Чи можна створити ідеальну команду? Як повідомляє CNBC, після кількох років аналізу даних і опитування понад 180 відділів компанії в Google виявили, що типи людей (окремі особистості) в команді не такі важливі.
«У нас було багато даних, але ніякі з них не вказували на те, що поєднання якихось певних типів особистостей, навичок або досвіду має якесь значення», – сказав один із організаторів проекту в інтерв’ю The New York Times.
Дослідники Google виявили п’ять ключових характеристик найефективніших команд:
- Психологічна безпека: кожен відчуває, що має право піти на певний ризик, і знає, що йому не буде соромно за це і його не покарають.
- Надійність: кожен виконує роботу якісно і вчасно.
- Структура і зрозумілість: усі знають, чого від них чекають. Ці очікування мають бути високими, але досяжними.
- Значення: кожен усвідомлює мету своєї роботи (фінансова безпека, підтримка сім’ї, допомога команді в досягненні успіху тощо).
- Вплив: кожен бачить, що результат його роботи дійсно сприяє досягненню спільних цілей організації.
Але знайшлися і ті, хто з Google не згоден. Багато дослідників (за межами лабораторії Google), спираючись на велику кількість наукових досліджень, стверджують, що все з точністю до навпаки: особистість, а не просто навички – дійсно визначальний фактор успіху команди.
Особистість, а не просто навички – визначальний фактор успіху команди
«Надто часто організації зосереджені виключно на функціональній ролі та сподіваються, що хороша командна робота налагодиться сама собою, – пишуть Томас Чаморро-Премузич, професор бізнес-психології в Колумбійському університеті та автор книги «Чому так багато некомпетентних чоловіків стають лідерами?» і Дейв Вінсборо, колишній віце-президент Hogan Assessment Systems, у статті в Harvard Business Review. – Ось чому навіть найдорожчі професійні спортивні команди часто не відповідають рівню індивідуальних талантів кожного гравця: через відсутність психологічної синергії. Більш ефективний підхід орієнтований як на особистості людей, так і на їхні здібності».
Дослідники також виявили, що найслабші команди мають високу установку на прагматизм, однак у графі «побудова відносин» у них 0. При цьому не можна стверджувати, що прагматизм – обов’язково погано, просто він може привести до лінійного мислення. Технічні навички важливі на ранніх етапах кар’єри, та чим вищий ваш рівень, тим менше до них вимог, і тим більше потрібно «правопівкульних» навичок, щоб будувати конструктивні та мотивуючі стосунки з оточуючими.
Інакше кажучи, ліва півкуля мозку, орієнтована на деталі та факти, допомагає людям отримати роботу, а права, орієнтована на креатив та інтуїцію, – розвиватися.
Як же максимально розвинути обидві півкулі та збільшити цінність для команди?
Якщо у вас домінує права півкуля:
- Розвивайте стратегічне мислення. Потрібно знати і розуміти, що рухає компанію до успіху.
- Будьте відомими в чомусь. Активно вдосконалюйте глибокий досвід у сферах, в яких ви сильні (наприклад, фінансова хватка, наукова експертиза або навіть високоспеціалізовані знання, такі як податкове право або облік злиттів і поглинань).
- Практикуйтеся у вирішенні складних проблем. Це особливо корисно для тих хитрих запитань на співбесідах, якими славиться Google. Використовуйте навички лінійного мислення в своїх інтересах, заглиблюючись у проблеми.
Якщо у вас домінує ліва півкуля:
- Розвивайте гнучкість. Замість того, щоб дотримуватися «перевіреного часом» підходу (що зазвичай роблять прагматики), намагайтеся застосовувати різні варіанти та нові ідеї.
- Знайдіть радість у двозначності. Вчіться справлятися з невизначеністю і ухвалювати рішення, не маючи всієї інформації заздалегідь.
- Перевіряйте свої навички соціального лідерства. Коли востаннє ви мотивували оточуючих або тісно спілкувалися з товаришами по команді? Ви можете дійти висновку, що вам це насправді подобається.
Нагадаємо, компанію Google звинувачують у недоплаті жінкам-працівницям.
Фото: hbr.org