Передусім Ірина звернула увагу на досвідченість вітчизняного глядача, підкресливши, що в таких конкурентних умовах і за досить низьких бюджетів робити якісний продукт досить складно.
«Звичайно, зараз у плані бюджетів стало складніше, оскільки вони суттєво зменшилися, але попит у глядача такий самий, – заявила пані Костюк. – Хоча сам глядач вже розпещений досить дорогим контентом, який Україна тепер не може собі дозволити, і перед виробниками постає надскладне завдання – зробити за менші гроші контент тієї ж якості».
Зі слів Ірини, зараз вони намагаються робити продукт для зарубіжного ринку, навіть більше, перед командою FILM.UA Group відкриваються нові ринки.
«Вони, напевно, й були відкриті, просто ми на них не надто дивилися. Це сталося б рано чи пізно, тому що у ринку є «стеля», яку ми вже почали переростати, – поділилася продюсер. – Є дуже якісні серіали, той же «Нюхач», який ми продали в 40 країн, як готовий продукт і як формат. Вже існує його японська версія, японці купили наш сценарій і зробили свого “Нюхача”».
Костюк зізналася, що виробництво однієї серії суперпопулярного «Нюхача» коштує близько півмільйона доларів, але за рахунок того, що він адаптується, експортується і продається на багатьох територіях, він є комерційно успішним.
Кайдаши, «Киборги» и самурай Тарас Шевченко
Однак є й такі серіали, які виробляються тільки для українських каналів і коштують вони набагато менше. Таким продуктом якраз і є стрічка про медичні будні «Черговий лікар», уся фішка якого закладена в самому сценарії.
«Знаєте, це як мас-маркет і лакшері. Тобто, для підтримки нашого іміджу та бренду на зарубіжних територіях є лакшері – “Нюхач”, а для того, щоб задовольняти попит наших каналів за їхній бюджет – “Черговий лікар”, який теж дуже якісний в плані історії», – розповіла Ірина.
Як і будь-якому продюсеру, Костюк доводиться економити, для того щоб втиснутися в бюджет.
«Економія на акторах може відбуватися таким чином: перші ролі грають професійні актори, а другі – аматори. Це, звичайно, видно в кадрі, але, якщо історія якісна, цікава глядачеві та вже є попит і рейтинг, серіал може бути цілком успішним», – не приховує кінороб.
Крім цього продюсер не могла не згадати і про загальну національну рису українців.
«Але, знаєте, у нас є національна риса – нашим людям ніколи нічим не догодиш! То кричали, що всі серіали ментовські та російськомовні, – обурилася Костюк. – Гаразд, зробили перший україномовний серіал “Черговий лікар” – багатосерійна, медична, найдовша драма в нашому ефірі. Здавалося б, українською мовою, українські актори, українське виробництво, що не так? “Ой, знову про лікарів. Невже немає інших тем?”».
Також Ірина Костюк розповіла про анімаційні успіхи компанії FILM.UA Group.
«Наш перший фільм про київську принцесу Мілу («Викрадена принцеса». – Ред.) ми випустили 7 березня цього року і тримаємо національний рекорд у прокаті, рекорд українського кіно в міжнародному прокаті та рекорд за кількістю країн, куди ми його продали, – похвалилася Ірина. – Другим нашим фільмом стане “Мавка”, теж унікальний жіночий персонаж із колосальним міфологічним бекграундом. Третій фільм, який у нас вийде в 2022 році, це “Роксолана” – потужний, історично сильний жіночий образ».
Зі слів Костюк, образ Мавки в процесі створення фільму довелося змінювати кілька разів, а через те, що про фільм дізналися за три роки до релізу, тепер на ній і самій компанії лежить важкий тягар відповідальності.
Ну що ж, сподіваємося, все мине успішно, а компанія FILM.UA Group ще не раз порадує глядачів цікавими проектами.