Останнім часом роль HR-функції в компанії істотно змінилася. Якщо ще 3 роки тому ейчари відповідали за персонал, навчання і кадровий супровід, то сьогодні пул питань, які вони вирішують, є набагато ширшим. Люди – більше не ресурс. І це значно змінило парадигму роботи. Чим саме сьогодні займається Human Capital Director великого медіахолдингу, яка його роль у сучасному бізнесі, у чому цінність «людського капіталу», як його зберегти і примножити, розповідає Human Capital Director StarLightMedia Людмила Довгоброд.
Будь-яка компанія існує завдяки людям, які day by day її створюють. Коли ти працюєш у медіа, це відчувається досить гостро. Ми – творче середовище. І весь результат, всі процеси нашої роботи засновані на талантах конкретних людей, об’єднаних в команди. Чарівна синергія команд – наша основна цінність. Тому головне завдання HCD-функції холдингу – вміти не тільки створювати креативні групи, але і допомагати їм реалізовувати свій творчий потенціал. Саме талант разом із готовністю змінювати світ на краще дають неймовірний ефект. Завдяки цьому ми отримуємо продукти, які наповнюють енергією всіх навколо – і споживачів контенту, і його творців.
Як зберегти і примножити Human Capital: 9 інструментів
У кожного HCD свій рецепт. Мій у тому, щоб максимально залучати співробітників в усі процеси в компанії. Це дозволяє розуміти їхні бажання, керувати залученістю, відчувати емоційний пульс кожного. А якщо говорити про конкретні інструменти, які допомагають нам бути привабливою компанією-роботодавцем, то я б виділила наступні:
- Концентрація на інтересах співробітників.
- Навчання персоналу.
- Навчання топ-менеджменту.
- Впровадження принципів сталого розвитку.
- Створення здорової атмосфери на роботі.
- Формування гендерно збалансованого колективу.
- Підтримка батьківства і однакова підтримка жінок та чоловіків.
- Виховання власних зірок.
- Екологічність у відносинах зі співробітниками.
Про це мені хотілося б розповісти детальніше. Отже, …
1. Концентрація на інтересах співробітників
Ми з моєю командою і наша компанія загалом фокусуємося на людях, які знаходяться всередині Групи. В рамках програми «Здоровий співробітник» ми пропонуємо чимало пільг: медичне обслуговування на роботі, можливість пройти обстеження і здати тести в клініках-партнерах, страхування життя і здоров’я. З цього року ми почали реалізовувати багато проектів, пов’язаних з брендом роботодавця, і робимо наголос саме на внутрішньому його сприйнятті персоналом. Наприклад, у нас є благодійний фонд, основною місією якого є надання співробітникам допомоги у складних життєвих ситуаціях. Разом ми вже допомогли кільком нашим колегам подолати онкологічні захворювання, і сьогодні вони продовжують працювати в компанії.
2. Розвиток персоналу
Навчання і розвиток – одна з головних потреб персоналу в усьому світі вже не перший рік. Але навчання – це не тільки оплатити курси і відправити вчитися. Ми намагаємося надавати різноманітні можливості співробітникам усіх дивізіонів холдингу. Крім традиційних курсів англійської та водіння, ми створили цілу низку унікальних тренінгів – систему дистанційного корпоративного навчання StarLightAcademy, платформу для обміну професійним досвідом MediaMozok, серію освітніх заходів StarLightTalks, присвячених створенню інновацій та проривних ідей в креативних індустріях.
3. Бізнес-школа для топ-менеджерів
У процесі трансформації постало завдання впровадити нову бізнес-модель. Тому цьогоріч спільно з Академією Deloitte ми запустили програму внутрішнього MBA для топ-менеджерів Групи. Вона спрямована на те, щоб максимально адаптувати наших керівників до інноваційного бізнес-контексту. До програми входять такі напрямки: сталий розвиток, розвиток інновацій, управління фінансами, стратегічний менеджмент, управління проектами, стратегічний маркетинг, управління персоналом. Всі ці хардові знання потрібні для того, щоб компанія могла максимально професійно виконувати свої стандартні ролі й до того ж змогла впровадити принципи сталого розвитку в усі бізнес-процеси Групи.
4. Принципи сталого розвитку
У 2015 році Генеральна Асамблея ООН прийняла 17 цілей сталого розвитку для перетворення нашої планети. Важливість реалізації кожної з них – беззаперечна. Але все починається з маленьких кроків. Сьогодні ми визначили для себе вісім цілей, в яких свідомо розвиваємо нашу Групу. Серед них:
- гідна робота і економічне зростання;
- якісна освіта;
- відповідальне споживання і виробництво;
- здоров’я і благополуччя;
- партнерство в інтересах сталого розвитку;
- гендерна рівність.
- мир, правосуддя та ефективні інститути;
- індустріалізація, інновації та інфраструктура.
Щоб визначити їх, ми опитали співробітників і обговорили основні моменти на спеціальній сесії в рамках програми навчання топ-менеджерів. Цілі, які співпали у керівників і персоналу, і стали нашим основним вектором розвитку на найближчий час.
5. Здорова атмосфера
Атмосфера довіри і відкритості заохочує ініціативу. Що може бути крутішим за бажання і можливість само організовуватися задля чогось більшого, ніж просто робота? Завдяки тому, що всередині наших колективів добрі стосунки, співробітники реалізували кілька цікавих проектів. Минулого року з ініціативи одного відділу телеканалу СТБ ми запустили #можутьвсе. Це проект-гордість про наші неймовірні творчі команди, які завжди залишаються за кадром.
