За даними агентства з роботи з інфлюенсерами Mediakix, у 2019 році на рекламу в соціальних мережах витратять $8,5 млрд, а наступного року сума становитиме вже $10 млрд. З них $1,3 і $1,5 млрд відповідно дістануться псевдо-інфлюенсерам. Так вважають у компанії з кібербезпеки Cheq і Університеті Балтімора після спільно проведеного дослідження, пише The Business of Fashion.
Викидати гроші на вітер рекламодавцям доводиться через те, що недобросовісні користувачі купують фальшивих передплатників і накручують лайки. Бренди пропонують їм співпрацю, оцінюючи статистику, а в результаті не отримують очікуваного результату.
Крім грошових компанії несуть і репутаційні втрати, їм загрожує «підрив довіри і потенційний вплив на бренд», пише у звіті BoF професор університету Балтімора й економіст Роберто Кавазос. Результати його дослідження показують, що чверть із десяти тисяч підписників інфлюенсеров – фальшиві, а з 800 рекламодавців дві третини стикалися з лідерами думок, у яких підписники «накручені». Він також додає, що деякі блогери публікують фальшиву рекламу, щоб довести брендам свою затребуваність.
Instagram стежить за чистотою платформи і видаляє фейкові акаунти, однак інструменти покупки підписників і накруток не втрачають популярності. Щоб отримати тисячу підписників, достатньо $16. На Facebook і YouTube дорожче: $34 і $49 відповідно.
Незважаючи на те що інформація про ботів і накрутки ні для кого не секрет, багато компаній продовжують співпрацю з блогерами. При цьому, на думку Роберто Кавазоса, кількість фейковий лідерів думок буде збільшуватися, оскільки ринок зростає за рахунок мікро- і наноінфлюенсерів, яких бренди наймають для просування в нішевих сегментах.
Днями «Телекритика» писала про новий застосунок, який шпигує за користувачами Instagram.
Фото: PuroMarketing