Сьогодні компанії Amazon, Apple, Google, Alibaba і Facebook у всіх на слуху – технобізнес стрімко розвивається, і його головні гравці заробляють величезні гроші. І тут якраз той випадок, коли діджитал-бізнес можна, подібно Хазанову, порівняти з проституцією: «Ти продаєш то, що у тебе є, і після продажу ЦЕ в тебе залишається». Але на відміну від ескорт-послуг платформенному бізнесу і робити нічого не потрібно, точніше – нічого не потрібно виробляти. Наповнення відбувається за рахунок користувачів, які викладають у мережу контент.
Найцікавіше, на думку Мозеда, те, що такі платформи, як YouTube або Instagram, перекладаючи завдання створення контенту на користувачів, заощаджують значну частину витрат, отримуючи при цьому безперервний потік контенту.
«Приклад найбільших гравців у цій сфері, таких як YouTube, Facebook або Instagram, доводить: споживачамподобається користувацький контент», – коментує Мозед.
Можливо, це пов’язано з тим, що користувачі втомилися від ефекту «завченої імпровізації» професійних медійників і хочуть бачити на екранах своїх пристроїв таких же звичайних і справжніх людей, як і вони самі.
Як це відбувається
У сфері масових комунікацій відбуваються свої процеси, а саме – укрупнення і консолідації. І такі процеси відбувалися ще до платформної революції. Так, наприклад, компанії Disney, Viacom або Fox були викуплені великими медіаконцернами. Три роки тому компанія AT&T повністю поглинула DirecTV і стала найбільшим у світі сервісом телебачення за передплатою. Та ж Disney викупила частку активів Fox, а Discovery Channel злилася з Food Network, HGTV і Travel Channel.
Телебачення сьогодні є досить зрілою галуззю, якщо не сказати застарілою, тому не дивно, що великі мовленнєві корпорації відчувають конкуренцію з боку платформ на кшталт YouTube і Facebook.
Поглинання і консолідації допомагають телекомпаніям залишатися на плаву і певний час підтримувати стабільний курс акцій, але чи надовго?
На думку Мозеда, головне, що привертає рекламодавця (а значить і істотну частину доходу) до сервісів на зразок YouTube і Facebook – це їхні універсальні можливості для відстеження ефективності реклами, а також для аналітики, персоналізації і таргетингу. Традиційні медіа в цьому плані значно відстають
Що робити
Великим компаніям, які потерпають від процвітання технологічних гігантів, не допоможе те, що вони витрачають мільярди на «укрупнення», замість того, щоб експериментувати зі своєю бізнес-моделлю.
«Ця стратегія не зупинить неминуче настання платформ, а в найкращому разі його сповільнить. Платформи контролюватимуть усе більшу частину ринку», – підсумовує Мозед.
Бізнесмен переконаний, що єдиний спосіб виживання для традиційного бізнесу криється в створенні або придбанні платформ.