Хоча навряд чи хтось із критиків зможе похвалитися тим, що побачив «Дау» повністю: 15 серій загальною тривалістю 700 годин будуть демонструватися аж до 17 лютого. До того ж, оскільки проект імерсивний, отриманий досвід буде дуже суб’єктивним у кожному окремо взятому випадку. Проте, перші думки про проект, що створювався з 2006 року, в пресі вже пролунали.
«Що сказати про самі фільми? Натуралістичні та затягують, вони заманюють глядача в світ етичних дилем своїх персонажів, в наукові дискусії і розіграні в реальному часі статеві акти. Пошук людиною свободи – у репресивному суспільстві, науковій лабораторії або шлюбі – постійна тема фільмів, – пише The New York Times. – Часом вони показують людство в найгіршому світлі: нервові зриви, інцест, принизливі та брутальні допити в КДБ. Усе це стає ще більш шокуючим, коли розумієш, що люди на екрані не грають, а реагують на реальні умови, в які їх поставили».
Журнал Британського інституту кіно Sight and Sound також опублікував докладний розбір побаченого. «Деякі з фільмів “Дау” не мають субтитрів. Ви дивитеся їх російською з синхронним перекладом англійською через навушник, який вставляєте в ліве вухо. Очевидно, так показували іноземні фільми в СРСР, але це додає події комічного ефекту. Дубляж беземоціональний: під час сцен сексу або палких суперечок голоси залишаються однаково монотонними.
«Присутня також дивна інтерлюдія, в якій Дау намагається вибрати покоївку, змушуючи трьох неймовірно ефектних претенденток проходити”конкурс”, в якому вони скачуть по квартирі, як грецькі німфи»
Другий з показаних фільмів був сильнішим. Нора у від’їзді, і Дау отримує квартиру в своє розпорядження. (Маються на увазі екранні версії фізика Льва Ландау і його дружини. – Ред.) До нього приїжджає його давня подружка з Греції, шикарна Марія – очевидно, справжня дівчина [виконавця головної ролі] Теодора Курентзіса. Вони говорять про любов і поезію. […] Нора несподівано повертається, провокуючи ворожнечу, ревнощі та гіркий комізм. Присутня також дивна інтерлюдія, в якій Дау намагається вибрати покоївку, змушуючи трьох неймовірно ефектних претенденток проходити “конкурс”, в якому вони скачуть по квартирі, як грецькі німфи».
«Це авторське кіно наймасивнішого, найкарколомнішого рівня», – резюмує критик.
Сьогодні Variety також опублікувало список 13 головних фільмів фестивалю «Санденс»
.
Фото: Олимпия Орлова