Цього року представники Netflix не раз розповідали про свої наміри стати лідером за витратами на контент серед найкращих голлівудських студій. Але після злиття Disney/FOX і Comcast/SKY на початку осені цього року такі цілі ключовою онлайн-відеоплатформи перетворилися швидше на нездійсненну мрію.
Згідно з даними Ampere, компанії Comcast/Sky і Disney/Fox посіли лідируючу позицію в США за витратами на контент. Тобто понад чверть коштів, витрачених на виробництво контенту по всьому світу, будуть передані їм. Так, прогнозовані витрати на контент двох об’єднаних гравців сягнуть 43 млрд доларів до кінця 2018 року. Disney/Fox витратить 22 млрд доларів на власний і набутий контент, а Comcast/Sky – трохи менше 21 млрд. Якщо ж дивитися на ці цифри в цілому, випливає, що сума витрат на контент двох об’єднаних виробників перевищить сукупні витрати десяти найбільших онлайн-платформ у США – включаючи платформи OTT Netflix і Amazon.
«Певною мірою зростання рівня консолідації є реакцією на зростаючу міць онлайн-відеоплатформ. Такі компанії, як Netflix і Amazon, продовжують вкладати значні кошти в контент, і ця тенденція не має ознак ослаблення. Ми очікуємо, що до кінця 2018 року Netflix витратить понад 8 мільярдів доларів. Але, тим не менш, у світлі появи двох нових об’єднаних компаній, Netflix тепер доведеться потроїти витрати, щоб досягти рівня Comcast/Sky і Disney/Fox», – коментує аналітик Ampere Analysis Даніель Гадхер.
У такій конкуренції за витрати експерти вбачають поки тільки плюси. Зі слів Даніеля Гадхера, наявність цих фінансових авторитетів не тільки зміцнює позиції обох компаній на світовому ринку, а й посилює інтерес споживачів до онлайн-контенту.
«Одним із наслідків цієї консолідації є вплив на незалежних виробників. Зі зменшенням кількості покупців контенту на ринку конкуренція за права буде зменшуватися, і це неминуче вплине на здатність незалежного сектора вести переговори про вигідні угоди», – підсумував Гадхер.
Нагадаємо, у вересні цього року стало відомо, що американський телекомунікаційний конгломерат Comcast переміг у аукціоні на придбання телекомунікаційної компанії SKY за $38 млрд. Конкурентом Comcast виступила компанія 21st Century Fox Inc., що належить Disney.