6 листопада група 1+1 media представила провайдерам платного телебачення свій новий підрозділ – 1+1 media distribution. Захід під символічною назвою «Плюси в колі друзів» зібрав понад 150 представників із різних регіонів України. Група показала оновлене портфоліо телеканалів дистрибуції, а також нагородила 10 найкращих провайдерів власною премією. Незважаючи на неформальну обстановку, подія була досить інформативною.
«Телекритика» розповідає про почуте. Чому група називає «реальним» підняття ринку Pay TV удвічі за два роки – до 9 млрд гривень. Яким чином кількість платних абонентів наприкінці 2020-го має становити 7 млн (проти нинішніх 5 млн). А також – який новий телепроект для «Кварталу» готує Євген Кошовий. Скільки годин контенту група переозвучила для Paramount Comedy та скільки годин ексклюзивного контенту пропонує нещодавно запущений канал Spike.
«Плюси в колі друзів» – друга велика щорічна зустріч, організована для провайдерів. Перша відбулася минулого року в закритому форматі в рамках конференції #TIM: Telecom, IT, Media. Цього року група вирішила провести захід у більш відкритому форматі й зробила це окремо від конференції, для зручності регіональних провайдерів зустріч відбулася за день до старту #TIM.
Портфоліо 1+1 media distribution сьогодні – це 22 телеканали: шість власних («1+1», «2+2», «ТЕТ», «ПлюсПлюс», «УНІАН ТБ» і «Бігуді»), два партнерських («Квартал ТВ» і Paramount Comedy) і 14 сторонніх телеканалів – 11 мовників американської групи Viacom (Spike, Nickelodeon, Nick Jr, Nick Jr HD, MTV, MTV Dance, MTV Hits, MTV Rocks, MTV Live HD, VH1 European і VH1 Classiс) і 3 – українських кіностудій FILM.UA та StarMedia (Star Cinema, Star Family і Bolt). Дистрибуція 1+1 International – ще одного каналу «Плюсів» – орієнтована тільки на закордон.
Пакет дистрибуції «Плюсів» наступного року може стати ще більшим і кількість відповідатиме віку флагманського каналу групи – «1+1» цього року виповнилося 23 роки. Про це повідомив Іван Примаков, керівник відділу дистрибуції 1+1 media, який був модератором заходу.
Його доповнив виконавчий директор 1+1 media та директор з розвитку напрямку Pay TV Ярослав Пахольчук: «У 2019 ми плануємо розширити список новими телеканалами, щодо яких уже ведемо активні переговори. Це абсолютно нові телеканали для українського ринку, і розширення нашого портфоліо в дистрибуції. (…) 2019-й покаже нових гравців. Я думаю, вам ці телеканали дуже сподобаються».
Про які телеканалах може йтися? Раніше повідомлялося, що телегрупа має намір запустити локальну версію кіноканалу з прем’єрними і архівними фільмами студії Paramount – Paramount Channel. Также група озвучувала публічно плани запустити телеканал пізнавального спрямування travel-формату.
Він нагадав, як провайдери скептично поставилися до прогнозів групи щодо обсягу Pay TV, озвучені на презентації 11 media distribution на початку вересня. Як повідомляла «Телекритика», за даними 1+1 media, цього року провайдери отримають дохід 4,211 млрд грн від 5,1 млн домогосподарств платного телебачення. План на 2021 рік: зростання доходів операторів удвічі – до 9 млрд грн, зростання платної абонентської бази – з 5 до 7 млн сімей. Частка проникнення Pay TV має зрости з нинішніх 36% до 59%. Середньомісячний чек за ТВ-послугу ARPU – з нинішніх 50 грн (ціна для абонента в 2018) до 70 грн уже в 2019, а далі – до 110 грн в 2021.
На заході Пахольчук озвучив кілька тез.
