Російський журналіст і медіаконсультант Олександр Амзін переказав для видання «Мы и Жо» зміст доповіді. Повна версія доповіді інституту вміщує 235 трендів у 20 галузях. «Телекритика» вичленувала серед них основні.
1. Різна мова для різної аудиторії. Для кожної аудиторії потрібно писати історії різною мовою, підлаштовуючись під її рівень читання. У найближчому майбутньому ці варіанти текстів можна буде генерувати автоматично. Також потрібно пам’ятати про те, що «більше» не завжди означає «краще», коли йдеться про аудиторію. Іноді запуск вузькоспеціалізованого ЗМІ має набагато більше сенсу.
2. «Радикальна прозорість». Уже сьогодні ЗМІ повинні дати людям можливість дізнаватися, як автори контенту збирали і аналізували інформацію, а також як дійшли тих чи тих висновків.
3. Обчислювальні фотографії. Ще в 2012 році Кевін Коннор, коментатор ресурсу Fourandsix, писав: «Визначення “обчислювальної фотографії” ще не сформувалося до кінця, але я розглядаю це як перехід від використання камери як пристрою, що робить зображення, до використання її як пристрою, що збирає дані».
Обчислювальні зображення – це ті, які використовують всі можливості сучасних пристроїв: координати з GPS-супутників, програмне забезпечення з розпізнавання облич і об’єктів, технології віртуальної реальності тощо.
4. Фактчекінг у режимі реального часу. Перевірку достовірності отриманих ЗМІ фактів (до публікації матеріалу і після його поширення) завдяки технологіям розпізнавання мови й іншим спеціальним алгоритмам можна буде здійснювати майже відразу під час створення контенту.
5. Синтетичні набори даних. Це тексти на кшталт «риби» чи lorem ipsum, які заповнюють макет сторінки безглуздим текстом, щоб протестувати, як цей текст виглядатиме. На думку експертів, такі синтетичні набори даних захистять особисті дані в процесі налагодження алгоритмів
6. Відео- і аудіоісторії нового формату. Ці історії будуть створюватися з урахуванням технологій доповненої реальності, голосових інтерфейсів і штучного інтелекту. Користувачі зможуть отримати новий досвід взаємодії з інформацією.
7. Зміна алгоритмів соціальних мереж. Метою цих змін є боротьба з дезінформацією і зловживанням владою неблагонадійними ЗМІ.
8. Боротьба за свободу слова і проти мови ворожнечі в мережі. Ця проблема, за твердженням експертів, потребує окремої уваги суспільства.