Громницька та Лямець стверджують, що є кінцевими власниками ресурсу, а інвестиції в проект – їхні власні.
Сергій Лямець буде головним редактором видання. Куратор напрямків «Політика» та «Розслідування» – колишній шеф-редактор Insider Сергій Щербина. Міжнародні теми – Ольга Река (у різні часи – 1+1, «Інтер», «Профиіь», ВВС). «Суспільство» – Яна Седова (Associated Press, «Фокус», «Апостроф»). Life – Дмитро Слинько («Фокус» і «Кореспондент»). Служба новин – Степан Смишляєв («Українські новини»).
Ідея
Сергій Лямець пояснює, що одразу прагнув створити видання для «середнього класу». “Перша задумка була – запустити щось у діловому сегменті (я ж виходець із ділових ЗМІ). Але це передбачає редакційний блок із 25 спеціалістів у своїх сферах – потужні інвестиції, а потенційна аудиторія, за нашими підрахунками, не більше 50 тис. людей. Бізнес на цьому не зробиш”, – стверджує він.
Наступна ідея – українська версія «Медузи». “Ми виходили з того, що коли нам і всім друзям подобається «Медуза», тож зробімо щось подібне в Україні. Навіть назву придумали – «Химера». Але коли оцінили потенціал аудиторії, теж стало зрозуміло, що інтелігенції, яка мислить, у нас не більше 100 тис.”, – розповідає Лямець.
Тоді він згадав слова брендолога Андрія Федоріва: шукай середній клас серед відвідувачів «Епіцентру». Наприкінці квітня майбутні власники видання звернулися до компанії Q&Q Research, яка провела для них дослідження запитів «середнього класу».
Аудиторія та контент
Подробиці дослідження партнери не розголошують. Громницька наводить лише один зі зроблених висновків – журналісти та читачі живуть в абсолютно різних вимірах: “Аудиторія змінилась, а журналістика залишилась такою, як і була”.
“Ми вважали, що панівні ЗМІ – це сайти з великою аудиторією. А виявилось, що панівні змісти, за якими живе суспільство, з ними не пов’язані. Це було прозріння”, – ділиться секретами Лямець.
“Виявилося, що змісти, за якими живе суспільство, генерують не сайти з великою аудиторією”
Realist обіцяє писати для аудиторії, яка не охоплена наявними традиційними ЗМІ. “Це буде абсолютно інший набір змістів і тем. Ці теми ми визначили під час дослідження. Подробиці поки не розголошуємо”, – зазначає Лямець.
У виданні не буде традиційної стрічки новин і рубрикатора. Обіцяють багато лонгрідів, публіцистики, іронії та самоіронії (зокрема фото- й відеожаби).
“Матеріали сортуються за принципом зручності для сприйняття. Сторінка про персоналії. Сторінка про події. Сторінка з глибоким аналізом окремих подій. Розважальний контент. Спецтеми”, – розповідає Лямець.
Монетизація
Громницька та Лямець запевняють: у проект вони вклали лише власні фінанси. “З ким тільки нас не пов’язують чи пов’яжуть. Переконувати в протилежному немає сенсу. Але запевняю: ми не залежимо ні від кого, це наш інвестпроект і наші ризики”, – каже Громницька. Обсяг інвестицій при цьому не розкривають.
Одним з основних способів заробітку в проекті називають нативну рекламу. “Я знаю, як робити спецпроекти. Олена знає, як робити речі, які не вбивають репутацію видання”, – стверджує Лямець. За його словами, у видання вже зараз є домовленості з рекламодавцями за спецпроектами.
Строки окупності проекту поки теж не конкретизують. “Якщо окупність буде досягнута за кілька місяців, я не здивуюсь”, – прогнозує Лямець.