Про зростання ринку Pay TV. Нещодавно я публічно показував, як цей ринок може розвиватися. Сьогодні цей ринок 4 млрд, а за два роки ми хочемо збільшити його більш як удвічі – до 9 млрд. У мене є вже багато прибічників у цій справі – вони присутні в цьому залі серед нас. Ця цифра не космічна. Коли ти віриш в проект, а платне телебачення – це те, чим я займаюся, і коли ти знаєш, яким чином його реалізовувати, маєш сильну команду, тоді цей проект стає реальністю. У нас зараз триває активна передплатна кампанія на 2019-й. Те, як вона відбувається, свідчить про те, що ми нарешті спілкуємося однією мовою. Нарешті з’явилася довіра у провайдерів і правовласників. Коли ми говоримо, що АRPU – мінімальна ціна для абонентів повинна бути високою, телебачення не повинно бути безкоштовним, то все менше перекручується питання «Зеонбуду», усе менше починають скаржитися на рекламні кампанії своїх конкурентів, у тому числі сусідів за під’їздом, а все більше провайдери пропонують, як це можна розвивати і регулювати. Регулювати не тільки державною установою, а через домовленості, довірчі стосунки та віру в спільний результат. Загалом 2018-й я оцінюю як дуже позитивний, оскільки в усіх напрямках ми маємо позитивну тенденцію. Як донедавна фінансист люблю цифри зі знаком плюс. Плюси – це наше все.
Про зростання кількості абонентів Pay TV.Цього року ми вийшли на круглу цифру – 5 млн абонентів платного телебачення. Ми говоримо про те, що будемо цю цифру ще збільшувати. Ми не всіх абонентів ще підписали, на те є різні причини, але з року в рік ця цифра зростає на 10–15%. Минулого року я говорив про 4,2 млн абонентів, потім про 4,7 млн абонентів. Сьогодні ми говоримо про 5 млн – це та цифра, яку ми бачимо за результатами кампанії цього року. Ніхто не очікував дива від відключення аналога. Ми особисто не чекали, що це додасть 2-3%. Але ми точно знаємо, як кількість абонентів платного телебачення зростатиме до 7 млн. У нас угоди підписані з 500 провайдерами – їхня кількість значно зросла за рік за рахунок IPTV-провайдерів, яких у нас дуже багато. Приємною тенденцією цього року стало те, що вони почали виходити з тіні. Ваші підказки про те, хто є недобросовісним партнером у вашому під’їзді, спрацьовують, вони допомагають їх швидше виявляти, домовлятися і розвивати. За це окреме вам спасибі. Не соромтеся «стукати» – це добре. Той, хто не грає за правилами, створює біль передусім вам. Тому ми за стукацтво в правильному руслі – за те, щоб ви допомагали нам у тому, щоб вони дотримувалися правил гри.
Про кодування супутникового сигналу. Якщо мене запитати, наскільки я впевнений, що кодування супутника відбудеться в 2019-му, я вже можу говорити зі 100% упевненістю – в травні наступного року ми вже починаємо кодування. Перші коробки (тюнери. – Ред.) приїдуть вже на початку грудня. Тоді ж і стартує широкомасштабна інформаційна кампанія телеканалів про те, що скоро почнеться кодування їхніх супутникових сигналів. Хтось не вірить у цю легенду, оскільки вона існує вже понад 10 років. Але ми легенду перетворимо на конкретні кроки. Це найпріоритетніший проект моєї команди і ми будемо ним займатися.
Розвиток ринку Pay TV неможливий без боротьби з піратством, «Плюси» будуть і надалі захищати свій контент шляхом участі в антипіратській ініціативі «Чисте небо». Також група відзначає, що у неї найвищий показник серед медіагруп в Україні в альтернативних системах телевимірювання ОТТ-операторів. Загальна частка каналів групи 1+1 media distribution становить 22-23% – в Oll.TV і «Ланет», 28,8% – в «Домашньому ТБ» (спільний проект «Віасат» і «Київстар»).
