«Це в Америці всі у Facebook. У нас же аудиторія була розділена, – заявив Микола Костинян у студії «Громадського радіо». – Хтось користувався “ВКонтакте”, хтось “Одноклассниками”. І після блокування цих соцмереж не всі користувачі перейшли в Facebook. У нас не весь електорат сидить у Facebook. І настільки маніпулювати, щоб завдяки додатку хтось умовний виграв вибори, не можна».
Зі слів експерта, Facebook ще в 2014 році обмежив можливості затосунків, і зібрати хоч наскількись великий масив інформації про користувача просто неможливо.
«Цукерберг писав, що вони (компанія Facebook. – Ред.) ретельніше перевірятимуть застосунки, – каже Костинян. – І вони змушені це робити, тому що ринкова капіталізація Facebook впала до 50 мільярдів доларів».
Також експерт зазначив, що Facebook і так дозволяє рекламодавцям забагато. Наприклад, легально вузько орієнтувати рекламовану послугу або товар.
Ведучий програми Сергій Стуканов зазначив, що не тільки у Facebook мільярдна аудиторія користувачів, у Google – теж. «Чи може він збирати дані?» – запитав Стуканов.
Микола Костинян відповів, що під час реєстрації пошти на Gmail ми вже автоматично погоджуємося на збір і обробку наших даних. Однак гучних скандалів і прецедентів щодо стосуються збору даних компанією Google ще не було.
Також експерт зазначив, що для західних користувачів Facebook став чимось на кшталт «Одноклассники» для жителів СНД.
Про створення української соціальної мережі експерт висловився категорично.
«Технічно створити нову платформу можна без проблем, – сказав Костинян. – Найбільша проблема в спільноті, тому що мільйон користувачів не перейдуть на іншу платформу. Для створення популярного українського майданчику на кшталт Facebook немає жодних передумов».