Останній скандал із Facebook змусив багатьох користувачів замислитися: «А чи варто взагалі тут бути?» Для деяких відповідь виявилася однозначною, і вони видалили свої акаунти. А для тих, хто залишився, у мене є хороші новини: існує чимало дієвих способів боротьби з переслідувачами і просто занадто допитливими користувачами.
Відомо, що Facebook використовує фрагменти коду, що містять теги і cookie-файли, для збору інформації та створення вашого цифрового «я». Для цього соцмережі навіть не потрібно наявності вашого профілю.
Це означає, що в сторонніх застосунках, у які ви ввійшли за допомогою Facebook, інформація про вас буде доступна ще впродовж довгого часу. Дані, якими можуть скористатися бренди (і серйозніші організації ), містять: ваше ім’я, фотографію профілю, фотографію обкладинки, стать, унікальний код, ідентифікатор користувача і в окремих випадках вашу IP-адресу.
Виникає запитання: як це зупинити?
Насамперед ви можете відстежити, які програми прив’язані до вашого Facebook, перейшовши за цимпосиланням.
Важливо розуміти, що Facebook і Google контролюють величезний обсяг інформації про користувачів. Цю інформацію в подальшому застосовують для таргетованої реклами. З огляду на ваші уподобання під час створення реклами, компанії отримують більше кліків і переходів, а значить – більше охоплення рекламних оголошень.
Для користувачів це означає позбавлення права на особисту інформацію.
Ось лише кілька кроків, які ви можете зробити в боротьбі за особисту безпеку і конфіденційність в інтернеті.
Зміна налаштувань на смартфоні або планшеті
Власникам iPhone або iPad досить перейти в «Налаштування», натиснути на «Конфіденційність», а потім прокрутити вниз і клацнути по графі «Реклама». Далі провести пальцем по кнопці «Обмеження рекламних оголошень».
Якщо ви вирішите вимкнути функцію «Обмежити відстеження оголошень», це означатиме, що рекламодавці не зможуть відстежувати поведінку вашого браузера і не дізнаються унікальний ідентифікаційний номер. Коли ви увімкнете цю функцію, ваш пристрій буде представлено в базі як «00000000-0000-0000-0000-000000000000».
«Навіть якщо ви видалите акаунт у Facebook, ваші дані все ще залишатимуться у третіх осіб»
Якщо у вас телефон або планшет на базі Android, процедура буде майже така сама. Відкрийте «Налаштування», перейдіть у вкладку «Облікові записи та синхронізація», виберіть «Google», потім «Оголошення» і нарешті – «Відмова від реклами на основі інтересів».
Зміна налаштувань браузера на ПК
Якщо ви користуєтеся інтернетом на комп’ютері або ноутбуці через Google Chrome, перейдіть в «Налаштування» у правому верхньому кутку. Далі натисніть «Показати додаткові налаштування», потім оберіть «Конфіденційність». Нарешті натисніть «Не відстежувати запит з вашим трафіком».
Зміна налаштувань прив’язки Facebook до інших ресурсів
Для початку увійдіть у систему Facebook, перейдіть у «Налаштування», потім натисніть «Реклама» в меню в лівій частині екрана. У розділі
Ad settings (налаштування реклами) натисніть кнопку Ads based on your use of websites and apps (реклама, заснована на вашому використанні сайтів і додатків). Потім перейдіть вниз і виберіть «Вимкнути».
Facebook попередить, що якщо ви виберете цю опцію, це означатиме, що ви як і раніше будете бачити рекламу, але «вона може бути менш актуальною для вас». Крім того, ви як і раніше будете бачити рекламу, пов’язану з вашим віком, статтю або місцем розташування.
Навіть зробивши всі ці кроки, не можна бути повністю впевненим, що вам гарантована безпека в інтернеті. Якщо ви видалите акаунт у Facebook, ваші дані все ще будуть у третіх осіб, і з цими самими особами належить боротися вже зовсім іншими методами.