Контент – король
Телеканал ситкомів Paramount Comedy, що стартував менше року тому, знайшов свого глядача досить швидко. В ефірі мовника 700 годин контенту: «Ми стартували в грудні минулого року, а в січні, коли зайшли в панель Nielsen, ми були на 37 позиції, зараз ми на 31-му місці. Я думаю, це дуже хороша динаміка в цілому. Канал складається на 100% з культового контенту, якого легально практично ніде раніше не було – тільки на піратських сайтах. Тоді як зараз він доступний з українською адаптацією в хорошій якості у нас на каналі. За цей рік ми адаптували понад 700 годин контенту – це дуже багато. Ми виконуємо квоту з української мови і отримали хороший фідбек у соцмережах від глядачів, які раді дивитися західний контент українською мовою. Наступного року на нас чекають щомісяця прем’єри, наші глядачі зможуть побачити нові сезони серіалів або нові серіали загалом. У нас дуже багато художніх фільмів, весь час оновлюється бібліотека. Ми всіляко підтримуємо наш канал у соцмережах. Глобально на каналі є топ серіалів – «Друзі», «Теорія великого вибуху», «Дві дівчини без копійчини», «Південний парк». Лояльна аудиторія приходить на них у будь-який час доби, показники цих серіалів значно перевищують середньодобову частку каналу», – розповіла генпродюсер Paramount Comedy Оксана Петришин.
Телеканал «Квартал ТВ» користується непоганим успіхом у своїй ніші, як результат – продакшен обмірковує запуск спеціального контенту на цьому каналі.
Сценарист і продюсер студії «Квартал 95» Борис Шефір та актор студії Євген Кошовий розповіли про найближчі плани продакшена з виробництва розважального контенту. У 20-х числах планують знімати наступні концерти «Жіночого кварталу». Євген Кошовий повідомив, що кварталівців дуже порадували рейтинги перших двох випусків цього гумористичного шоу. Його пілот знімався в Туреччині і, як виявилося, на «Жіночий квартал» мало хто ставив. На початку грудня в прокат вийде україномовна комедія від «Кварталу 95» 2 «Я ти, він, вона».
Наприкінці цього місяця стартують зйомки 3 сезону «Слуги народу», який вийде в ефір в березні 2019-го – під президентські вибори. «Вся країна побачить “Слугу народу” в березні – розумійте як хочете», – жартував Євген Кошовий. Шефір додав: «Женя забув згадати про дуже гарну програму, половина випусків якої вже відзняті, – це “Імпрув лайт-шоу”. Ведучий – Євген Кошовий. Наступного року ми випускаємо ще кілька серіалів, ситкомів – це “Сніг на голову”, який швидше за все вийде восени 2019-го. Ситком “Патек”– практично вже закінчений передвиробничий процес».
Іван Примаков нагадав, як провайдери не вірили в «Квартал ТВ», але потім різко змінили свою думку: «У 2016 році, коли ми запускали цей канал, ми зіткнулися з вашим скептицизмом – ви нам казали, що це канал повторів, що обличчя “Кварталу 95” вже набридли глядачеві. Хочу зруйнувати ці міфи. Каналу вже два роки, він стабільно посідає позицію найкращого класичного Pay TV-телеканалу країни».
Пул мовників Viacom представляла Марія Косарєва, головний редактор телеканалів Viacom і керівник каналів дитячого та сімейного мовлення Nickelodeon і Nick Jr.
Який офіс у групі відповідає за український ринок? Головний офіс корпорації розташований у Нью-Йорку, в корпорації є два підрозділи: кіностудія Paramount і телевізійний бізнес – Viacom International Media Networks. «Ми представляємо кластер, який підпорядковується лондонському офісу, до складу якого входить Східна Європа, в тому числі Україна і країни Скандинавії», – почала Косарєва, профайл якоїдоступний на російському підрозділі компанії.
