В інтерв’ю Independent Гільєрмо дель Торо розповідає, що творець лейблу Dimension Боб Вайнштейн постійно втручався в робочий процес. «Мені не давали спокою із сюжетом, з добором акторів, із постановкою. Постійно критикували те і те. У мене не було жодного дня, який можна було б назвати приємним».
Однак режисер визнає, що цей досвід частково пішов йому на користь. Під час створення «Мутантів» він навчився знімати фільм так, щоб він не зазнавав м’ясницького монтажу. Дель Торо вивчився робити операторську роботу більш плавною і напрацював ту особливу кінематографічну мову, апогеєм якої стала «Форма води». А все тому, що в далекому 1997 році жив під постійним страхом звільнення. «Мені здається, біди людині на користь… це дуже католицький підхід», – додає дель Торо.
Нагадаємо, 4 лютого Гільєрмо дель Торо був удостоєний премії Гільдії кінорежисерів США – разом із отриманим раніше «Золотим глобусом» і номінацією на «Оскара» в категорії «найкращий фільм» це робить «Форму води» одним із найуспішніших фільмів року. Схоже, не дарма режисер змушував Саллі Хокінс цілими днями дивитися класичні стрічки Чарлі Чапліна та Бастера Кітона: разом із актрисою він створив те, що американці називають instant classic.