У будь-якому шоу слухачів «чіпляє» внутрішній конфлікт, який існує між ведучими, і «Камтугеза» не виключення. Зіткнення інтересів викликає співпереживання, і слухач ніби хоче стати на бік одного з ведучих.
Однак якщо цей конфлікт штучно створений, то підтримувати його довго не вийде. У нас це відбувається природньо, тому ефіри тривають уже 7 років. Хоча під час запуску радіо це шоу планувалося на один рік, щоб завдяки йому підвищити рейтинги станції.
Оскільки ніхто не любить прокидатися рано-вранці, слід обережно працювати з аудиторією в цей час. До людей треба заходити тихо, ніби у домашніх капцях. Ранкове шоу має стати цими затишними капцями та кавою.
Усім слухачам зранку потрібно знати, яка зараз година. Багато людей орієнтується не за годинником, а за рубриками на радіо. Вони знають, що, наприклад, тоді, коли починаються новини, їм потрібно вийти з дому.
Досі є люди, які дізнаються новини не з соцмереж, а з радіоприймача. Тому потрібно їм повідомити про те, що сталося вчора ввечері чи сьогодні вночі.
Усі обговорення в студії мають бути не між ведучими, а зі слухачами. Навіть розмовляючи між собою, ведучі повинні спілкуватися з аудиторією. Це велике мистецтво.
Прогноз погоди зранку в звичайному форматі вже не сприймається. На зміни у погоді треба звернути увагу: «а ми ж казали вам, що сьогодні буде холодно, навіть незважаючи на те, що вже весна» або «сьогодні дощитиме, не забудьте парасольку».
Коли ви не знаєте, про що говорити в ефірі, завжди можна запитати про це у людей у Viber або Telegram. Слухачі – невід’ємна частина ранкового шоу. Вони знають, що відбувається довкола них краще, ніж ми і є експертами у рок-музиці.
Головне – не проспати. Наступний пункт – підготовка, інакше ранкового шоу може й не бути. Якщо у студії вимкнуть електроенергію, то обладнання працюватиме на альтернативному живленні. Проте комп’ютери працювати не будуть. Тому бажано заздалегідь роздруковувати всі необхідні для ефіру матеріали.
На жаль, радійники використовують лише 20% свого словникового запасу. Тому потрібно багато читати художньої літератури. Та краще це робити з олівцем.
Потрібно завжди відповідати на дзвінки слухачів, підтримувати з ними зв’язок і бути актуальними. Слухачі мають захотіти переказати друзям ранкове шоу, щоб воно тривало й після ефіру.
У нас був випадок, коли нам написала дівчина Віра, яку чоловік примушував присідати під пісні групи Rammstein. Уже півроку Віра присутня у нашому ефірі. І коли починає лунати Rammstein, слухачі разом з нами кажуть: «Віро, давай!».
Радіо дає унікальну можливість – малювати картини словами. Вся історія радіо водночас складна та прекрасна.
Чого не можна собі дозволити в ефірі – бути пласкими. Радійник має малювати образи. І коли це відбувається, радіо отримує абсолютну перевагу перед усіма іншими ЗМІ.
Фото обкладинки: Ярина Семчишин, УКУ