Під час закритої зустрічі під назвою «Не для запису» засновник Facebook намагався виправдати нинішній алгоритм виведення журналістських матеріалів у соцмережі, але зробив тільки гірше.
Як ми знаємо, новою стратегією соцмережі було перебудувати алгоритм видачі постів з тим, щоб оновлення від друзів і родичів були більш пріоритетними для користувача, ніж новини від ЗМІ.
«На мій погляд, під час трансляції новин ми відповідальні за два аспекти, – зазначив Марк. – По-перше, ми повинні гарантувати достовірність новин, а по-друге, досягти взаєморозуміння в суспільстві».
Як зазначає Едрієнн Ла Франс, Марк Цукерберг дав зрозуміти, що, на його думку, окремі люди публікують у Facebook більше правдивих фактів, ніж професійні джерела, тобто ЗМІ. І хоча мільярдер твердить, що оцінка інформагентств проводиться за їх авторитетністю, сам він навряд чи здатний розрізняти якість думок.
SkyNews: Цукерберг лукавит, когда говорит об изменениях в ленте Facebook
«Я дійсно вважаю, що новинна організація зазвичай дотримується певної думки, – заявив Цукерберг. – Я вважаю, що велика частина вашої роботи полягає в тому, щоб дотримуватися певної думки».
Інакше кажучи, бізнесмен заявив, що в соцмережі з мільярдами користувачів різних думок набагато більше, ніж у будь-якому ЗМІ, а значить, між думкою своїх друзів і думкою медіа людина охочіше довіриться першому джерелу.
І тут, як то кажуть, присутніх на зустрічі журналістів «занесло».
«Я була явно не єдиною з присутніх, хто не погодився з міркуваннями Цукерберга, – пише в своїй статті Ла Франс. – Шеф-редактор The New York Times Джозеф Кан назвав це не просто спрощенням проблеми, а відверто трампівською позицією».
Джозеф Кан також зазначив, що дійсно хороші медіакомпанії кращі за індивідуальні думки, а ідея Марка про впорядкування журналістики може зробити «величезний внесок в поляризацію суспільства».
На запитання працівників ЗМІ, чи зможе Facebook безпосередньо платити видавництвам за право публікувати їхній контент або транслювати передачі в соцмережі, Цукерберг відповів: «Не думаю, що це розумно».
«Мені здається, що новини надзвичайно важливі для розвитку суспільства і демократії, – додав він. – Просто це досить невелика частина матеріалів, які читають у Facebook».
За даними, які бізнесмен надав журналістам, за час роботи нового алгоритму видачі постів, видавництва втратили в середньому приблизно 20% трафіку, одержуваного від Facebook.
«На відміну від присутніх журналістів його (Цукерберга. – Ред.) не турбує, що розвалюється заснована на рекламі модель отримання прибутку в ЗМІ», – підсумувала Ла Франс.