Дохід від політичної реклами, що виходила у період з квітня по липень на «Україні», може становити близько 97 мільйона гривень. Своєю чергою «1+1» транслював рекламу учасників парламентських виборів на 92,7 мільйона гривень. Такі дані наводить рух «Чесно», проаналізувавши ефір 18 телеканалів за період з 1 квітня 2018 року по 30 червня 2019 року.
Рух зазначає, що телеканал «Україна» суттєво знизив розцінки на транслювання політичної реклами для парламентської кампанії порівняно з виборами президента. Проте мовник зберіг першість за вартістю з-поміж інших національних каналів. Зате на «1+1» майже вдвічі зросла ціна за розміщення політичної реклами порівняно з попередньою кампанією.
Ці два телеканали суттєво випереджають інших мовників за доходами від політичної реклами. Наприклад, телеканал «Інтер» на політичній рекламі заробив у 1,5 рази менше – близько 63,7 мільйона.
Лідерами за кількістю трансляцій політичних роликів стали ICTV та «1+1». За підзвітний період у ефірах цих мовників вийшло 2385 та 2335 роликів відповідно. При цьому, незважаючи на те, що ICTV дещо випереджає «1+1» за кількістю показів, вартість транслювання реклами на цьому каналі вдвічі менша та становить 41,1 мільйона гривень.
У «Чесно» зазначають, що, як і під час президентської кампанії, партії та окремі кандидати віддають перевагу тим чи тим телеканалам і з’являються у рекламних блоках у ефірах цих мовників значно частіше. У ефірах 4 мовників понад 50% роликів з політичною рекламою були присвячені одній з партій. «5 канал», «Прямий» та «Еспресо» транслювали винятково ролики «Європейської солідарності». На «Прямому» частка цієї партії у блоках з політичною рекламою становить 91%. Варто зазначити, що під час президентської кампанії на цих телеканалах так само домінувала реклама лідера «Європейської солідарності» Петра Порошенка. Телеканал ТЕТ також розміщував у ефірі рекламу лише однієї партії – «Слуги народу».
Партія «Опозиційний блок» віддавала перевагу телеканалу «Україна» з медіахолдингу «Медіа Група Україна», котрим володіє Рінат Ахметов, якого називають спонсором партії. На противагу їй, реклама «Опозиційної платформи – За життя» не виходила на «Україні» та інших каналах «Медіа Групи Україна». Натомість найбільше роликів цієї партії виходило на каналі «Інтер» (Inter Media Group), що належить Дмитрові Фірташу та Сергієві Льовочкіну (останній йде в Раду від цієї партії). На відміну від «Опозиційного блоку», «Опозиційна платформа» також активно рекламується на каналах «112 Україна» та NewsOne Тараса Козака (також йде в Раду від цієї партії).
У русі «Чесно» акцентують на тому, що виборче законодавство забороняє телеканалам надавати учасникам виборчого процесу рекламу не на рівних умовах, а також відмовляти партіям чи політикам у розміщенні агітації без законних підстав. Єдина партія, яка публічно поскаржилася на відмову у розміщенні телереклами – була партія Ігора Смешка «Сила і честь»: партії відмовили телеканали «112» і NewsOne.
Нагадаємо, найбільше витратили на політичну телерекламу «Радикальная партія», «ЄС» та «Українська стратегія», на рекламу в Facebook – партія «Голос».
Фото: скріншот каналу «Україна»