Сьогодні старлайтівці вже створюють навколо себе ком’юніті, спілкуються, діляться досвідом, ставлять нові цілі та досягають їх. Наприклад, тепер у нас точно МОЖНАбігати. Завдяки наполегливості одного нашого колеги більше 70 людей беруть участь в StarLightRunnersClub. І це стало своєрідним поштовхом для інших. Тепер співробітники разом займаються йогою і медитують під наглядом іншої нашої колеги.
6. Фокус на гендерний баланс та Women’s Empowerment Principles
Для нас важливим є створення середовища, яке розвивається в умовах рівності. Цьогоріч ми підійшли до питання усвідомлено і почали з розгляду поточної ситуації. Вкрай важливим було зрозуміти, з якої точки ми стартуємо. Виявилося, що розподіл персоналу в StarLightMedia – 50% чоловіків та 50% жінок. Причому, навіть у топ-менеджменті. І рівень заробітних плат також не залежить від статі працівників. Але глибший аналіз дав зрозуміти, що ще можна поліпшити.
Фокус на рівність – це не про бізнес-розрахунки. Хоча відкидати їх теж не можна. Нові дослідження доводять пряму кореляцію гендерного різноманіття і бізнес-результатів. Наприклад, показники прибутку в компаніях, де дотримуються політики гендерної рівності, в середньому вищі на 11%.
Сьогодні ми взяли на себе нові зобов’язання на рівні HC-функцій. Наведу кілька прикладів. До 2020 року ми маємо намір повністю відмовитися від орієнтації на гендер під час підбору персоналу. В описах вакансій будемо дотримуватися гендерно нейтральних визначень. Уже сьогодні ми активно інтегруємо фемінітиви всередині компанії і транслюємо їх зовні. І я з гордістю кажу: «Я – директорка, я – керівниця, я – жінка!». І це про самоідентичність, впевненість у собі, рівні права, рівні можливості.
Важливим фактором успіху реалізації наших планів є підтримка з боку менеджменту Групи. І нам все неодмінно вдасться, адже ми – перша компанія в Україні, в особі нашого СЕО Михайла Царьова, яка офіційно підтримала глобальний рух Women’s Empowerment Principles.
7. Однакова підтримка і жінок, і чоловіків + програма батьківства
У StarLightMedia підтримують і чоловіків, і жінок. Так, нещодавно ми запустили проект «Зірочки». Він спрямований на те, щоб допомогти співробітникам, які готуються стати батьками або нещодавно ними стали.
Одне з масштабних досліджень Deloitte показало, що чоловіки, які працюють в медіа, гостріше переживають відчуття провини перед дітьми через те, що рідко бувають вдома, ніж представники інших професій. І це не дивно, адже робота в нашій галузі передбачає значну зайнятість і, по суті, – цілодобову залученість, ажде музі не знайоме поняття робочого розкладу. Тому у програмі ми також підтримуємо і мотивуємо батьків більше часу приділяти своїм малюкам, надаючи додаткову оплачувану п’ятиденну відпустку для догляду за дитиною.
Майбутні мами можуть скористатися розширеним пакетом медичного супроводу (до нього входить багато аналізів та обстежень). А на останніх місяцях вагітності ми надаємо безкоштовний сервіс таксі.
Для батьків в декреті (не важливо мама це чи батько) наша служба техпідтримки може організувати робоче місце вдома, а служба офіс-менеджерів – своєчасну доставку необхідної документації. У майбутньому плануємо організувати кімнату матері і дитини. Також ми завжди раді бачити малюків у наших офісах – співробітники часто беруть дітей з собою на роботу, і в такі дні весь офіс перетворюється для них в ігрову кімнату (усміхається).
8. Chield-friendly атмосфера
Сьогодні chield-friendly стають не тільки різні заклади, а й роботодавці. Я вже згадувала про наш новий проект підтримки батьківства «Зірочки». Свою назву він отримав не випадково – кожного малюка наших співробітників ми сприймаємо як «зірку» компанії. В рамках проекту «Приведи дитину на роботу» ми готуємо профорієнтаційні екскурсії для дітей. Адже їм дуже цікаво дізнатися, чим мами й тати займаються на роботі. І до того ж, медійні династії – не рідкість. Наша мета – мотивувати дітей вибирати творчі професії. Хто знає, може в майбутньому нам пощастить співпрацювати.
- Екологічність і відкритість
Минулого року ми запустили масштабну трансформацію і зараз вибудовуємо всі бізнес-процеси по-новому. Зміни торкнулися і людей, нам довелося попрощатися з частиною персоналу. Зі свого боку, ми постаралися організувати цей процес максимально екологічно і відкрито. В оголошенні рішень і наданні чіткого і зрозумілого зворотного зв’язку брав участь топ-менеджмент.
Сьогодні ми намагаємося підтримувати стосунки з нашими колишніми колегами. І я дуже рада, що професіонали, які до того ж вже поділяють наші цінності, знову повертаються до нас, як тільки з’являється можливість.
Якщо підсумувати, то головний рецепт, як зберегти і примножити «людський капітал», простий – проявляйте турботу про працівників всіма доступними способами. Це не завжди те, що потрібно відразу всьому персоналу. І не завжди в тому обсязі, який ви б хотіли дати. Але стратегія маленьких кроків для компанії в мільйони разів краще очікування і позиції «спочатку зробимо це, досягнемо того, а потім вже порадуємо персонал».
Фото: StarLightMedia, Facebook
Підписуйтесь на «Телекритику» в Telegram та Facebook!