Телегрупа StarLightMedia цього року хоче стати прибутковою і змінити модель розвитку – з broadcast company стати media company. Холдинг має намір сконцентруватися на виробництві контенту – як для ТБ, так і для digital. Про це повідомив СЕО StarLightMedia Михайло Царьов 10 липня на зустрічі з рекламодавцями та партнерами в рамках фестивалю Atlas Weekend.
Телегрупа має стати прибутковою цього року: «Ми бачимо “Трансформацію” у двох напрямках. Перше – це ефективність. І цього року ми будемо прибутковою медійною компанією. Ми знаємо, як це робити, і ми це зробимо. Другий напрямок – створення здорової компанії. Ми не хочемо просто скоротити, урізати. Телебачення – такий бізнес, де економія проявляється за 2-3 роки. Ми не хочемо досягти фінансового ефекту зараз і залишити руїни після себе. Ми створюємо стійку бізнес-модель – прибуткову та яка містить напрямки розвитку на майбутнє. Нам потрібна прибутковість, щоб ми інвестували в інтернет: розвиток digital-контенту і в людей», – повідомив Михайло Царьов.
Телехолдинг з broadcast company повинен перетворитися на media company, основою якої буде виробництво контенту для різних платформ. «Спочатку “Трансформація” вміщувала створення абсолютно нової бізнес-моделі нашої компанії. До цього це була мовленнєва модель, вона орієнтувалися на broadcast, а всі інші структури допомагали реалізовувати цей бізнес. Потім ми створили чотири рівноцінні напрямки бізнесу. Вони перебувають на різному етапі розвитку, але вони є. Це свідчення того, що з broadcast company ми стаємо media company. Це означає, що мовлення є тільки одним із чотирьох напрямів, створення контенту – це друге, не менш важливий напрямок. Зараз це телевізійний контент, у майбутньому це буде інтернет-контент, мобільний контент – усе, що потрібно глядачеві. Неважливо, звідки він до нас прийде, – з супутника, з ефіру чи з мобільного телефону або смарт-годинника, щоб отримати контент, який йому цікавий», – зазначив СЕО холдингу.
Ще два напрями холдингу – новинне мовлення і Digital & Pay TV. «Третій напрям – новинний блок. Суспільно-політичне телебачення має стати одним із напрямів нашого бізнесу. І четвертий напрям – Pay TV і Digital, розвиток платного цифрового телебачення та інтернету. Ось це наш бізнес! Ми сформулювали концепцію і перебудували структуру. З вертикально інтегрованої групи трьох каналів ми зробили функціонально орієнтовану структуру, яка сфокусована на мовленні, виробництві та сервісних функціях. Минулого року ми винесли за межі групи продажу, виділили в окремий напрямок новинний блок і Digital & Pay TV. Ця структура набула чинності 1 січня», – додав Михайло Царьов.
Як повідомлялося раніше, у StarLightMedia з літа 2018-го триває проект «Трансформація»: 1 січня холдинг перейшов на нову організаційну структуру – дивізіональну, яка вміщує дивізіони «Мовлення», «Новини», «Виробництво», Digital & Pay TV і «Центри експертиз».
Нагадаємо, згідно з даними Всеукраїнської рекламної коаліції, ринок телереклами в 2018-му зріс на 26% – з 7,329 млрд гривень (у 2017) до 9,269 млрд гривень. У 2019 році, за прогнозами ВРК, збільшиться ще на 24% і становитиме 11,526 млрд гривень, з яких пряма реклама – 10,089 млрд гривень (решта – спонсорство). За оцінкою StarLightMedia, українські телеканали минулого року заробили на інтернет-рекламі приблизно $15 млн. Такий же річний дохід ($15 млн) телеканалам приносить ринок Pay TV.
Зазначимо, StarLightMedia не єдиний медіахолдинг, який публічно повідомляє про стратегію виходу на прибутковість. Згідно з планами 1+1 media, телегрупа повинна вийти в плюс у 2021-му. Нещодавно «Телекритика» писала про те, що 1+1 media ставить перед собою мету стати стати data driven software компанією.
Фото: Валентина Балабанова