Візуальна комунікація є вкрай важливою, передусім для тих людей та брендів, які активно працюють із соцмережами. Слова словами, але й антураж повинен відповідати тому, що ви говорите і робите. Яким же чином донести свій меседж масам візуально й так, щоб він надовго закарбувався в пам’яті, сподобався, здивував, змусив людей підписатися на ваш паблік/купувати ваші товари/ відвідувати ваші івенти/ретельно вивчати ваш контент і, ба більше, постійно повертатися до вас? На це питання “Телекритиці” відповідає редактор Vogue Україна Тетяна Соловей.
У зовнішній комунікації повинен домінувати один зрозумілий меседж. Особливо це добре видно зараз – в епоху соціальних мереж. Ми можемо спостерігати за тим, як лідери думок, які присутні в соцмережах, за допомогою візуальної комунікації вибудовують свою політику, формують імідж і ведуть діалог з суспільством.
Якщо розглядати світ моди, то сьогодні він розвивається за трьома основними напрямками. Розглянемо кожен із них.
Чого саме вчить родина Кардаш’ян
Fashion-індустрія звертається до людей, які мають велику кількість фоловерів у Instagram (понад 100 тис.). Саме до них приходять з рекламними контрактами. Найуспішнішою із інфлюенсерів сьогодні є Кім Кардаш‘ян, адже вона може продати все, що завгодно. У 2017 році, коли вона запустила лінію косметики, протягом трьох годин онлайнового продажу блиску для губ вона заробила близько $4 млн. У 2018 році вона заробила $10 млн завдяки запуску парфумів. А цьогоріч вона запустила бренд білизни для корекції фігури і заробила $2 млн протягом першої доби продажів. І якщо раніше редактори Vogue говорили, що вона ніколи не з’явиться на обкладинці їх видань, то на наразі вона вже неодноразово на них була. А все через те, що вона сама – взірець ідеальної реклами.
Про що це все говорить? Про те, що і у Кім, і у всієї родини Кардаш’ян вибудувана чітка комунікація, яка зробила їх такими популярними, однозначними і зрозумілими для всіх. Вони є втіленням вульгаризованої американської мрії – люди бачать в них сім’ю емігрантів, яка в США досягла всього. І, як не дивно, ідея вульгаризованої американської мрії виявилася вкрай популярною, навіть більше за якісь високі ідеї інших інфлюенсерів. Кардаш’ян не соромляться ані свого багатства, ані вульгарності і постійно транслюють цей меседж в усі медіа. Зрештою, сім’я Кардаш’ян – це бізнес-імперія.
Чого можна навчитися у Кім?
Перше: будь-яка людина, присутня в соціальних медіа, навіть якщо у неї 5 фоловерів, – це вже свого роду рекламний носій, який комунікує певні ідеї. Найуспішнішими є ті, хто комунікує одну зрозумілу ідею, один зрозумілий образ, один зрозумілий tone of voice. Такі люди швидше за інших залучають фоловерів.
Друге: інфлюенсер – це не просто “популярна людина”, це медійний проект. Наприклад, до блогера К’яри Ферраньї пішли працювати кілька експертів з італійських видань GQ і Marie Claire. Це говорить про те, що блогери сьогодні – не просто дівчата та юнаки, які вдало фотографують себе. Це люди-бренди, люди-журнали, які транслюють певні меседжі.
Третє: не варто розпорошуватися на безліч образів і дописів. Тому що в соцмережах важлива одномоментність. Тобто, якщо Кім вибрала образ світської левиці, то вона ніколи з нього не виходить і цей образ у неї – один-єдиний. А в особистому житті вона, звичайно, може скільки завгодно бути багатогранною та різносторонньою особистістю.
