Головний редактор Liga.net Борис Давиденко і голова громадського-політичного розділу сайту Петро Шуклінов відреагував на матеріал видання MC Today про експеримент, під час якого видання з’ясовувало, чи можливо опублікувати в українських ЗМІ політичну джинсу з елементами чорного піару. Обидва повідомили, що це неможливо у виданні, переклавши провину на рекламне агентство AdLove, яке разом із сайтом входить до холдингу Ligamedia.
У AdLove повідомили MC Today, що портал Liga.net опублікує платний матеріал без плашки «Реклама», але з позначкою «Про вибори 2019», за що попросили 20 тисяч гривень. Цей розділ є рекламним, але інформація про це міститься у підвалі сайту. У проханні розмістити за гроші конкретну статтю з елементами чорного піару про кандидата від «Слуги народу» Девіда Брауна в AdLove відмовили, як і видалити за певну плату вже розміщений на сайті матеріал. При цьому повідомили, якщо «матеріали будуть правдиві та без образ кандидатів», то в Liga.net розглянуть можливість розміщення інформації про опонентів під виглядом новини в розділі «Про вибори 2019». В подальшому листуванні в Liga.net публікувати матеріал відмовилися, пояснивши, що «редакція таке не опублікує», але повідомили при цьому, що «низка їхніх партнерів подумає щодо публікації», якщо будуть надані докази.
Видання MC Today послалося у своєму матеріалі на статтю Петра Шуклінова від 2016-го, де він запевняв, що «заказухи» не можуть з’явитися на сайті навіть із рекламною позначкою: «Якщо йдеться про підрив репутації третіх осіб, чорний піар чи проблему, що виходить за рамки компетенції політика, – таке повідомлення не з’явиться навіть з рекламною позначкою».
У відповідь на статтю MC Today Петро Шуклінов на своїй Facebook-сторінці пригрозив виданню судом за «витіюватість формулювань статті» і поскаржився на працівників рекламного відділу, анонсувавши можливе звільнення: «Колеги (з MC Today. – Ред.) дуже старалися. Але розмістити її на «Лізі» так і не змогли. В жодному вигляді. І за гроші матеріали у нас не можна зняти. І маркуємо всю рекламу. Дивне ми медіа. Та ось витіюватість формулювань статті, думаю, доведеться пояснювати в суді, друзі. А ось рекламні відділи – люди цікаві! З фантазією. Просто як наші політики. Продовжують приносити до редакції тексти та запитувати “а таке поставите?”. Ні, це ж чорнуха. Іди і не повертайся. Скільки повторювати. Час звільняти, мабуть».
https://www.facebook.com/PetroShuklinov/posts/2319485231467084
Борис Давиденко у своїй колонці на сайті повідомив, що «в процесі листування з “комерцією”, у журналістів MC Today виникли хороші запитання і погані висновки». Політична реклама, опублікована в розділі «Про вибори 2019» маркується, але тільки у футері (підвалі) сайту, який користувачі, швидше за все, не читають. «На LIGA.net не можна опублікувати рекламний матеріал без будь-яких рекламних позначок. Усі рекламні плашки вказані у футері. Різноманіття рекламних позначок – хвороба українського медіаринку. LIGA.net існує у бізнес-логіці, тобто власники, топ-менеджери, редактори-журналісти дивляться на видання як на бізнес. LIGA.net намагається заробляти на свою діяльність і робить це максимально чесно. Але ми не можемо повністю відкинути ситуацію на ринку і сказати, нехай у всіх конкурентів рекламні матеріали виходитимуть взагалі без плашок або під написами “актуально”, “важливо”, “прес-реліз”, “вибори”, “новини компаній”, а у нас тільки під миготливої вивіскою “реклама” 45-го кегля. За місяців шість нас просто не стане», – пояснює головний редактор.
Борис Давиденко запевняє, що всі платні матеріали рекламний відділ погоджує з редакцією; за півроку вийшло три такі матеріали: «Тому між комерційною частиною і редакцією є сувора домовленість, що вся політична реклама затверджується редакцією. На практиці виходить, що у дев’яти з 10 випадків – не затверджується і вони не публікуються. За півроку редакція затвердила публікацію лише трьох матеріалів із позначкою “Про вибори 2019”. Важливо: реклама з цього блоку не змішується з редакційним контентом – не виводиться в новинні стрічки».
Вина за «неправильні висновки» була перекладена головним редактором на працівника рекламного відділу, з яким велося листування: «Висновок зроблений із листування з працівником рекламного відділу. Якщо говорити по-простому, працівник перевищив повноваження і написав оксюморон, який дослівно звучав так – “якщо матеріали будуть правдиві і без образ”. По-перше, я жодного разу ніде не бачив правдивого “розміщалово”, ще й без образ. По-друге, він вводив контрагента в оману і давав нездійсненні обіцянки. Як говорилося вище, уся політична реклама узгоджується з редакцією, і ніхто з редакторів політичні розборки опонентів не пропустить».
При цьому головний редактор підтвердив, що рекламне агентство пропонує розміщення джинси іншим сайтам-партнерам: «LIGA.net працює через агентство AdLove, у якого крім “Ліги” ще десятки сайтів-партнерів. І дуже погано, що рекламний ринок працює за такими правилами, і на інших сайтах такі публікації готові обговорювати і публікувати».
Борис Давиденко на відміну від Петра Шуклінова подякував MC Today: «Я щиро вдячний колегам із MC Today за хорошу журналістську роботу. Але, як я і написав у видання, редактора погано зробили свою роботу: у випадку з кейсом LIGA.net читач був введений в оману, що на LIGA.net можлива немаркована реклама». Примітно, що в MC Today акцентували на тому, що інформація про рекламний розділ «Про вибори 2019» фігурує внизу самого сайту.
До речі, матеріал MC Today був кілька разів відредагований після публікації, зокрема в ньому з’явилося посилання на позицію Бориса Давиденка і такий пасаж: «…ми не хочемо, щоб у читача склалося враження, що в Liga.net погодилися опублікувати зазначену статтю».
Фото: pixabay