Режисер, радіо- і телеведучий Ярослав Лодигін підтвердив своє призначення на посаду генерального продюсера суспільного мовника. На своїй посаді Ярослав зміцнюватиме інформаційне мовлення і розвиватиме в найближчі два-три роки співпрацю з європейськими партнерами у виробництві кіносеріальної продукції. Також Ярослав анонсував кадрові зміни та реструктуризацію підрозділів компанії. Про це він розповів у інтерв’ю «Громадському».
Нагадаємо, близько трьох тижнів тому Національна суспільна телерадіокомпанія України (НСТУ) спростовувала інформацію «Телекритики» про призначення на посаду генерального продюсера телеканалу «UA:Перший» Ярослава Лодигіна. У компанії запевняли «Телекритику», що Лодигін надає консалтингові послуги за угодою з НСТУ, а саме «проводить аналіз телевиробництва та підготовки концепції розвитку структури управління виробництвом телевізійних програм (контенту)». Ярослав Лодигін раніше ігнорував дзвінки та повідомлення «Телекритики» з проханням прокоментувати його функціональні обов’язки на суспільному мовникові. В інтерв’ю «Громадському» Ярослав представляється як генпродюсер телевізійного напрямку «Суспільного», уточнюючи, що працює з НСТУ за контрактом.
Пропозицію Ярославу стати генпродюсером зробив Зураб Аласанія: «Ми зустрілись узимку з Зурабом Аласанією, за тиждень до того, як його звільнили. Я написав йому, шо я тиждень дивився “UA:Перший” і там немає чогось, за що може бути соромно. Я написав йому після якоїсь програми Майкла Щура. Мені реально було смішно. Я давно не дивився канал, і тут – такий прогрес. Ми познайомилися вже в Києві (обидва з Харкова. – Ред.). Зураб був шанувальником радіо “Аристократи”. Він багато приходив як гість. З тих пір ми так товаришуємо. Ми зустрілись, я просто хотів сказати йому слова подяки, дізнатись, як справи. Він спитав, чим я зараз займаюсь. Я якраз займався тим, що думав, що мені тепер робити, коли ми вирішили відкласти виробництво фільму «Інтернат» (за романом Сергія Жадана. – Ред.)».
Ярослав «написав стратегію, своє бачення» змін на «Суспільному». Головний акцент – на новинах: «Зараз ми спробуємо сконцентрувати всі наші сили на побудові новин, тому що це, очевидно, наше конкурентна перевага, ми дійсно незалежні, – розповідає Ярослав Лодигін. – Я хочу допомогти їм стати красивішими, туди направити ресурсів, можливо, програм навколо новин, які б обговорювали новини, аналізували».
Перші зміни будуть ближче до кінця року, але генпродюсер дає зрозуміти, що вони можуть і не відбутися через «обмежений бюджет»: «Мені б дуже хотілося, щоб до кінця року у нас з’явилася можливість запросити будь-якого глядача ввімкнути «Перший». Якщо ми говоримо про Суспільне телебачення, це не тільки «UA:Перший», це ще «UA:Культура», «UA:Крим», більше 20 регіональних каналів в кожній області. Я зараз передусім зосереджений на «Першому». [Хочу] щоб будь-який глядач, який увімкне канал, не відчував сорому за те, що він дивіться. Тому треба виходити з того, що в мене є. У мене є обмежені можливості у виробництві. В мене дуже мало часу, якщо казати про цей рік. Пів року вся компанія була в принципі паралізована всіма цими судами». Зазначимо, бюджет НСТУ цього року становив 1 млрд гривень.
