Перехід на поп-музику відбувається протягом кількох років, але саме цього року на зимових іграх у Пхенчхані Міжнародна спілка ковзанярів вперше допустила використання музики зі словами. Це роблять для привернення уваги молодої аудиторії.
Так, на нинішніх іграх німецький фігурист Пауль Фенц катався під джазовий кавер Wonderwall Пола Анка (оригінальну пісню виконувала група Oasis). Фігуристка Мае-Береніс Мейте, яка виступає в одиночному розряді від Франції, каталася під феміністичний хіт Бейонсе Run the World (Girls). Найпопсовішими у виборі композиції виявилися фігуристи з Південної Кореї. Юра Мін і її партнер Олександр Гамелін вийшли на лід під обридлий хіт останніх двох років Despacito у виконанні Луїса Фонса і Daddy Yankee.
Самі спортсмени ситуацією задоволені. Зі слів Мае Береніс Мейте, музика Бейонсе «божевільна, дика і весела» і під неї просто хочеться танцювати.
Тим часом, власники популярних пісень, які захищені авторським правом, отримують роялті за використання своїх композицій. Пісні, що транслюються по телебаченню з ліцензією на синхронізацію (вона дає ліцензіату можливість «синхронізувати» музику з візуальним рядом: фільмом, телевізійним шоу тощо), іноді коштує ліцензіату великих грошей. Наприклад, якщо йдеться про пісні Beatles й інші легендарні групи, суми можуть бути значними.
Как Азия заполучила права на проведение трех Олимпийских игр подряд
Однак, оскільки Олімпійські ігри вважаються глобальною подією, то спеціального дозволу не потрібно. Юрист Стів Виноградський, який працює з музичними ліцензіями, розповів про це кореспондентам New York Times. На Олімпійських іграх, зі слів Виноградського, керуються виконавчим правом, яке дозволяє трансляцію музичного твору в публічному комерційному середовищі.
Однак, якщо телеканали транслюватимуть програми з використанням пісень поза контекстом огляду Олімпіади, то їм знадобляться інші дозволи.
Концертні центри, радіостанції, телевізійні мережі та навіть ресторани платять встановлену суму за повні ліцензії. У цьому разі роялті обчислюють за тим, наскільки часто відтворюються пісні.
Для музичної індустрії такі виплати є суттєвими. Найбільші асоціації авторів пісень на кшталт Ascap і BMI щороку заробляють понад $1 мільярда на придбанні прав на ліцензії.
Таким чином, та сама Бейонсе та Луїс Фонса, пісні яких лунають на Іграх, отримують гроші за використання своїх треків. Однак сума, звісно, значно менша, ніж якби композиції використовувалися в кіно або в телевізійних шоу.