Критик, сценарист і режисер Джеймс Леттімер написав колонку для журналу Sight and Sound, що видається під егідою Британського інституту кіно.
«Сергій Лозниця здається тим режисером, який зміг би вхопити суть війни, що триває на сході України, оскільки більша частина його кар’єри була присвячена дослідженню потайної механіки історичних подій, часом – тоді, коли ці події ще відбувалися. Але між його менш відвертими документальними роботами і прямолінійністю художніх фільмів завжди була і напруга, яку «Донбас» […] не зміг адекватно подолати».
5 причин посетить «Киевский Интернационал»
«Втомливо криклива, затягнута сцена весілля, наприклад, одночасно каже занадто багато і занадто мало про систему, яка на сьогоднішній день панує на Донбасі. […] Лозниця як і раніше володіє надприродною здатністю, знайомою за його документальними роботами, виокремлювати невеликі моменти осяяння і приємної загадковості облич із натовпу. Але ці сцени зрештою потопають в навколишньому шумі».
“Quietness would be the better weapon”: My first #Cannes2018 review for @SightSoundmag is Sergei Loznitsa’s DONBASS: https://t.co/QVE7QUcryy pic.twitter.com/fu5mKSyvov
— James Lattimer (@Lattimer_James) May 11, 2018
«У війні на підвищених тонах, можливо, тиша була б кращою зброєю», – додає критик.
Раніше «Телекритика» зібрала перші схвальні рецензії на фільм «Донбас». «Від нової картини Лозниці стає моторошно», – був вердикт більшості оглядачів.