У перспективі 2–3 років планується зйомка серіалів і фільмів у європейській копродукції: «Для мене основна мета, щоб через два-три роки ми як компанія навчились виробляти серіали та фільми. Бо я вірю, що всі цінності, які закладені в ідею Суспільного телебачення, прогресу та гуманізму, які в наших умовах ми реалізуємо в темній студії, СД-камерами, музейним світлом – звичайно, це не набирає рейтинги, і ніколи не буде набирати рейтинги. Я вірю, що лише за допомогою фікшна, художньої форми можна такі ціннісні штуки, через емоції, через серце просувати вперед. (…) Кінематографісти не уявляють, які можливості є у “Суспільного” як у члена Європейської асоціації суспільних мовників, у колаборації над таким контентов із ВВС, RAI. Зараз багато запитів, щоб зробити щось разом з Україною, особливо після серіалу “Чорнобиль”. Ми зараз спускаємо кілька серіалів в розробку, я сподіваюся – через два-три роки ми побачимо їх. Я сподіваюсь, це будуть міжнародні проекти».
Продюсер відзначає зростання частки телеперегляду «Першого» і повідомляє, що під окремий кінопоказ каналу вдавалося залучити молодшу аудиторію: «Середня частка вже наближається до 1%. Наприклад, у нас була чудова можливість побачити, як може мінятись аудиторія каналу, як дуже сильно змінюється профіль аудиторії. Була прем’єра фільму “Донбас” Сергія Лозниці. Аудиторія пенсіонерська та пост-пенсіонерська змінилась на комерційну аудиторію жінки 35+».
Ярослав Лодигін у пошуках нової команди. Мовник при ньому вперше створив промовідділ: «Зараз до каналу приєднуються дуже круті люди, які ринково вартують набагато більше. Які приходять сюди, розуміючи важливість моменту саме зараз зайнятись Суспільним мовленням. Наприклад, Сергій Кривошеєв, один із найкращих креативних маркетингових директорів. Він прийшов у промовідділ, якого не існувало. У нас було телебачення без промовідділу. Разом ми працюємо над новою бренд-платформою».
Маленькі зарплати в компанії Ярослав називає міфом: «Є такий міф, що в НСТУ – маленькі зарплати. Дійсно, там є дуже маленькі зарплати. Але основний тренд останнього часу – це дотягнути їх до ринкового телевізійного рівня», – зазначив він. А згодом додав: «Генеральний телепродюсер українського телеканалу – це від $10 тис. зарплата. (…) Якщо ти працюєш багато років, отримуєш $10-20-30-50 тис., а тут тобі пропонують 100 тис. гривень ($3,8 тис.). По-друге, ця компанія з’явилася не два роки тому, вона з’явилася на базі державного телебачення УТ-1. Будь-який телевізійник вийшов з цієї будівлі, з «Олівця». Наприклад, “1+1” як канал».
Персонал компанії після масових скорочень минулого року має пройти аудит: «Має бути проведений професійний аудит. Є люди, які працюють у виробничих відділах і, на жаль, не можуть або не хочуть працювати з дінамічним сучасним обладнанням. Або постановники, які вже не можуть залізти кудись по драбині, щоб щось поміняти або підвісити».
Зазначимо, у НСТУ є посада програмного директора, яку обіймає Дарина Юровська, генпродюсером розважального телемовлення є Руслан Городничий, генпродюсер інформмовлення – Владислав Грузинський, генпродюсер просвітницького напряму – Тетяна Кисельчук, генпродюсер регіонального мовлення – Марія Фрей, генпродюсер з розвитку – Микола Ковальчук, член правління, відповідальний за платформу телебачення, – Юрій Макаров. Як саме посада генпродюсера телебачення перетинається з цими посадами, не повідомляється.
Нагадаємо, раніше голова правління НСТУ Зураб Аласанія повідомляв, що компанія два роки не може знайти менеджера на посаду генпродюсера «Першого» через низький посадовий оклад. У квітні він просив членів наглядової ради компанії затвердити посаду «головний продюсер телебачення» з мінімальним окладом 100 000 грн і максимальним 200 000 грн. З липня 2018 року ставка генерального продюсера коливається від 33 100 грн до 56 200 грн із можливістю щомісячного преміювання в розмірі одного посадового окладу.
Фото: «Громадське»