Соціальні мережі стають одним з провідних джерел отримання трафіку для медіа. Особливо від
Facebook, Twitter і «ВКонтакте» залежать нішеві ЗМІ. Трафік із соціальних медіа у таких сайтів може
перевищувати 50% від усіх переходів.
Ми вирішили розібратися, як правильно поводитися в соціальних мережах, якщо ви керуєте нішевим
ЗМІ. Для цього ми поставили кілька запитань редакторам українських медіа, які досягли успіху у веденні сторінок своїх ЗМІ в соцмережах.
Сергій Кейн, головний редактор Comma
Частка соціального трафіку: 65%.
За моїм досвідом, у соцмережах працює актуальність і почуття гумору, втілені в стрічці у вигляді
розсипу посилань, фотографій, відео та гіфок. Соцмережі – це не ретранслятори інформації з сайту, а практично повноцінні медіа. Не варто думати, що це просто маркетинг, грубіянити аудиторії, ганятися за кількістю передплатників.
Щоб підвищити охоплення кожного посту, потрібен релевантний для цієї аудиторії контент плюс
постійний шафл із посилань, картинок, гіфок і відео. Власне кажучи, хочеш запостити нудне посиланнячко на класну, але непопулярну статтю – запость спочатку реготальну картинку.
Юрій Марченко, головний редактор Platfor.ma
Частка соціального трафіку: 52%.
Потрібно завжди враховувати час. О 18:00 навіть найдзвінкішу публікацію можуть проґавити, бо всі їдуть з роботи. Краще закидати не прямий лінк на матеріал, а скорочений – через, скажімо, goo.gl – це дозволяє потім легко подивитися, скільки людей клікнули. Ну, і не варто соромитися тестів та конкурсів, але треба намагатися хоч іноді робити їх інтелектуальнішими, ніж лайк-шер.
Ми зо двійко разів пробували платити за кращі покази наших матеріалів, але щоразу потім виникало
відчуття, що після цього ФБ ще сильніше знижував покази, намагаючись змусити нас платити весь час.
У результаті найкращим способом, на мою думку, залишається просто публікація з якою-небудь
сенсацією. Наприклад, такою.
Вікторія Якобчук, маркетолог Bird in Flight і Анна Кащеєва, журналіст і SMM-менеджер Bird in Flight
Частка соціального трафіку: 50%.
Потрібно робити підводки, що максимально чіплятимуть цільову аудиторію. Вони мають відповідати
іміджу сайту й інтригувати, але не розкривати все найцікавіше. Якщо старий матеріал переглядали часто, за певний час ми опублікуємо його ще, але з новими підводками (заголовками / описами / зображеннями в сніпеті). Експерименти з форматом – це завжди цікаво і допомагає оживити аудиторію: деякі матеріали отримують нове життя у форматі відеоролика. Результати завжди відмінні.
Не варто публікувати занадто відверті та провокаційні зображення. Facebook блокує навіть ті знімки, які є загальновизнаними творами мистецтва, якщо вони порушують правила соцмережі (наприклад, знімок із жіночим соском коштував головного болю всій команді одного разу у вихідний!). А ще не потрібно сперечатися з читачами від імені сторінки. Якщо ми помилилися – ми подякуємо і виправимо, якщо ми маємо рацію – наведемо посилання на першоджерело або почекаємо, коли людина перечитає текст і сама зрозуміє, де помилилася. Ми розповідаємо, а обговорення та дискусії – свобода читачів.
Катерина Масюта, SMM-менеджер радіо «Аристократи»
Частка соціального трафіку: 22%.
Ми завжди намагаємося стежити за оновленнями соціальних мереж (хай то запуск онлайн-стрімів у Facebook або поява нового застосунку від Instagram), новими трендами й вірусними явищами та використовувати їх. Не можна дублювати той самий контент. Завжди потрібно писати новий текст, навіть якщо зміст повідомлення ніяк не змінюється. Аудиторія завжди помітить, що ви полінувалися.
Ми, наприклад, вкрай рідко використовуємо гіфки. На наших сторінках відмінно працюють «бумеранги» (мається на увазі застосунок Boomerang, який використовується для створення зациклених відео під Instagram. – «ТК».). Також завжди популярні плейлисти, якщо говорити про
«ВКонтакте». У Facebook відмінно заходять замітки, якщо йдеться про потужний текстовий фрагмент із декількома ілюстраціями.
Тетяна Гриньова, керівник проекту bit.ua
Частка соціального трафіку: 50%.
У нашій редакції є правило: публікувати (і на сайті, і на публічній сторінці) тільки те, що самому редактору буде не соромно зашерити зі своїми друзями. Власне, щирість – новий чорний, решта – похідне. Потрібно – бути щирим, своєчасним і забавним, не потрібно – бути нав’язливим і формальним. Працюють привабливі фото та лаконічні, ємні тексти.
Ми не використовуємо всіх видів медіаконтенту та досить консервативні у веденні SMM – публікуємо лише посилання на свої статті. Це не означає, що ми максимально ефективно використовуємо соцмедіа, але означає, що у нас є свій формат, і це, загалом, теж непогано. Як мінімум, для іміджу видання, а отже, і для ядра аудиторії – постійних читачів bit.ua
Ольга Закревська, SMM-менеджер AIN.UA
Частка соціального трафіку: 40-45%.
Потрібно, щоб ваша редакція могла вас дістати якщо не 24 години на добу, то хоча б 20. У нас так було з новиною про Цукерберга – в грудні у нього народилася Макс, і він вирішив віддати свої акції на благодійність. Ми випустили новину приблизно о першій годині ночі, й до ранку там вже була сотня тисяч переглядів. А якби ми запостили це о 9-й ранку, ймовірно, ефект був би менш приголомшливий.
Треба вміти розставляти пріоритети. Якщо у вас виходять матеріали щоп’ять хвилин, то постити все з них у соцмережі категорично не можна – тоді ваша сторінка перетвориться на нечитабельний потік різної інформації, за якою користувачі швидко втомляться стежити. Потрібно розуміти, що SMM може як принести несподівано багато трафіку на не надто цікаву новину, так і зіпсувати ефект від дійсно крутого матеріалу. Тому треба ретельно добирати слова.
Не можна бути занудою, ігнорувати негативні коментарі та постити те, що жодним чином не стосується вашого видання або вашої теми.
Реклама працює тільки в разі лонгрідів, не новин. Але завжди найкраще працює, коли топова людина у вашій ніші згадує ЗМІ в своїх постах – це, як і раніше, приводить найякіснішу цільову аудиторію.