Стаття Дхолакії була опублікована на сайті searchengineland.com. У ній фахівець розповів про тренди в роботі з пошуковими системами і про те, як бути максимально ефективним на ринку, що змінюється зі швидкістю світла.
Google і боротьба з фейковий новинами
Полювання на неякісну інформацію в мережі почалася ще в далекому 2010 році. Тоді всі ЗМІ накинулися на Google з обуренням: пошуковик пропускав на перші сторінки видачі сайти з неякісним контентом. У зв’язку з цим у 2011 році Google випустила спеціальний алгоритм «Панда», який відстежував низькоякісний контент і спам за ключовими словами.
Але преса не вгамовується досі. Тепер на порядку денному – фейкові новини. Навіть засновник Search Engine Land Денні Салліван назвав ситуацію з фейковими новинами «найглибшою кризою якості» за всю історію пошукового агрегатора.
Ось деякі кроки, зроблені Google у боротьбі з фейками:
– блокування видавців, які фабрикують новини;
– тестування нових способів поскаржитися на неприйнятний контент;
– коригування алгоритмів для пониження джерел з «неавторитетною інформацією»;
– додавання до матеріалів тегів «перевірка фактів».
Таким чином Google показує свою зацікавленість у тому, щоб інформація, яка видається пошуковою системою, була достовірною. Будьте обережні з матеріалами, у яких не впевнені.
Голосовий пошук і сніппети
За статистикою, кожен п’ятий запит у пошукових системах вводиться голосом. Популярність гаджетів із голосовою підтримкою (на кшталт Siri і Google Assistant) тільки зростає.
З розвитком голосового пошуку розвиваються і сніппети (короткі фрагменти тексту із зазначенням ключових слів із запиту). Наприклад, Google сьогодні озвучує сніппети, які видає пошукова система як результати.
Згідно з аналізом Stone Temple Consulting, з 1,4 мільйона запитів 30% відображалися зі сніппетами. Якщо тенденція збережеться, саме сніпети легко посядуть топові позиції результатів у пошуковій системі.
Пошук за допомогою штучного інтелекту
Як відомо, Google продовжує розвивати технології штучного інтелекту і впроваджувати їх у пошукові алгоритми, а значить, варто очікувати змін у результатах пошуку. Цілком можливо, що вони стануть формуватися найнепередбачуванішим чином, і SEO-фахівці повинні бути до цього готові.
З іншого боку, експерти вважають, що на довгострокові SEO-стратегії ШІ особливо не вплине. Оптимізація під ШІ також буде націлена на користувачів і її основним завданням буде навчитися прогнозувати видачу результатів пошуку за запитом, так, як зараз це роблять люди.
Можлива заборона міжсторінкової реклами
Пошуковики на кшталт Google, крім іншого, борються з нав’язливою мобільною рекламою. Найуразливішими виявилися сайти, де агресивну рекламу майже неможливо вимкнути. Це збивало користувачів з пантелику і заважало користуватися інтерфейсом.
Однак оглядач і SEO-експерт Гленн Гейб впевнений, що такий фільтр торкнувся небагатьох. Великі гравці діджитал-сфери не постраждали від санкцій проти міжсторінкової реклами. Можливо, не останню роль тут відіграло ім’я великих брендів, ступінь довіри до якого дуже високий. Google ще доведеться визначити свої пріоритети: борються вони з агресивним маркетингом чи формують брендинг.
За останнє десятиліття робота у Веб 2.0 стала справжнім викликом. Ще п’ять-сім років тому не було потреби створювати адаптивну версію сайту, а сьогодні вебсайти, які не працюють на мобільних пристроях, назвуть застарілими.
З моменту появи найпопулярнішого пошуковика наприкінці 90-х Google пройшов величезний шлях. Фахівцям з оптимізації пошукових запитів необхідно зосередити увагу на довгострокових SEO-стратегіях, щоб бути конкурентоспроможними.