Як повідомляла «Телекритика» 1 вересня стартувала дистрибуція нового телеканалу Spike з частковою адаптацією серіалів українською мовою. Він є кіносеріальних каналом, його цільова – люди 25–44 років, канал однаково добре дивляться і жінки, і чоловіки. У мовника 1200 годин преміального контенту на рік, акцентувала Косарєва. В його ефірі – серіали «Лютер», «Шерлок», «Гострі козирки», «Форс-мажори», «Фарго», «Стартап», «Доктор Хаус» і ін. Кожного місяця на каналі виходить по дві ексклюзивні прем’єри (маються на увазі тайтли). У лінійці реаліті – «Майстер тату», «Облава на виконроба» і «Топ Гір». Доповнюють програмну сітку фільми – в основному, екшени та бойовики.
Телеканал Nick Jr. призначений для маленьких дітей до 6 років, на рік мовник транслює понад 1000 годин контенту. Хіти каналу – «Щенячий патруль», «Нелла – відважна принцеса». У компанії зробили ставку на новий мультсеріал «Відважні пташенята», який повинен стати ще одним хітом каналу. Ще один новий мульт – «Бекка», створювався понад 10 років, його намальовані герої нагадують ляльок-мотанок. Канал розважає і навчає, він доступний за п’ятьма напрямками – вивчення англійської мови, основ математики, фізики, пізнання світу (зокрема вивчення професій) і розвиток комунікативно-творчих здібностей (як спілкуватися, дружити тощо).
Nickelodeon – телеканал для старших дітей, на рік на каналі є до 400 нових епізодів контенту. Це дитячі мультфільми, мультфільми, які діти дивляться з батьками (наприклад «Черепашки-ніндзя») і серіали («Нові черепашки-ніндзя», «Команда лицарів» тощо), в яких грають діти. У анімаційного контенту довгий виробничий процес. На створення однієї серії «Губки Боба», наприклад, йде 9 місяців.
Телеканал MTV в Україні доступний в оригінальній озвучці: «Це дає змогу українській молоді бути на одній хвилі зі своїми однолітками в інших європейських країнах», – каже Марія. Якщо в 1981-му канал починав як музичний, то сьогодні він став розважальним, один із основних жанрів – реаліті про стосунки («Екс на пляжі»). Найпопулярніше шоу каналу в світі – Jersey Shore (також про стосунки), місцеву адаптацію якого нещодавно запустила Польща на місцевому MTV. Серед згаданих шоу було названо також реаліті «Крихітка на мільйон» – в якому показано, як мама намагається заробити на дитині, зробивши з неї влогера. Музичних телеканалів холдинг пропонує відразу шість: на каналі MTV Live HD можна подивитися концерти виконавців, решта мовників – кліпові (MTV Rocks, MTV Hits, MTV Dance, VH1 Classic і VH1 European).
Щоб нагородити найкращих провайдерів-партнерів, на «Плюсах» придумали цілу премію під назвою «Орієнтир на цінності», втішним призом якої була статуетка. Церемонія нагородження і завершила захід. Переможцем у номінації «Відповідальність» став одеський провайдер BRIZ. У номінації «Повага і любов» статуетка дісталася ОТТ-оператору TRINITY. У номінації «Чесність» перемогла компанія Меgogo. «Дистриб’ютор ідей» – київський провайдер «Павутина.нет» .Номінація «Сміливість», як і варто було очікувати, дісталася київському провайдеру «Інформаційні технології», з яким у трьох телегруп був конфлікт у жовтні. Переможцем у номінації «Провайдер року» за версією «1+1» стала компанія «Воля», а «Провайдер року за версією каналів Star Cinema, Star Family і Bolt» – TRIOLAN. Останній цього року вперше після тривалої перерви запустив у свої пакети платні телеканали. Переможець у номінації «Провайдер року за версією каналу Kvartal TV» – LANET. Переможець у номінації «Перевірено часом» – компанія «Миколаївське кабельне телебачення».