Наприкінці цього року телегрупа StarLightMedia планує приховати для українських користувачів інтернету можливість перегляду контенту телеканалів холдингу на YouTube. Телеконтент холдингу буде доступний лише на сайті «Телепортал», перезапуск якого планується в листопаді. Сайт працюватиме як vod-сервіс – у користувачів буде можливість безкоштовного доступу до контенту основних каналів холдингу за рекламною моделлю і платного доступу до ексклюзивного контенту за передплатою. Про це «Телекритиці» розповіли директор дивізіону Pay TV & Digital Юлія Трибушна та креативний директор дивізіону Віталій Чирков.
Зміна політики розміщення контенту на YouTube пов’язана з низькою прибутковістю: «Сьогодні 90% перегляду нашого контенту в інтернеті приносить YouTube. Але доходи від монетизації нашого контенту на YouTube становлять близько 45% наших доходів від інтернет-реклами та майже 25% доходів усього дивізіону Digital і PayTV. Для того щоб повернути недоотримані на сайтах телеканалів гроші через розміщення на YouTube, нам треба 20% переглядів «перегнати» на наші сайти. Це реалізоване завдання. Тому, викладаючи наш контент на YouTube через 48 годин після виходу на ТБ, ми за ці дві доби отримуємо ці 20% YouTube-перегляду у себе на сайтах. Саме тому ми йдемо з YouTube і вважаємо, що так повинні вчинити всі виробники якісного контенту в країні. Саме ми, як медіагрупа, повинні контролювати ринок якісного відеоконтенту, а YouTube нехай залишається YouTube», – повідомив Віталій Чирков.
Доступ до телеконтенту холдингу на YouTube з-за кордону залишиться: «Сьогодні весь контент SLM на рік – це 5 млрд переглядів на YouTube, з них українців – 1–1,5 млрд. Тому, кажучи, що ми йдемо з YouTube, ми маємо на увазі геоблокування для України. Це суто математика. Ціна кліка за кордоном дійсно інша: якщо у нас у середньому десь не більш як 80 центів за 1000 переглядів відео, то середня ціна для регіону СНД – 120 центів. В Україні на своїх сайтах ми заробляємо більше, ніж на YouTube. А на закордонних переглядах на YouTube навпаки», – розповів Віталій Чирков.
Оновлений «Телепортал» запрацює в листопаді: «По суті, у нас зараз два “Телепортали” – це секонд-скрін інтерактивний мобільний застосунок і веб-сайт – відеоагрегатор усього контенту групи. Ми цим дещо заплутали всіх. Але вже до листопада ми «зіллємо» все в єдиний бренд і отримаємо один продукт – «Телепортал», де будуть голосування, обговорення, VOD-бібліотека наша і наших партнерів, з якими ми ведемо переговори, а також прямі ефіри наших каналів. Для ефірів і безрекламних VOD з’явиться платний доступ», – пояснює Віталій Чирков.
Група планує надати користувачам «Телепорталу» безрекламну передплату на catch-forward серіали виробництва своїх телеканалів. Озвучити вартість передплати в групі поки не готові. Також серед цілей холдингу розміщувати на «Телепорталі» за рекламною моделлю серіальний контент Film.UA і StarMedia: «Правовласники отримують основний дохід від реклами, розміщуючи свій контент на нашому майданчику, а ми – свою комісію. У Film.UA і StarMedia дуже хороші перегляди на YouTube, вони заробляють там гроші. Ми готові зробити їм пропозицію, яка зрівняється з їхніми доходом від YouTube», – повідомив Віталій Чирков.
У дивізіоні найближчим часом з’явиться централізований підрозділ із виробництва інтернет-контенту: «Зараз підрозділ “Нового каналу”, який вироблятиме digital-проекти, працює окремо від нас, ми надаємо їм експертизу з монетизації. Але дуже скоро в рамках нашого дивізіону з’явиться окрема структура, завданням якої буде створення спеціального контенту для digital – як короткого метра, так і ексклюзивних серіалів, фільмів, шоу. Це буде місце залучення і розвитку талантів і генерації ідей. Ми хочемо створювати контент, за який українські користувачі захочуть заплатити, так званий must-see». Частина з цих продуктів може з’явиться ексклюзивно на «Телепорталі».
Сьогодні напрямок digital і PayTV є прибутковими, в ньому працює близько 150 осіб. У 2018-му дохід напряму становив 10% усіх дохід холдингу: «Інтернет-бізнес в SLM прибутковий з 2015-го. І я пишаюся результатами. А ще більше командою, яка їх створює. Минулого року доходи від Digital і PayTV становили 10% від загальних доходів групи, а протягом трьох років наша мета збільшити їх частку до 25%», – зазначила Юлія Трибушна.
Докадніше про digital-стратегії StarLightMedia читайте за посиланням.
Фото: pixabay