Технологічно-правова система SUDUM блокує нелегальні копії відеоконтенту на сайтах, у соціальних мережах і на відеохостингу. Процес відстеження нелегального контенту відбувається автоматично протягом 24 годин на добу. Під час виявлення піратських версій матеріалів програма автоматично розсилає скаргу «пірату» (провайдеру, веб-сайту, адміністрації соцмережі).
Однак без втручання людини не обійтися. Фахівці «1+1 медіа» стежитимуть за тим, щоб випадково не блокувався легальний контент.
Спочатку SUDUM розробляв 1+1 Digital для власного холдингу. Ефективність роботи системи становить близько 94%. За останні два роки було видалено понад 200 тисяч нелегальних копій, а прибуток від збільшення трафіку на онлайн-майданчиках групи збільшився на 40%.
«Інтернет-піратство – нагальна проблема для правовласників і одна з головних причин, чому вони недоотримують прибуток, – зазначає Ганна Ткаченко, директор діджитал-напряму «1+1 медіа». – Сьогодні виробники контенту об’єднуються для вирішення цієї проблеми. Нам важливо бути компанією, яка не тільки бореться з піратами, а й пропонує ринку свої рішення для боротьби з ними. У нас є багатий досвід захисту свого контенту і ми готові його масштабувати на бізнеси інших правовласників».
Першими клієнтами системи із захисту авторських прав у інтернеті стали KINOMANIA, KINOLIFE Distribution, Must See Movie і Ukrainian Film Distribution. У планах медіахолдингу розширити перелік типів контенту для захисту: аудіофайли, тексти, графічні зображення. У разі успіху на українському ринку «1+1 медіа» представить свою розробку закордонним правовласникам.
«Створити важко – вкрасти легко. Така ось східна мудрість, – сказала Ганна Ткаченко на презентації. – Приклад – фільм «Кіборги». 48 мільйонів гривень бюджет, 3 місяці зйомок, 4 місяці монтажу, 110 хвилин контенту на виході і доба, щоб створити піратську версію. Ця проблема глобальна. Що для нас, для групи «1+1 медіа», основне? у нас взагалі немає проблем із захистом контенту нашої бібліотеки. Ми її забезпечуємо за допомогою SUDUM. Однак нас хвилює ринкова ситуація. Якісний контент в усьому світі ви можете отримати лише за передплатою. Ціни завжди високі, тому що попит вищий за пропозицію».
Однак на українському медіаринку спостерігається інша тенденція. Зі слів Ганни Ткаченко, можливість перегляду піратських матеріалів знижує вартість якісного українського трафіку.
«Ми зацікавлені не лише в захисті свого контенту, а й у тому, щоб мінімізувати вплив піратів на ринок інтернет-реклами», – зазначила Ткаченко.