Що таке MOZGI
«Музичний проект “Потап і Настя” був дуже потужним і всі десять років перебував у топі хіт-парадів, давши нам фундамент для подальшої діяльності. Ми дивилися на інших артистів, великих артистів, суперзірок, і бачили, як вони пробуксовують, опиняються в творчій кризі. Тому ми вирішили піти іншим шляхом. Не зациклюватися, створювати щось нове», – каже Потап.
Стало зрозуміло, що для комплексного просування проектів у світі шоу-бізнесу недостатньо одного лише продюсерського центру. Тому MOZGI Entertainment поступово обріс цільовими проектами, які й увійшли до групи компаній MOZGI Group. Це студія звукозапису MOZGI/FOXX Studios, відеовиробництво MOZGI Production, івент-агентство MOZGI event і бренд одягу MOZGI wear. Крім того, компанія є співвласником розважального комплексу City Beach Club.
У чому новизна
Річ у тім, що компанії, які входять у MOZGI Group є певною мірою автономними. Звісно, вони працюють для музикантів свого продюсерського центру, але легко виконують і сторонні завдання. MOZGI/FOXX Studios, наприклад, записує і зводить великий відсоток усього аудіоконтенту в Україні й не тільки. Так само MOZGI Production знімає ролики не тільки для артистів лейбла, а й для сторонніх замовників.
«Наш головний принцип, – розповіла Ірина Горова, – полягає в тому, щоб ніколи не зупинятися на досягнутому, не розслаблятися і не втрачати рівноваги. Ми користуємося внутрішніми ресурсами компанії для досягнення своїх цілей. На всіх напрямках, які є в MOZGI Group, працюють наші люди, яких ми самі виростили».
Шлях до топів шоу-бізнесу, як правило, лежить через співпрацю з безліччю посередників, сторонніх компаній, з якими доводиться співпрацювати на їхніх умовах. MOZGI Group пішли іншим шляхом, вирощуючи своїх фахівців і розширюючи сферу своєї діяльності. Як стверджують Потап та Ірина, нічого подібного в українському шоу-бізнесі поки що не було і немає.
Бізнес vs Шоу-бізнес
Однією з передумов свого успіху Потап та Ірина вважають чіткий розподіл обов’язків. Олексій Потапенко як одиниця творча відповідає безпосередньо за шоу, тобто за якісний креатив і контент. А Ірина Горова відповідає за бізнес, тобто за всі фінансові та економічні питання. Але у шоу-бізнесу, порівняно з бізнесом класичним, є свої особливості.
«Ми не пишемо класичних бізнес-планів. У шоу-бізнесі дуже швидко все змінюється, все розвивається хаотично, під проекти. І потім головне завдання – це зв’язати все воєдино й ефективно керувати, – поділилася Ірина. – На сьогодні офісом і всім, що не стосується творчості, керую я. А виробничою частиною – Олексій».
«Поки що ми з Іриною поєднуємо чимало посад, – продовжив Потап, – поки ми перебуваємо в процесі переходу від MOZGI Entertainment до MOZGI Group. Але вже скоро почнемо передавати обов’язки нашим фахівцям, яких ми вивчили в окремих професійних солдатів».
Такий підхід уже оцінили багато компаній, які співпрацюють з MOZGI. Група «Время и Стекло» займається просуванням такого непростого бренду, як «Срібна Країна», привчаючи молодь носити срібло. А учасниця групи Надя Дорофєєва вже не перший рік є амбасадором бренду Maybelline New York.
«Недостатньо просто добре заспівати або якісно відіграти концерт. Сучасний успішний артист продається відразу в десятках різних напрямках і через різні інформаційні канали»
«Це той випадок, коли співпраця артиста і компанії стає настільки об’ємною, що вже складно сказати, хто від цього сильніше виграє», – зізналася Ірина Горова.
Та й просуванню продуктів самого продюсерського центру такий багатоцільовий підхід йде на користь. Наявність власного бренду одягу дає змогу випускати продукцію, забрендовану не тільки під своїх артистів, а навіть під їхні конкретні сингли.
«Кожен напис на нашому одязі має свій власний шрифт, це свої власні логотипи. Практично кожна пісня стає окремим товаром, що дає простір для випуску власної продукції та колаборацій, – пояснив Потап. – Ми брендуємо та монетизуємо все. А на ці деталі завжди звертає увагу молодь».
Складнощі виробництва
Шоу-бізнес – сфера дуже динамічна та багатогранна, тому багато правил класичного бізнесу тут не працюють. Ще недавно головним і чи не єдиним видом відеоконтенту в цій сфері був музичний кліп. Зараз це величезний масив різноманітного контенту на різних інтернет-майданчиках. А способи споживання цього контенту постійно оновлюються. Тому в сфері шоу-бізнесу особливо гостро стоїть питання актуальності та швидкості всього виробничого процесу.
«Існує так звана K-pop культура, тобто корейська поп-культура, – розповідає Потап. – Це державна програма, яка почалася близько двадцяти років тому, коли на державному рівні було ухвалене рішення створити свій жанр, щоб Корея представляла себе по всьому світу через музику. До цього підключилися Samsung, KIA та інші великі корейські корпорації, профінансували два продюсерські центри, щоб вони між собою конкурували. І почалося штампування зірок. Але головна особливість корейської системи в тому, що артистів обирають не методом кастингу, як у нас, а статистично. Технологія дійшла до математики. Ми б теж хотіли робити зірок, як у Кореї. Але в Україні це поки, на жаль, неможливо. Відіграє роль і відсутність культури відвідування концертів, і, банально, погані дороги».
Погляд у майбутнє
«Ми постійно прагнемо вийти за рамки. Йдеться не тільки про концерти, це і рекламні кампанії, і продакшн, і монетизація відеоконтенту. Ми випускаємо дуже багато продукту: блоги, кліпи, рекламні ролики, спільні колаборації з іншими компаніями. Намагаємося розвиватися в усіх напрямках», – підсумовує Ірина Горова.
Дійсно, в 2018 році вже недостатньо просто добре заспівати і навіть добре записати трек. Мало навіть якісно відіграти концерт. Сучасний успішний артист продається відразу в десятках різних напрямків і через різні інформаційні канали. Такі реалії сьогоднішнього дня, і Україна тут не виняток.