В інтерв’ю «Телекритиці» Ольга розповіла, чому класичні ТВ-новини потребують нових форматів, як працівники редакції знаходять теми для спецпроектів і що ми побачимо в найближчих новинних серіалах від ТСН.
Чому відмовилася від репортерської роботи
Посаду заступника директора департаменту новин мені запропонувало керівництво телеканалу. Багато років тому ми почали тестувати формати, які ще ніхто не застосовував. Наприклад, записували відеоблог. І все це доручали мені – напевно, відчували потенціал.
Для мене це кар’єрне зростання. У мене за плечима п’ятнадцять років репортерського досвіду, причому більшість цього часу я працювала в програмі «ТСН. Тиждень». А потім зрозуміла, що хочу робити щось масштабніше, ніж один сюжет. Я готова креативити більше ідей, нових форм і форматів, ніж можу встигнути втілити, – і давати рекомендації, як це грамотно втілити на екрані.
Навіщо ТСН спецпроекти
Потреба в нових форматах у ТСН з’явилася тому, що новинарі працюють в умовах дуже жорсткої конкуренції. Зокрема, є канали, які транслюють інформаційний контент цілодобово, тож до 19:30 наш потенційний глядач уже знає достатньо про всі головні події. Тому, щоб залишатися конкурентоспроможними, ми вирішили доповнювати наші випуски новин спецпроектами. Ось ці спецпроекти я і планую.
«За допомогою спецпроектів ТСН ми хочемо змінити життя, бути рушійною силою певних реформ, які вважаємо досить важливими»
Це настільки широкі за охопленням теми, що вони не вкладаються в один сюжет, їх потрібно робити багатосерійними. Головне, щоб за темами, які ми беремо в роботу, стояли соціальні зрушення в нашій країні. Наприклад, ніхто десятиліттями не порушував питання харчування в шкільних їдальнях. Але ж ця проблема стосується величезної кількості людей.
У чому різниця між новинним сюжетом і спецпроектом
Спецпроекти ми можемо собі дозволити знімати довго, застосовувати кілька камер, як при зйомках фільму, використовувати спецтехніку, довго монтувати, чого не можна уявити в щоденних новинах. Ресурсу ми не шкодуємо, тому порівняно з новинами продукт має дещо інший вигляд. Але журналістика в цілому також змінилася. Якщо з’являється гаряча новина, у редакції вже не зважають на якість відео, головне – показати його першими, навіть якщо якість картинки низька. І одночасно з’являються спецпроекти, які ми знімаємо, як маленьке кіно. Журналістика мігрує між цими двома крайнощами.
Як виникають теми для спецпроектів
Ми добре уявляємо собі нашого глядача – точніше, глядачку, і знаємо, що їй буде цікаво. Якщо у нас є інформація, яка нас вразила, то вона обов’язково стане однією з наших наступних тем. А ще ми робимо цикли сюжетів, приурочені до певної дати.
Якщо є інформація, яка нас збентежила, це буде нашою темою. Якщо ми можемо придумати цикл, приурочений до певної дати, ми також робимо з цього спецпроект. Наприклад, цикл про неймовірні історії кохання – до Дня святого Валентина, а до виступу наших паралімпійців ми підготували спецпроект про перемоги над власним тілом. Зараз у нас у виробництві сім проектів, на які йде в середньому чотири-п’ять місяців.
Як нові продукти відбиваються на загальному рейтингу ТСН
Ми відстежуємо це дуже прискіпливо. Коли створювали наше управління, перед нами було завдання випускати продукт з рейтингом, не нижче середніх показників ТСН. Спецпроекти істотно перевершують цю планку. До того ж, ми можемо показувати наші історії і на інших майданчиках – наприклад, деякі випуски мають мільйони переглядів у Facebook. Так ми стаємо конвергентними і мультиплатформенними.
Ви думали про те, що ваші проекти можуть стати реаліті-шоу?
Реаліті – дороге виробництво. Ми робимо майже те саме, але за менші гроші. Мені цікаво робити спецпроекти в новинах, де ми стали першопрохідцями. А в тому разі, якщо ми вийдемо як повноцінний формат реаліті, нам доведеться змагатися з шоу, які для інших каналів виробляють потужні продакшн-компанії. Я не бачу сенсу в тому, щоб робити те, що роблять усу, – краще бути творцями унікального контенту. Так, ідею новинних серіалів запозичили інші канали, але поки нам вдається дивувати наших глядачів несподіваними темами – і тим, що наші теми приводять до змін на краще. Адже ми не просто констатуємо факти, а трансформуємо навколишню реальність.
Про історії, які ми побачимо найближчим часом у ТСН
Ми їдемо на королівське весілля до Лондона, де Наталя Мосейчук вестиvt прямий ефір. Його випереджатиме серія сюжетів про підготовку до весілля. Крім того, виповнюється десять років з тих пір, як зовнішнє незалежне тестування у школах стало обов’язковим. Ми знайшли людей, які завдяки тестуванню вступили до тих вишів, до яких мріяли вступити, і домоглися в житті бажаного. Це будуть історії успіху з простим, але важливим меседжем: необхідно вчитися.