений продюсер.
Хто спонсорує проєкт «Сценарний пітчинг»?
Ініціатором проведення «сценарного пітчингу» був сценарист Сергій Касторних. Організовували проєкт Українська кіноакадемія спільно з онлайн-платформою DzygaMDB, і реалізували його ми повністю силами своїх команд без стороннього спонсорства. Для нас цей проєкт – внесок у розвиток кіноіндустрії.
Цього року «Золота Дзиґа» проводилася в онлайні. Чи було складно переносити церемонію у такий формат?
Нинішні умови диктують певні правила, які доводиться приймати. Тому, дізнавшись про карантин, ми максимально оперативно перебудувалися на дистанційний формат і перевели церемонію в онлайн. Звичайно, на той момент ми знаходилися найактивнішій фазі підготовки до заходу, але ситуація змінювалася дуже швидко, і довелося так само швидко ухвалювати рішення. Для нашої команди це був не перший івент у подібному форматі, тому ми не розгубилися.
Довелося міняти локацію, організовувати фільмування з виведенням у прямий ефір, обмежувати кількість людей, зв’язуватися з номінантами дистанційно. Попередньо ми проводили репетицію, щоб уникнути непередбачених моментів, будь то втрата зв’язку і так далі. У нас завжди напоготові є план B, C і про всяк випадок D, тому що, перш за все, ми робимо свято для кінематографістів і для глядачів. Такий формат дозволив більшій кількості українців приєднатися до заходу, спостерігаючи за врученням у прямому ефірі з щирими емоціями лауреатів і виступами зіркових гостей.
Читайте також:
Украинская киноакадемия и DzygaMDB запускают проект «Сценарный питчинг»
Українська кіноакадемія повідомила, де можна буде подивитися трансляцію «Золотої Дзиґи»
Українська кіноакадемія влаштує онлайн-обговорення фільмів «Золотої Дзиґи
Українська кіноакадемія презентувала DzygaMDB
Фото: Українська кіноакадемія
Підписуйтесь на «Телекритику» у Telegram та Facebook!