Переможців конкурсу обирають на підставі спеціального дослідження компаній-лідерів українського ринку в різних галузях. Наприклад, у конкурсі є номінації «Розважальні комплекси», «Послуги у сфері бізнесу/digital», «ЗМІ», «Освіта», «Транспорт» та інші.
Переможця визначають як споживачі (для цього клієнти брендів заповнюють електронні анкети і голосують на сайті премії), так і оргкомітет, до якого входять Володимир Співаковський, Ліка Співаковська та Ірина Слободян.
Оцінка брендів базується на п’яти компонентах: ступінь популярності бренду, лояльність до бренду, відповідність бренду, ідентифікація бренду, присутність бренду.
Досвід минулих років показує, що переможці конкурсу, крім визнання, отримують і матеріальну вигоду: збільшується обсяг продажів і підвищується впізнаваність бренду.
Всеукраїнський конкурс-рейтинг «Бренд року» заснований в 2000 році. У 2001-му конкурс отримав підтримку Кабінету міністрів України та Ради підприємців України. У 2009 році генеральним директором бізнес-конкурсу стала Ліка Співаковська, головний редактор ARTNEWS.ONE і ведуча телепрограми «Бізнес без краваток» на телеканалі «Перший діловий».