У лютому 2020-го керівниця відділу контент-маркетингу Нового каналу Оксана Касаткіна розповіла «Телекритиці» про те, що StarLightMedia впритул зайнявся розробкою діджитального контенту, а саме – вебсеріалу, який повинен був вийти навесні. Однак пандемія внесла свої корективи, й серіал, який отримав назву Fake, буде презентовано у 20-х числах липня. Продукт розрахований на молоду аудиторію. Він розповість історію залежності молоді від соціальних мереж, про те, що таке «здаватися» і що таке «бути».
«Вебсеріали – це мейнстрім, однак для українського ринку цей формат поки що в новинку: і паблішер, і бренди поки його тільки освоюють. Багато хто обережний, тому що вважає, що вебсеріал відзняти легше, ніж ефірний. Насправді це не так, – бюджети цілком співмірні, адже витрати на виробництво однакові. На щастя, багато хто вже розуміє, що за подібними форматами – майбутнє», – вважає Оксана.
Ми попросили Оксану Касаткіну розповісти докладніше про те, як йшла робота над фільмуванням в умовах карантину і якими серіалами надихалися творці Fake.
Як і кому прийшла ідея створення Fake?
Команді відділу інтернет-проєктів на Новому каналі. Ідею вебсеріалу розробляли діджитал-стратег Олексій Бардишев, контент-мейкерка Олена Кривенчук і я. На Новому каналі багато створюється діджитального контенту: інтерв’ю, ігрові шоу, бекстейджі, «Предметка» з Сергієм Нікітюком. Тому логічно, що у якийсь момент ми захотіли замахнутися на вебсеріал. Спочатку у роботі було кілька різних ідей, ми прописали їх і показали маркетинг-директорці Нового каналу Ользі Балабан. У підсумку зупинилися на соціальній складовій – темі залежності молодого покоління від соціальних мереж і фейковому життю у фільтрах Instagram.
Чи довго йшла робота над сценарієм, кастингом, підготовкою до фільмування?
Сім місяців – це довго? Коли у нас вже була ідея і бачення персонажів, ми запросили в команду сценаристку Інну Мельник (Інна працювала над створенням серіаліті «Київ днем і вночі»), а також режисера Андрія Оленича (під його керівництвом створювалося реаліті «Топмодель по-українськи»). Я вважаю, що кожен повинен займатися тим, що у нього добре виходить. Тому ми довірилися професіоналам.
Сценарії розробляли разом з Інною та Андрієм. Дуже багато роботи проходило онлайн, у чатах, листування на пошті. Оскільки до роботи над сценаріями ми приступали вже з прописаними арками персонажів, з синопсисом подій щодо кожної серії, то вже за два місяці сценарії були готові.
З кастингами теж пощастило, тому що ми практично відразу знайшли героїв. Головні ролі у серіалі грають уже знайомі українському глядачеві молоді та талановиті актори: Максим Девізоров (Марк) і Аня Остапенко (Ліза) – вони знімалися у серіалі Нового каналу «Перші ластівки», Женя Лісничий (Діма) з серіалу «Новенька», який теж виходив в ефірі Нового каналу.
Довго шукали актрису на роль Валі. За задумом це мала бути повненька дівчина з бешкетним характером. Але у ході кастингу персонаж змінився. Нам з режисером сподобалася актриса Лілія Цвелікова. Мініатюрна, мила дівчина з заразливим сміхом. У ході роботи над персонажем наша Валя трансформувалася з повненької подружки головної героїні у трохи пацанкувату, але при цьому романтичну дівчину.
А ось підготовка до фільмування затягнулася у зв’язку з карантином. Ми не могли освоювати локації, не могли провести повноцінну читку з акторами. Всі зустрічі команди проводилися у Zoom або Skype. У нас навіть репетиції режисера з акторами проходили онлайн. У період карантину ми не зупинили роботу над серіалом і робили те, що можливо у віддаленому режимі. Перша жива читка з акторами пройшла у масках, відразу після послаблення карантину.
Як організований знімальний процес в умовах послаблення карантину?
Це окрема велика історія. Перед тим, як зайти у фільмування, ми отримали чітку інструкцію від медслужби холдингу StarLightMedia.
Вхід на знімальний майданчик і робота на майданчику – тільки в масках. За нами закріпили фельдшера, температурний скринінг перед початком робочої зміни та в кінці. Як би це дивно не прозвучало для знімального процесу, але ми намагаємося тримати дистанцію, усунули зайвих людей, на майданчику тільки ті, хто залучений до знімального процесу. Возимо з собою ящик з антисептиками, медичними масками, бахілами, серветками, щоб забезпечувати всі служби на майданчику. Якби ви запитали, чим пахне у нас на знімальному майданчику, я б відповіла: «Антисептиком».
Якими вебсеріалами ви надихалися?
Надихалися реальними історіями блогерів, спостерігали за передплатниками Нового каналу у соціальних мережах. Щодо серіалів, то це Skam, Social me, «Жахи інтернету».
Хотілося відзняти щось трушне про реальне життя, показати справжню історію близьку молодій аудиторії персонажів. Але при цьому у легкій, комедійній формі. Коли я говорю комедія, я не маю на увазі скетчі. Мова про смішні ситуації, у яких може опинитися кожен, хто хоче здаватися, а не бути. Як і головна героїня вебсеріалу Fake Ліза.
Це перший вебсеріал для Нового?
Це не тільки перший вебсеріал Нового каналу, це перший вебсеріал нашого медіахолдингу StarLightMedia.
Хто займається продакшеном?
Маркетинг-департамент Нового каналу під керівництвом Ольги Балабан повністю закриває весь цикл виробництва і промо вебсеріалу. Ми залучили до фільмування крутих професіоналів: режисера-постановника Андрія Оленича й оператора-постановника Андрія Коваля.
Яка фінансова складова? Відняти вебсеріал коштує стільки ж скільки й мінісеріал для ТБ або менше?
Бюджет нашого серіалу відносно невеликий. Не буду називати суми, скажу тільки що весь бюджет зібрано коштом спонсорів, яких привели до нас Digital&Pay TV StarLightMedia.
Який буде формат? На яких платформах вийде серіал і коли?
Fake – це вебсеріал з 8 серій по 15-18 хвилин. Викладати будемо на сайті та YouTube Нового каналу. Прем’єру плануємо у 20-х числах липня. Швидше за все, не будемо змушувати наших глядачів чекати й викладемо всі серії відразу.
Читайте також:
Дмитро Томашпольський про знімання фільму дистанційно, акторську імпровізацію та скафандр шафі
Алексей Терентьев, Star Media: «Мы надеемся найти такие идеи, которые можно смело предлагать Netflix»
Андре Тан и Ирина Никончук: «Мы хотели снять честное кино, а не большой рекламный ролик»
(Не) развлекайся: как привлечь клиентов при помощи YouTube-сериала
Фото: Новий канал
Підписуйтесь на «Телекритику» у Telegram та Facebook!