З розвитком інтернету і digital-технологій у світі все більше телерадіомовників почали придивлятися до альтернативного супутникового і наземного способів роздачі свого сигналу провайдерам – по ІР. За останні півроку Національна рада з питань телебачення і радіомовлення вперше проліцензувала відразу два телеканали зі способом роздачі сигналу по IP. Чому українські телеканали почали звертати увагу на ІР-роздачу сигналу? Які її переваги?
У рамках телеком-конференції «Дні електронних комунікацій» Андрій Назарук, керівник відділу ТВ-рішень COSMONOVA | NET, поділився своїм баченням ситуації і розповів про переваги доставки сигналу по ІР. «Телекритика» пропонує ознайомитися з доповіддю спікера.
Частка доставки сигналу в IP в Україні становить 5%. Тоді як у середньому по світу цифра вже понад 20%:
Серед причин зростання використання доставки ТВ-сигналу по IP спікер називає якісніший сигнал, нижчу ціну, а також активний розвиток IPTV і ОТТ-сервісів:
Поміж причин, чому на нашому ринку доставка в IP відстає від світових трендів, спікер назвав страх технологічних змін; недооцінку фінансових ризиків у разі збоїв на основних каналах доставки; невміння економити гроші та небажання запроваджувати нові стандарти:
Ринок доставки контенту за останні 5 років отримав серйозні виклики. Українські канали 45 разів змінювали частоту мовлення на супутнику за цей час – як результат, не всі глядачі встигали переналаштувати обладнання на нові частоти; відбулися 3 масштабні й тривалі DDOS-атаки на супутникове мовлення (скаржилися група «Інтер» і «Медіа Група Україна»); понад 20 регіональних каналів залишаться без мовлення після відключення аналога – альтернативні дорогому супутниковому способи доставки сигналу стають усе актуальнішими.
У найближчому майбутньому український ринок доставки контенту отримає нові виклики: кодування супутникового сигналу каналів медіагруп, після чого супутниковий сигнал перетворюється виключно на транспортний сигнал; «знецінення» супутникових частот і їх масова зміна; масовий перехід з формату MPEG2 на формат MPEG4 на супутнику (канали телегруп перейдуть з 1 січня 2020-го).
У компанії є успішний кейс із запуску HD-мовлення суспыльного «UA:Першого». На прикладі телеканалу спікер зазначає, що створення HD-версій не потребує великих витрат – вартість передачі сигналу в HD у 30 разів нижча, ніж у форматі MPEG2 на супутнику, і в 15 разів нижча, ніж у форматі MPEG4. У результаті близько 100 провайдерів змогли надати своїм абонентам якісний сигнал каналу під час трансляції мовником спортивних подій і Євробачення.
На прикладі телеканалу HD Fashion & LifeStyle, який відмовився від супутникової ліцензії на користь ліцензії на «кабельне» інтернет-мовлення, Андрій Назарук називає суму, яку телеканал заощаджує щомісяця – понад 5000 у. е.
Нагадаємо, «Телекритика» також розбирала доповідь голови представництва SES в Україні та СНД Онно Зонневельда про те, як лінійне телебачення усе ще виграє у digital, і доповідь комерційного директора COSMONOVA|NET Костянтина Новицького про те, як digital б’є ТБ.
Фото: pixabay