«“Перша людина” – такий імерсивний, мерехтливий, стрімкий, металоплавильний у своїй правдивості фільм, що на його тлі космічні драми на кшталт “Аполлона 13” виглядають ляльковим шоу», – пише Variety про нову стрічку із Раяном Гослінгом у головній ролі.
Журнал Time написав одну з нечисленних негативних рецензій на «Першу людину». Критик видання нагадує, що після свого легендарного польоту Армстронг вів досить замкнутий спосіб життя і не дуже був схожий на кіногероя. «У цьому й полягає проблема фільму: порівняно з таким тихим героєм, навколо нього занадто багато шуму. Раян Гослінг демонструє тонку ліричну гру – одекуди надто тонку для такого фільму». Тоді як більшість оглядачів похвалили операторську роботу, Time пише, що запаморочливі піруети камери неприємно контрастують із внутрішнім спокоєм героя.
_
_
Не обійшлося без численних варіацій знаменитих слів Армстронга. Сатиричний портал Jezebel пише: «Виглядає так, ніби “Приховані фігури” (фільм 2016 року про афроамериканських праціниць НАСА. – Ред.) зробили маленький крок для фільмів про космос, а потім Дем’єн Шазелл перенервував, програвши “Оскара” “Місячному світлу” і вирішив: “Зараз я зроблю величезний стрибок назад у часи, коли нам були цікаві тільки чоловіки!”» Критик Indiewire пише, що «Перша людина» не став величезним кроком для кіновиробництва в цілому, але стане маленьким кроком у кар’єрі Шазелла.
Набагато емоційнішу рецензію портал присвятив дебютній стрічці Ельзи Аміель «Перл» про дівчину-бодібілдера, якій несподівано доводиться згадати про свої материнські обов’язки. «Аміель ставить під сумнів традиційні поняття про жіночність – і робить це з більшою легкістю, ніж очікуєш від фільму про качків», – пише критик.
_
_
Серед позаконкурсних фільмів теж є фаворити. У секції «Горизонти» показали стрічку Алессіо Кремоніні «На моїй шкірі» із зіркою «Субурри» Алессандро Боргі. Фільм заснований на реальних подіях – загибелі затриманого поліцією чоловіка в одній із римських в’язниць і подальшій боротьбі його сім’ї за справедливість. «”На моїй шкірі” перетворюється на чисто італійську версію кафкіанського систематичного кошмару», – пише ScreenDaily. – Якимось чином молодий герой фільму поступово вмирає на очах десятків людей, які зобов’язані за ним стежити і які лише виконують протокол».
_
_
У секції «Венеціанські дні» був презентований не менше важкий фільм – документальна стрічка «Безіменні могили» камбоджійського режисера Рітхі Паня, заснована на історії його родини під час влади «червоних кхмерів». «Герої Паня діляться реальними розповідями про жорстоку різанину, сексуальні злочини, смерті і, в одній, найстрашнішій історії, про голодну жінку, яка зрізає м’ясо з ніг мерців», – пише Variety.
_
_
Нагадаємо, що в рамках кінофестивалю також покажуть нові фільми братів Коенів, Йоргоса Лантімоса і Альфонсо Куарона.