Дитяча казка з недитячим підтекстом
«Джим Ґудзик і машиніст Лукас»
Цей сімейний фільм знятий за однойменною книгою Міхаеля Енде. Незважаючи на те, що його заведено відносити до дитячих письменників, сам Енде не адресував свої книжки дошкільнятам. Наприклад, у знаменитій «Нескінченній історії» є відсилання до вчення Алістера Кроулі, а «Джим Ґудзик» багато в чому є сатирою на нацистську владу, за якої ріс письменник. Але творці екранізації вирішили не перевантажувати її соціалкою – і зняли беззубий, хоч і яскравий, дитячий фільм.
У прокаті з 28 червня.
«Бобот та енергія всесвіту»
«Бобот» – не тільки злободенне фентезі, в якому герою доведеться зіткнутися з цілком реалістичними проблемами (у фільмі зачіпаються питання зміни клімату та стосунків людини з технологіями), а й перший український підлітковий кіберпанк. Як зазвичай у таких випадках, головний герой рятуватиме людство не сам, а з металевим напарником. Режисер фільму Максим Ксьонда і сценарист Іван Тимшин вирішили не загравати з ефектом зловісної долини і дали 12-річному Вадику в провідники не якогось гарненького андроїда, а звичайну трансформаторну будку. Тест Войт-Кампфа вона, може, й не пройде, зате зробить сюжет значно оригінальнішим.
У прокаті з 30 серпня.
Закохані проти цілого світу
«Невинні» / The Innocents
Синопсис «Невинних» звучить як переказ «Плаща та кинджала» Marvel із більшим ухилом у містику, ніж у супергероїку. Підлітки Гаррі та Джун тікають від батьків-тиранів і в процесі відкривають у собі надприродні сили – які, як зазвичай у жанрі young adult, із однаковою ймовірністю можуть врятувати цілий світ і знищити своїх носіїв. Судячи з трейлеру, суперздатність Джун – це не якась там левітація або телепортація, а перетворення на неохайного бородатого чолов’ягу, що для сутінкового підліткового трилера вже перемога. Проте однаково чергова поробка Netflix викликає лише поверховий інтерес.
З 24 серпня на Netflix.
«Коли падають дерева»
Режисер Марися Нікітюк розуміється на фольклорній містиці (що було особливо помітно у її короткометражній «Мандрагорі»), але надприродні мотиви – лише напилення на її роботах, що тяжіють до напруженої «соціалки». Ось і синопсис фільму «Коли падають дерева» обіцяє нам занепадницькі 90-ті з розквітом народного містицизму і забороненим коханням.
Але в центр сюжету Нікітюк ставить не пару фарфорових статуеток – умовних Ромео та Джульєтту західного канону з нав’язаним хеппі-ендом, – а пострадянських важких підлітків із плоті та крові: Ларису і бандита на прізвисько Шрам, які теж вирішують втекти від задушливого побуту. Марися Нікітюк надихається найкращими зразками європейського та азіатського кінематографа – тому її перший повнометражний фільм обіцяє бути значно цікавішим не тільки вітчизняних, а й західних драм про дорослішання.
У прокаті з 30 вересня.
Комедія зі звірятком
«Аманда і лисиця»
Черговій героїні сімейної американської комедії батьки не дозволяють завести собаку, тому вона йде на компроміс і вирішує прихистити лисицю – за якою, як годиться, полює пара російських бандитів. Якщо в сам фільм його творці вклали так само мало зусиль, як у рендерінг постера, то навіть вдалих жартів чекати від нього не варто: весь гумор обертатиметься навколо того, як незвичайний вихованець сіє хаос у будинку.
У прокаті з 30 серпня.
«Фокстер & Макс»
Практично будь-яку сімейну комедію про тварин можна переказати одним реченням: чотириногий друг допомагає дитині налагодити контакт із батьками, що віддалилися. «Фокстер & Макс» формально пішов тим же шляхом, але, по-перше, Фокстер – не просто собака, а «пес-наноробот з суперможливостями»; а по-друге, пес Амадей, який зіграв його, – теж свого роду зірка в YouTube і на шоу «Україна має талант. Діти». А візуальні ефекти в стилі супергеройських коміксів (рука не піднімається написати «пародія») роблять фільм найочікуванішою сімейної прем’єрою сезону.
У прокаті з 25 жовтня.
Провінційний кримінал
«Американські тварини»
Двоє друзів дитинства збунтувалися проти безрадісного провінційного середовища, яке їх виховало, і вирішили добути легких грошей. Жодних мокрих справ, усе культурно: герої хочуть викрасти із закритої колекції бібліотеки кілька цінних рукописів. Незважаючи на те що фільм із загальними улюбленцями Баррі Кеоганом («Вбивство священного оленя») і Еваном Пітерсом («Американська історія жахe») був тепло прийнятий на «Санденсі», з виходом фільму в прокат e США критики до нього дещо охолонули. «Історія реального злочину в “Американських тваринах” розказана спритно, але вона порожня», – пише критик The Atlantic, підтверджуючи наші сумніви, які закралися ще після виходу трейлера.
Дата прокату в Україні поки не оголошена.
«Дике поле»
«Історії українського рейдерства присвячується», – йшлося в анотації до першого видання роману «Ворошиловград» Сергія Жадана, за яким знято фільм «Дике поле». Незважаючи на те що фільм не зовсім точно відтворює сюжет книжки, в ньому збережена основна лінія із заправною станцією, що стала полем конфлікту між професійними бандитами і тими, хто заради своєї сім’ї та свободи готовий обзавестися кількома бандитськими навичками. Судячи з трейлеру, «Дике поле» буде не тільки життєвим, але й красивим: режисерові Ярославу Лодигіну й операторові Сергію Михальчуку вдалося на тлі екшна показати Луганщину такою пасторальною, якою вона ще не бувала в вітчизняному кіно.
У прокаті з 8 листопада.
Балада про кризу середнього віку
«Земля усталених звичок»
«Землею стійких звичок» у романі Теда Томпсона та його майбутній екранізації називають ряди будиночків уздовж ліній електрички – на кшталт тих, за якими спостерігала героїня фільму «Дівчина в поїзді». Але, як і в згаданому фільмі, не всі заможні власники заміської нерухомості задоволені своїм життям: ось і Андерс, вирішивши покінчити з усталеними звичками раз і назавжди (можливо, замінивши їх парою-трійкою шкідливих), кидає дружину і відправляється на пошуки самого себе. Акторський склад фільму не вражає зірками, як і фільмографія режисера Ніколь Холофсенер, але від картини за книжкою середньої руки романіста і не варто очікувати одкровень.
На Netflix восени 2018 року.
«Вулкан»
Інша річ «Вулкан» – теж драмеді про чоловіка, що переживає кризу середнього віку, але в набагато мальовничішому геополітичному контексті. Перекладач на ім’я Лукас у складі місії ОБСЄ приїздить на кордон із Кримом, але незабаром залишається один у степу. З тизеру «Вулкану» поки що не ясно, чекати чогось у дусі роуд-муві чи «життєвої комедії» а-ля «Припутні» (судячи з попередньої роботи режисера Романа Бондарчука «Українські шерифи» – це буде щось середнє), але слідом за «Диким полем» цей фільм претендує на найдушевніше зображення українських степів у кіно.
У прокаті восени 2018 року.