На минулій 10 вересня 2020 року онлайн-конференції Future Lab 11 виступив співак, телеведучий, інфлюенсер Володимир Дантес, який поділився своїми спостереженнями в у сфері інфлюенс-маркетингу, яка нині активно розвивається. Володимир проаналізував взаємини між брендами, інфлюенсерами та підписниками, зробив кілька важливих висновків і дав кілька слушних порад для кожної із зацікавлених у діджитал-рекламі сторін.
Чому під час карантину виріс попит на послуги інфлюенсеров?
У мене є кілька варіантів відповідей на це запитання. І перший – на ТБ нічого нового не знімали під час карантину.
Другий: багато компаній скорочували бюджети, згортали рекламні кампанії на ТБ, але все одно потрібно було рекламуватися, тому перевага віддавалася соцмережам.
Третій: люди почали проводити більше часу онлайн, перш за все тому, що хотіли дізнатися більше про пандемію, дізнаватися свіжі новини, читати історії хворих і людей, які одужали, і т.д., тому вигідно було створювати діджитал-рекламу.
Четвертий: інфлюенсери значно активізувалися у період карантину, особливо представники творчих професій, які припинили давати концерти, зніматися у кіно й на ТБ. Однак сидіти склавши руки не хотів ніхто. У підсумку вони розділилися на два табори: одні присвятили контент коронавірусу й усьому, що з ним пов’язано; інші – створенню розважального контенту. Слідуючи з вищесказаного, найактивніші блогери почали кооперуватися, що забезпечувало їм вельми значні охоплення.
Топові теми на сьогодні
Люди чекають від блогерів розваг, щирості й підтримки. Вони цінують тих блогерів, які поводяться максимально природно. А ще користувачі соцмереж обожнюють історії кохання, і не важливо, яка це любов: до людей, тварин, природи, країни…
Однак я вважаю, що за час карантину люди стали дуже розпещеними, тобто вимогливішими до інфлюенсерського контенту і перебірливішими.
Помилки, які часто роблять інфлюенсери
Люди сьогодні дуже гостро реагують на сексистські висловлювання, на нетолерантну і загалом неадекватну поведінку. Були випадки, коли бренди розривали контракти з блогерами, які дозволяли собі подібні витівки. Найяскравіший приклад – репер Джиган, якого я б назвав «амбасадором карантину» і який круто облажався, але гідно вийшов із ситуації, створив новий трек і навіть відзняв кліп.
Деякі щодня розміщували занадто багато реклами. Наприклад, одна інфлюенсерка на день видавала по 8 рекламних дописів – це перебір.
Але я не можу стверджувати, що до блогерів, «які провинилися», не зверталися бренди-конкуренти. Також мені відомі приклади, коли на хайпі, навпаки, кількість передплатників таких інфлюенсеров збільшувалася. Особливо у тих, кому вистачило духу визнати свої помилки й публічно вибачитися.
Яких помилок припускаються бренди під час колаборації, і як їх уникнути
Бренди не розуміють, як зробити рекламу максимально нативною. Вони вважають, що знімати рекламний ролик з блогером потрібно за такими ж принципами, як і рекламу для ТБ. І взагалі не бачать різниці між ТБ і соцмережами. Мені, наприклад, надсилали величезні тексти, затверджені піарниками, маркетологами та юристами, й написані такою мовою, якою нормальні люди не говорять.
Бренди не довіряють блогерам. Якщо ви звертаєтеся до інфлюенсера, то дайте йому можливість діяти так, як він вважає за потрібне, адже він краще вас знає свою аудиторію. Просто напишіть коротке техзавдання, де перерахуйте ті речі, які ви хочете висвітлити, а далі – справа за блогером. Ба більше, передплатники хочуть бачити максимально красиву, нестандартну рекламу. Вони хочуть бачити, що ти заморочився над концепцією рекламного допису і намагаєшся якось незвично піднести їм інформацію.
Бренди вважають, що їх лого і слоган повинні бути у ролику чи не в кожному кадрі. Люди на таке досить негативно реагують, тому що вони цілими днями бачать саме таку рекламу.
Лише деякі марки готові подавати рекламу з гумором. Усі дуже серйозні. Але саме гумор і простота забезпечують великі охоплення.
Правила хорошого інфлюенсера
У мене є свій «кодекс інфлюенсерської честі». Тому ділюся своїми правилами.
- Я повинен користуватися тим, що рекламую, в іншому випадку мені доведеться брехати людям, а я цього не хочу.
- Я не співпрацюю з букмекерами, тому що їх діяльність нелегальна, а ще я не хочу, щоб моїх передплатників оббирали на тоталізаторі, віддаючи мені 25% з їх програшу.
- Я сам створюю рекламу і роблю її максимально цікавою для моїх передплатників.
- Я розміщую рекламу акуратно, з певною періодичністю.
Якщо бренди захочуть поставити мене в суворі рамки, я пропоную такий контент позначати як рекламний. Це буде по-чесному. Але в такому випадку бренду не варто чекати суперохватів.
Читайте також:
1+1 media запускає новий напрямок ─ 1+1 Digital Influencer Marketing Agency
Коронакриза: як пандемія впливала на ринок digital-реклами
Пока рекламодатели бастуют: сможет ли TikTok победить Facebook
Популярні Instagram-блогери заробляють близько $300 за допис
Анна Тринчер: «Работа на ТВ – это бесценный опыт для любого блогера»
Фото: Instagram
Підписуйтесь на «Телекритику» у Telegram та Facebook!