Після запуску допрем’єрного показу останнього циклу серіалу «#Школа» інтернет-підрозділ 1+1 media – 1+1 Digital – виявив стрім на YouTube, глядачі викладали відеоспойлери про серіал. Крім того, користувачі намагалися пересилати один одному серії в месенджері Telegram і ділитися ними в різних групах у соціальних мережах.
Про те, як команда 1+1 Digital захистила від інтернет-піратства один із найрейтинговіших українських серіалів телеканалу «1+1», розповідає Product Owner проекту SUDUM Андрій Бахталовський у відповідь на запит «Телекритики».
Незважаючи на те, що допрем’єрний показ серіалу «#Школа» був можливий тільки для користувачів мобільних пристроїв, у групі зафіксували факти піратства способом трансляції онлайн-стрімів на YouTube. «З огляду на технологічні особливості красти контент із мобільних і Smart TV застосунків складніше, ніж із веб-ресурсів. Але практично відразу після запуску продажу допрем’єрного показу ми виявили стрім на YouTube. Крім того, з’явилися спойлери про серіал. Сьогодні стрімінг доступний кожному, у кого є смартфон і підключення до інтернету. Тому правовласникам варто подбати про моніторинг онлайн-трансляцій», – розповідає Андрій Бахталовський.
Серії, які завантажувалися на YouTube, незабаром з’являлися і на піратських ресурсах. Діджитал-команда медіагрупи фіксувала, як користувачі ділилися один з одним завантаженими з YouTube серіями в месенджері Telegram, а також у різних групах у соціальних мережах. «За нашими спостереженнями, найпопулярніший месенджер українських піратів – Telegram. Для передачі піратського контенту користувачі найчастіше використовували саме цей месенджер. Telegram був обраний не випадково, адже він добре захищений від зовнішнього втручання, і в ньому найважче видалити контент навіть на прохання правовласника. У разі виявлення нелегальних копій, ми зв’язуємося з адміністрацією месенджера, і після цього вони видаляють такий контент», – зазначає Бахталовський.
За нашими спостереженнями, найпопулярніший месенджер українських піратів – Telegram. Для передавання піратського контенту користувачі найчастіше використовували саме його.
Зафіксувати піратські випадки 1+1 Digital допомогла власна розробка – сервіс Sudum. Сервіс виявляє нелегальне поширення копій, після чого працює з кожною ситуацією, надсилаючи автоматичні повідомлення стороннім сервісам про припинення трансляцій. 1+1 Digital вдається також визначати піратів свого контенту. «Одна історія, яка стосувалася піратства серіалу «#Школа», закінчилася в результаті хепі-ендом. Коли ми тільки запустили можливість купити ранній доступ до серіалу, то виявили 14-річного хлопчика з Київської області. Дитина придбала ранній доступ, скориставшись карткою своєї мами, і вирішила поділитися серіями зі своїми друзями, створивши групу в Telegram. Він не розумів, що коли він ділився записами нових серій в інтернеті зі своїми друзями і підписниками, він порушував чиїсь права. Наміру заробити на серіалі у нього не було. У нашому випадку ми провели з дитиною і його мамою виховну бесіду, а також влаштували екскурсію офісом 1+1 media, на якій розповіли про виробництво фільмів і серіалів – яка величезна машина задіяна у виробництві контенту і як впливають такі неусвідомлені дії на бізнес. Адже чим більше сумлінних споживачів контенту, тим більше фінансів на створення нових якісних продуктів», – повідомляє Product Owner проекту SUDUM.
У результаті в 1+1 Digital розглядають можливість проведення освітньої лекції про культуру легального споживання контенту. «Вийшла цікава історія, яка отримає своє продовження в освітньому заході як для учнів, так і для батьків учнів цієї школи від команди 1+1 Digital і юристів Smart Solutions, з якими співпрацює група. У цьому і схожих випадках, насправді, джерелом проблеми є відсутність не тільки у дітей знань або уявлення про те, що ж таке права інтелектуальної власності, а також і непоінформованість батьків з цього питання. Ми бачимо в цьому серйозну проблему, адже, не закладаючи ці знання дітям, ми не сформуємо у них правильне ставлення до споживання контенту, коли вони стануть дорослими. Ну а якщо цих знань немає і в сім’ї, у дорослих, то проблема посилюється. І такою освітньою місією повинні займатися не тільки правовласники, а й держава», – ділиться планами Андрій Бахталовський.
Не закладаючи знання дітям, ми не сформуємо у них правильного ставлення до споживання контенту, коли вони стануть дорослими. Ну а якщо цих знань немає і в сім’ї, у дорослих, то проблема посилюється.
Надалі в 1+1 Digital не ділитимуть піратів на «хороших» або «поганих» і нагадують, що будь-який пірат має нести відповідальність за піратство. «Неважливо, як ділити піратів: на хороших чи поганих, з корисливими мотивами чи без. Будь-яке незаконне копіювання та поширення контенту – це кража, яке завдає значних збитків правовласнику. Будь-який пірат повинен відповідати за свої дії, а матеріальна вона буде чи ні – питання до правовласників і закону. Проте ми впевнені в тому, що прищеплення культури легального споживання контенту сьогодні допоможе скоротити інтернет-піратство завтра. Тому маємо намір намір й надалі розвивати освітні ініціативи в цьому напрямку», – резюмує Андрій Бахталовський.
Нагадаємо, 1+1 Digital раніше повідомив, що допрем’єрний показ останнього циклу серіалу «Школа» купили 3500 користувачів мобільного застосунку 1+1 video. Передплата стартувала 1 березня, за 4 дні до показу на ТБ. Вартість передплати становила 49 гривень. Серіал «#Школа» був першим досвідом допрем’єрного продажу для холдингу. 1 квітня телегрупа заявила про запуск допрем’єрного продажу серіалу «Звонар» телеканалу «2+2». Прем’єрні серії «Звонаря» до виходу на ТБ можна було подивитися на сайті або в мобільному застосунку 1+1 video за 49 гривень.
Як зазначалося раніше, 1+1 Digital запустив серію безкоштовних освітніх заходів – 1+1 Digital Weekend, мета яких – розповісти про технології у сучасних медіа. Найближчий захід відбудеться 11–12 травня в Харкові, а наступний – 8–9 червня в Івано-Франківську. Інформаційним партнером заходу виступає «Телекритика».
Фото: «1+1»