Для порівняння: цього року обсяг становитиме 47%, а минулого було 44%. Водночас темпи зростання ринку інтернет-реклами загалом сповільнюються. У 2018 році він показував 17%, а за підсумками першого півріччя нинішнього – 12%. Очікується, що до 2021-го темп впаде до 9% на рік. Таким чином темпи зростання інтернет-реклами наближаються до темпів зростання ринку. Це дані прогнозу рекламних інвестицій від Zenith.
Основний стимул розвитку ринку інтернет-реклами дають онлайн-відео і соцмережі. Вони в середньому покажуть 18% і 17% зростання в 2021 році відповідно. Разом зі збільшенням інвестицій в контент ці канали виграють від постійних технологічних поліпшень у смартфонах, швидкості підключення, а також від поліпшення рекламного таргетингу. У квітні в Південній Кореї і США запустили 5G, яка найближчим часом пошириться і на інші ринки. Це стимулюватиме залучення споживачів, адже мобільний зв’язок стане набагато швидшим.
У інших каналів очікується менший приріст. Цього року платний пошук, який становив 37% від усіх інвестицій в рекламу в 2018-м, зріс на 11%. Очікується, що в 2021 році його зростання сповільниться до 7%. Більшість інвестицій у пошук йде в голосовий пошук, а він поки не монетизуються.
Приріст капіталовкладень в інтернет-рекламу припадає на невеликі бізнеси, які алоціюють свої бюджети в Google і Facebook. Вони пропонують високотаргетовані аудиторії і прості інструменти для самостійного запуску кампаній. І це впливає на загальну ситуацію. Глобальні показники інвестицій у рекламу формуються з великої кількості маленьких рекламодавців, що інвестують у онлайн-рекламу, і великих рекламодавців, що витрачають на онлайн-рекламу менше половини своїх бюджетів. Тобто великі компанії інвестують великі суми в інтернет-рекламу, але в основному їхні бюджети потрапляють у традиційні медіа.
«Категорії, які досягли успіху у використанні сучасних діджитал-каналів – це технології, медіа, фінанси та професійні сервіси. При цьому бренди як і раніше покладаються на традиційні медіа, щоб масово будувати знання і посилювати цінності бренду», – сказав Метт Джеймс, Global Brand President Zenith.
Преса втрачає свою частку читачів і рекламодавців через розвиток онлайн-платформ. Пік зростання друкованих видань був у 2007 році з позначкою $164 млрд, цього року він становитиме лише $70 млрд. Ефірне телебачення починає падати, але не такими темпами, як друковані ЗМІ. Zenith прогнозує зниження інвестицій у традиційне ТБ щорічно з $184 млрд до $180 млрд у 2021 році.
Ситуація з іншими традиційними медіа оптимістичніша. Радіо щорічно зростає на 1% інвестицій. Оператори зовнішньої реклами розширюють мережі цифрових дисплеїв, це додає їм близько 4% зростання інвестицій щорічно. Кінотеатри займають нішеву частку 0,8% від світових інвестицій у рекламу, але на рік показують зростання на 12%, переважно завдяки буму в Китаї.
За прогнозами Zenith, загальні інвестиції у рекламу цього року зростуть до $28 млрд. Близько половини цих бюджетів припаде на США, де набирає обертів інтернет-реклама. Далі в рейтингу – Китай ($4 млрд), Велика Британія ($1 млрд) і Індія ($1 млрд).
«В Україні інтернет-реклама вже кілька років поспіль перевищує темпи зростання усього рекламного ринку і тим самим відображає, що наш ринок йде за глобальними трендами. За останні 5 років інтернет-реклама в медіа-міксу майже подвоїла свою частку і вже наближається до 30%. Подальший стрімкий розвиток мобільного інтернету, зростання залученості аудиторії в онлайн-контент однозначно веде до посилення зростання інтернет-реклами»,
– зазначила директор Zenith Ukraine Марина Григоренко.
Нагадаємо, згідно з даними Всеукраїнської рекламної коаліції, ринок телереклами в Україні в 2018-му зріс на 26% – з 7,329 млрд гривень (у 2017) до 9,269 млрд гривень. У 2019 році, за прогнозами ВРК, він збільшиться ще на 24% і становитиме 11,526 млрд гривень, з яких пряма реклама становитиме 10,089 млрд гривень (решта – спонсорство).
Фото: pixabay