В інтерв’ю Захур згадав про справу давніх днів, коли на початку 2000-х у нього намагалися «віджати» Донецький металургійний завод. Тоді вирішити питання бізнесменові допоміг Віктор Янукович, тоді губернатор Донецької області.
«На щастя, відносини з Росією тоді були хороші. Мені допомагали з Москви, допомагали всі дипломати, американське й англійське посольства, ЄБРР, який нас кредитував десь на $115 млн», – розповів Мохаммад Захур, додавши, що в ті часи газета Kyiv Post писала «дуже хороші статті», очевидно, допомагаючи справі.
На запитання, чому ж бізнесмен вирішив продати видання, Захур відповів, що «дев’ять років – це достатньо» (британець купив Kyiv Post 28 липня 2009 у першого власника – американця Джеда Сандена, за 1,1 мільйона доларів. – Ред.) .
Раніше в цьому місяці стало відомо, що Мохаммад Захур вирішив закрити кінотеатр «Кінопанорама», який придбав у 2008, і побудувати на його місці готельний комплекс. Природно, запитання про це в інтерв’ю також не оминули.
Медом не корми, дай Лозницу глянуть
Захур розповів, що дев’ять років тому у нього не було жодних зобов’язань, зокрема й зобов’язання зберігати кінотеатр, який вже тоді був збитковим підприємством.
«Як тільки ми вирішили його [кінотеатр] перепрофілювати, виявилося, що всі інтелектуали та інтелігенція без «Кінопанорами» жити не можуть. Але коли у нас йшло арт-хаусне кіно, у нас були один-два, максимум – троє відвідувачів. Тобто в залі на 400 місць у нас було три людини на сеанс. Скільки це можна було продовжувати?» – прокоментував Захур.
З його слів, проект готельного комплексу, який побудують замість кінотеатру, вже готовий давно, але раніше його втілювати було недоцільно, адже з початком війни на сході потік приїжджих в Україну різко скоротився. Тепер, на думку бізнесмена, ситуація з кількістю туристів покращилася, але, тим не менш, ще не до кінця вирішено, що будуть будувати.
«Готелів багато з’являється, і ми не знаємо, чи варто робити ще один. На жаль, поки сюди їздить мало бізнесменів, тому п’ятизіркові готелі зараз не потрібні», – розповів мільйонер.
Крім серйозних бізнес-напрямків Захур також інвестує в шоу-бізнес. У 2011 році він став співзасновником музичної пермії Yuna, яка дорога йому як бренд, але абсолютно не окуповується.
«Ми створюємо бренд, ми створюємо українську “Греммі”. Ми хочемо давати чесно ці призи – це поки єдина місія, яка нас відрізняє від інших. У нас у журі 150 суддів – якщо кожного з них спробувати заангажувати, це буде надто дорого та складно. Музика та шоу-бізнес тут так дорого не коштують, щоб на них стільки витратити», – коментує Захур.
Не секрет, що дружина Мохаммада – українська співачка Камалія, також недешево обходиться чоловікові. В інтерв’ю він зізнався, що на розкрутку дружини-артистки вже витратив $10 млн. При цьому Мохаммад, шанувальник Френка Сінатри та джазової музики, до творчості подружжя ставиться прохолодно.
«Нові виконавці, як би вони не гриміли на весь світ, мене так не чіпляють. Я заходжу в нічний клуб і не розумію, як люди там перебувають і ще намагаються розмовляти при цьому. Навіть остання пісня Камалії, яка всім подобається, – “Самба тропікано”, мені не подобається. Її англійська версія, на мій погляд, набагато краща. Але Камалія любить Україну та хоче співати українські пісні, а я як чоловік повинен підтримувати її вибір і прагнення», – розповів підприємець.