Медіахолдинги все глибше занурюються у діджитал ─ стрімлять на Facebook, ведуть YouTube-канали, освоюють вертикальне дивлення і формат web-серіалу. А тут ще й Quibi на горизонті… Величезна кількість ідей, але чи є можливості для їх реалізації? «Новий» вибрав стратегію step by step, щоб встигнути спробувати все і в підсумку вибрати краще. Про те, який діджитальний контент готується на каналі, про експерименти з TikTok та ідеї створення всеукраїнського стрімінгового сервісу у своїй авторській колонці на «Телекритиці» розповідає керівниця відділу контент-маркетингу Нового каналу Оксана Касаткіна.
Про соцмережі
Новий канал хоче піти глибше у соціальні мережі, почавши виробляти більшу кількість відеоконтенту для них. Теми ─ найрізноманітніші. Формат наша команда бачить як титровані хвилинні ролики. Титри сьогодні ─ це тренд, бо багато користувачів смартфонів дивляться відео без звуку. Зрозуміло, що заради нас вони звук вмикати не будуть. Тому ми повинні підлаштовуватися під аудиторію та задовольняти її запити.
Про створення web-серіалів
StarLightMedia впритул зайнялася розробкою діджитального контенту. Наразі інтернет-команда «Нового» готує web-серіал (кожна серія до 15 хвилин ─ ред.), який повинен вийти навесні 2020 року. Він розрахований на молоду аудиторію, якої дуже багато на інтернет-ресурсах Нового каналу. Серіал розповість історію залежності молоді від соціальних мереж, про те, що таке «здаватися» і що таке «бути».
Також у розробці ще кілька web-серіалів. Зараз наша команда знаходиться на етапі створення концепцій.
У принципі, web-серіали ─ це мейнстрім, і ми активно працюємо з цим форматом ще з минулого року. І в той самий час, це поки ще не повністю вивчений формат ─ і паблішер, і бренди поки його тільки «промацують», освоюють. Загалом, є обережними, бо у багатьох складається враження, що web-серіал зробити легше, ніж ефірний. Насправді це не так, ─ бюджети цілком рівнозначні, адже витрати на виробництво однакові. На щастя, багато хто вже розуміє, що за подібними форматами ─ майбутнє.
Про освоєння TikTok
Ще у наших планах ─ розробка контент-стратегії та створення контенту для TikTok. Єдина складність, яка виникає у роботі з цією соцмережею, ─ персоніфікація. Поясню: якщо який-небудь телеканал захоче завести там акаунт, то варто вибрати людину, яка стане «обличчям» його TikTok.
Діджиталізуючись все більше, ми почали розробку проєкту з пошуку діджитальних ведучих Нового каналу, блогерів. Ми у StarLightMedia хочемо відкрити нові імена, знайти хлопців, які самі себе створюють, і розповісти про них. Даний проєкт хочемо реалізувати у форматі реаліті з відкритими кастингом, щоб глядачі могли голосувати і вибирати серед претендентів. Реалізовано проєкт буде на YouTube-каналі та на сайті «Нового» із залученням інших соцмереж.
Про потенціал Quibi
Стрім ─ це тренд 2020 року. Експерти рекомендують стрім на всіх можливих майданчиках ─ YouTube, Instagram, Facebook. Скоро з’явиться й Quibi. Якщо цей сервіс буде надавати можливість розміщувати свій контент, думаю, наш холдинг буде першим, хто цією пропозицією скористається.
Наскільки я знаю, сьогодні ставлення до Quibi неоднозначне: хтось упевнений в успішності сервісу, хтось пророкує провал. Але я вважаю, що він вистрілить, як свого часу вистрілив TikTok. Так, деякий час до нього скептично ставилися, але згодом стало ясно, у чому його фішка: якщо соцмережі типу Instagram, Facebook ─ про імідж, то TikTok ─ про таланти. Про талант відзняти відео, заспівати, станцювати… Свої фішки будуть й у Quibi. Загалом, ми будемо спостерігати за цією платформою і пробувати експериментувати з нею.
Про експерименти із впорядкування файлів
Ми думали про подкасти й навіть випустили ряд новин, де пряма мова видавалася в аудіоформаті. Це була спроба не показувати аудиторії картинку, а дати можливість послухати. Нам довелося вирішити деякі SEO-нюанси, але у принципі «зайшло» добре.
Думаю, подкасти «вистрілять», якщо знайти класних персонажів. Ось візьмемо до уваги американський досвід: аудиторію США приваблює, у першу чергу, ведучий, а вже потім теми і запрошені спікери. Якщо ж говорити про аудиторію саме Нового каналу, то це молоді люди, переважно ─ візуали. Їм простіше подивитися відео і прочитати титри, ніж послухати.
І тут є ще один момент – ново канальська аудиторія реагує на ім’я. І створюючи подкасти, потрібно робити ставку на топових особистостей, а потім вже залучати користувачів цікавими історіями. Тому що дуже важливо мотивувати людей зробити перший клік. Якщо вони у назві побачать цікаве ім’я, то клацнуть, а потім вже вирішать: слухати їм подкаст чи ні.
Наразі тема подкастів більше цікава мультиконтентним майданчикам, ніж телеканалам. Хоча, не виключено, що у 2021 році канали потихеньку почнуть експериментувати з упорядкування файлів, зібравши команди профі. Думаю, ми теж до цього прийдемо.
Про створення глобального українського стрімінгового сервісу
Таке рішення посилило б боротьбу з піратством. Адже сьогодні кожен медіахолдинг веде боротьбу поодинці, але створивши конгломерат ─ це робити було б простіше. А ще він зручний і для глядачів, яким не потрібно буде шукати той чи інший продукт, бо весь контент буде зібраний в одному місці. Ба більше, у сучасної аудиторії немає прив’язки до каналів ─ їм не важливий виробник, їм важлива якість.
Фото: Новий канал
Підписуйтесь на «Телекритику» у Telegram та Facebook!