Мінімалістичний дизайн
Мінімалістичний дизайн завжди свідчить про певну чесність та відвертість суб’єкта/бренда. Сенс дизайну від початку і полягав у протистоянні химерності, аристократизму і фіглярству. Тому в процесі створення дизайну власного бренду ви повинні відсікти все зайве: при створенні іміджу і вибудовуванні комунікацій потрібно використовувати максимально прості візуальні рішення. Адже чим простіше ви уявляєте себе або свою компанію, тим краще люди будуть вас розуміти і сприймати.
Деякі fashion-бренди, наприклад, спрощують свої назви та логотипи, тому що у людей просто немає часу вдивлятися у візерунки. Це відбувається тому, що інтернет буквально стер всі межі, і ви маєте бути зрозумілими буквально всім і кожному, бо ви більше не комунікуєте себе у рамках свого міста/регіону/країни. Вибудовуючи комунікацію, ви повинні розуміти, що по суті ведете діалог з усім світом.
Смисли
Сьогодні медіа і бренди неможливі без смислів. Саме завдяки смислам вони мають вплив на формування іміджу, комунікаційних стратегій і навіть мають деяку дипломатичну функцію, яка раніше відводилася для культурних об’єктів. Наведу приклад: відбудувавши Версаль, Людовік XIV демонстрував світові велич і красу Франції. Сьогодні бренд Louis Vuitton, влаштовуючи покази в Луврі та одягаючи першу леді Бріджит Макрон, демонструє ідею аристократизму і благородства французького суспільства. Або ще приклад – вдягаючи сукні демократичних брендів, Кейт Міддлтон демонструє близькість монаршої родини до народу. На відміну від Міддлтон і Макрон, перша леді США Меланія Трамп за допомогою вкрай дорогого вбрання демонструє, що вона є дружиною мільярдера, але сьогодні це не ті цінності, які варто виносити на перший план. У соціальному плані вона не робить нічого (на відміну від тієї ж Кейт Міддлтон, яка є опікуном Національної портретної галереї і семи благодійних фондів), тому люди не виправдовують Меланію і вважають її зовнішній вигляд занадто розкішним і дратівливим. А іноді – вельми недоречним (напевно ви пам’ятаєте історію про те, як місіс Трамп приїхала в центр тимчасового пербування дітей нелегальних мігрантів на кордоні з Мексикою в куртці з написом “I really don`t care. Do U?” (“Мені абсолютно все одно, а вам?”).
Медіа, так само як й інфлюенсери, також беруть участь у формуванні іміджу країни, конструюючи певну реальність, якій притаманним є певний політичний порядок. Наприклад, редактор американського Vogue Анна Вінтур, яка дотримується демократичних поглядів, цілком успішно збирала кошти для кампанії тодішнього кандидата в президенти Барака Обами. Вона влаштовувала обіди за участі відомих дизайнерів та селебріті й продавала квитки на ці івенти зацікавленим людям. Таким чином американський Vogue став транслятором демократичних ідей. Ці смисли модного медіа і вивели в лідери недорогі бренди, одяг і взуття які потім одягала перша леді Мішель Обама.
Або візьмемо за приклад французький Vogue, який продає моду як туристичний атракціон. Це не тільки працює на позитивний імідж держави, а й продовжує утримувати в головах людей думку про те, що саме Париж – столиця моди, саме в цьому місті проходить головний у світі Fashion Week .
Підсумуємо?..
Ваш імідж буде легко зчитуватися, якщо:
- Вся ваша команда зацікавлена спільною ідеєю.
- Айдентика, яку ви хочете транслювати, чітко відчувається.
Коли складна схема того, хто ви, що ви і якими ви хочете, щоб вас бачили інші, вибудувана, – далі вона транслюється, скажімо, за допомогою простих капелюхів, які ви показуєте в Instagram. І не бійтеся того, що ваша ідея “занадто проста”, тому що відсутність будь-якої ідеї взагалі буде моментально зчитуватися людьми, і тому вони не слідуватимуть за вами. Дуже важливо, щоб ідея була, виходила зсередини і драйвила саме вас.
Фото: Олександра Йорк
Підписуйтесь на «Телекритику» в Telegram та у Facebook!