Соцмережі – повноцінне ЗМІ і джерело інформації
Багато опитаних експертів сказали, що отримують усі необхідні новини з соціальних мереж і взагалі вважають це джерело інформації повноцінним ЗМІ. Також деякі учасники відповіли, що зовсім не читають новинні видання або ж – лише одне вузькопрофільне. Традиційні медіа (преса, ТБ, радіо) остаточно програли інтернет-ЗМІ і в майбутньому учасники вбача.ть основний розвиток e соцмережах, інтернет-ЗМІ та блогах.
Аудиторії бракує ділових медіа
Відповідаючи на запитання про те, яких закритих українських ЗМІ експертам не вистачає найбільше, учасники назвали телеканал TBi, суспільно-політичну газету «Поступ» і два ділових видання: «Коммерсантъ-Україна» і український Forbes.
Українські ЗМІ неякісно працюють, до них низька довіра
Половина учасників не довіряють інформації з українських медіа та для отримання повнішої інформації порівнюють тексти в різних ЗМІ. Причиною цього вони називають велику кількість авторських текстів сумнівної якості і відсутність адекватної аналітики. Жоден з респондентів не сказав, що в українських ЗМІ немає замовних і неякісних матеріалів, нудних і нецікавих текстів та упередженої інформації.
Непрофесіоналізм журналістів непокоїть більше, ніж тиск влади
Учасники опитування вважають, що підвищення професійного рівня українських журналістів – таке ж важливе завдання, як і захист від російської гібридної агресії. На третьому за значимістю місці – ліквідація впливу на ЗМІ олігархів і бізнесу і лише на четвертому – проблема тиску на медіа з боку влади.
Журналісти нехтують важливими темами
Тематика українських медіа потребує корекції, вважають опитані учасники: рейтинг важливих, на їхню думку, тем не збігається з рейтингом освітлюваних у ЗМІ проблем. Так, журналісти багато уваги приділяють проблемам корупції, економіки, боротьбі зі злочинністю та питанням освіти, однак нехтують такими темами, як проблеми Криму, Донбасу і децентралізації, розвиток науки, судова і медична реформи, створення умов для бізнесу й екологія. Опитані експерти вважають, що в медіа основним пріоритетом мають бути теми держбезпеки, економіки та боротьби з корупцією.
Україна недостатньо бореться з захистом інформаційного поля під час гібридної війни з Росією
Головне, що потрібно, на думку учасників опитування, це сприяння розвитку власних ЗМІ. Та при цьому пропаганда і контрпропаганда в ЗМІ важливіша за свободу слова. Втім, половина учасників висловилися проти контролю інтернету з боку держорганів. Також вони наголосили на необхідності посилення мовлення в зоні АТО і забезпечення прозорості фінансування ЗМІ.
Загалом у «Українському інституті майбутнього» вважають, що на Україна, як і на інші країни, очікує активний розвиток мультимедійних платформ, відкриття можливостей для запровадження плати за контент і ще більше посилення ролі соцмереж у розвитку медіа.