9 травня голландське видання The Correspondent оголосило про наймання редактора-керівника для англомовного сайту. Англомовна редакція розташовуватиметься в Амстердамі. Створення редакції в США не планується, пише Medium.
30 квітня De Correspondent випустило прес-реліз із заголовком «Ми облажалися». У ньому творці сайту перелічили свої помилки в публічній комунікації і пообіцяли більше їх не допускати: вони не зуміли вчасно донести до своїх працівників і прихильників зміну концепції, яка не передбачала відкриття офісу в США, і не забезпечили достатньої фінансової прозорості.
Видання «Медуза» пише, що реліз з’явився після виходу розгромної статті про видання на американському ресурсі Nieman Lab. Нею поділилися багато «вкладники» і публічні амбасадори The Correspondent. Багато з тих, що підтримали The Correspondent (47% учасників краудфандингової кампанії із запуску англомовної версії сайту живуть у США), відчули себе обдуреними, оскільки сподівалися, що у сайту буде власна американська редакція.
Як повідомлялося раніше, у грудні 2018-го сайт за один місяць зібрав рекордні $2,6 мільйона від 45 тисяч передплатників для запуску англомовної версії. У липні 2018 року The Correspondent найняв першого американського працівника. Ним стала Зейнаб Шах, колишній директор зі стратегії BuzzFeed. До завдань Шах входило розгортання американської бази The Correspondent, зокрема найм головного редактора і мережі кореспондентів. Менше ніж через рік, у березні 2019-го, Шах оголосила про своє звільнення, а редактор так і не з’явився. Після цього видавець De Correspondent Ернст-Ян Пфаут оголосив у пості на Medium, що редакція залишиться в Амстердамі, а їхній офіс у Нью-Йорку був лише базою для краудфандингової кампанії і скоро закриється.
Після цього Зейнаб Шах у інтерв’ю галузевому виданню Nieman Lab заявила, що сприймає те, що трапилося, як зраду: з її слів, керівництво De Correspondent збирало гроші на запуск, даючи неправдиві обіцянки, а отримати від менеджменту пояснення, на що було витрачено досить істотний для стартапу бюджет, їй не вдалося. «Усі писали, що ми “приходимо в США”. Але потім, в розпал кампанії, начальство сказало: ой, а може не варто говорити про США, давайте просто говорити, що ми будемо виходити англійською мовою. Коли я запитала, чому, мені відповіли, що люди будуть думати, що ми писатимемо тільки про США, а треба дати зрозуміти, що нас цікавить весь світ!» – каже Шах у інтерв’ю Nieman Lab. Про те, що редакція все-таки залишиться в Амстердамі, Шах дізналася від одного з голландських працівників тільки в грудні 2018 року.
Нагадаємо, De Correspondent – журналістський проект із Нідерландів, запустився в 2013 році за предплатною моделлю. Минулого року у De Correspondent було вже 60 тисяч передплатників. Контент сайту цілком за пейволом, реклами, крім акцій самого проекту, немає, а передплата коштує 7 євро на місяць або 60 євро на рік. У редакції De Correspondent у Амстердамі працює близько 50 осіб, сайт випускає дві-три замітки на день. Передплатники сайту можуть виступати в ролі експертів під час підготовки статей.
Фото: nbcnews.com